Gå til innhold

Bilde-instillinger på hd tv'n din?


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg lurer bare på hvordan dere har instillingene på tv'n deres. Jeg har selv en LG 37lb1r og har satt mine instillinger ( kontrast osv) til mellom 40 og 60. Huske ikke eksakt akkurat nå fordi jeg sitter på jobb. Skal komme med det i løpet av dagen.

 

Men jeg har ikke kalibrert min tv, og vil jo gjerne få det beste ut av den. Så tips og deres egne instillinger når det gjelder bildet hadde vært til hjelp. Har ikke så fryktelig mye peiling selv, men jeg har prøvd å tune litt på farger og sånn, uten å gjøre noen drastiske forskjeller.

Men som jeg har sett, så kan de "rette" instillingene på en tv være som natt og dag i forhold til standard instillingene.

 

Så her er det bare å komme med sine instillinger, og også hva slags tv du har så kanskje vi kan hjelpe hverandre her.

 

En vinn-vinn situasjon med andre ord hvis folk er noe interessert i det.

 

ps: Bruker min tv oppimot xbox 360 med hd dvd addon via komponent.

 

mvh

Iver

Endret av ivemaole
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slike innstillinger er veldig avhengig av TV-type og modell, signalkilde og koblingstype. Å gi generelle råd er omtrent umulig. Anbefaler deg å kjøpe en kalibrerings-dvd og stille inn ut fra den. En av de mest brukte er Digital Video Essentials:

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/bilde/...ssentials__.htm

 

Jeg skjønte ikke en dritt av den der.

Det er lissom bare en som farklarer hva det er.

Noen som kan si meg hvordan man bruker den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...