Gå til innhold

Katta er blitt så ufattelig lat!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

De siste par månedene har skogskatta mi blitt så utrolig lat, den gidder engang ikke tygge mat, den svelger den bare.

 

Og nå vil den nesten aldri ut, jeg merka at pelsen har forandret litt på seg til noe lysere gråfarge.

 

Før var den alltid ute, men nå er den ute ~ 1 gang om dagen.

 

Dette er en kastrert hannkatt.

 

Hva er i veien med den? Er det pga. vintertiden?

 

Ingen moralprekener, takk! Er ikke jeg som vil fore kattene på hundemat..

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva faen....

 

Seriøst...

 

En 10kg sekk Royal Canine koster omtrent 500 spenn og er det aller beste tørrfôret en katt kan få! Katten min har ikke engang RØRT whiskas våtfôr (han "ELSKET" det tidligere) etter at jeg begynte å fôre han med det..

 

 

Sett filmen Supersize me?

Du Moren din gjør det samma med katta di.

 

Edit: Tror forresten ikke du moren din hadde vært så pigg om du hun hadde vært matforgifta..

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Niks, var sånn før det også.

 

Er dette tull? Hvis ikke så må jeg si at jeg er litt skremt. Jeg hadde ikke stappet i katta mi hva som helst uten å være sikker på at det var bra for den.

Ikke jeg heller, det er derfor jeg er skeptisk til dette..

 

Hvor kjøpes denne Royal Canine greia?

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Hva faen....

 

Seriøst...

 

En 10kg sekk Royal Canine koster omtrent 500 spenn og er det aller beste tørrfôret en katt kan få! Katten min har ikke engang RØRT whiskas våtfôr (han "ELSKET" det tidligere) etter at jeg begynte å fôre han med det..

 

 

Sett filmen Supersize me?

Du gjør det samma med katta di.

 

Edit: Tror forresten ikke du hadde vært så pigg om du hadde vært matforgifta..

Det er IKKE JEG som kjøper denne maten til katta mi! JEG ER STERKT IMOT DET!

 

.. er mamma som kjøper det, og jeg har spurt henne om dette da er så lurt, "neida, det skal ikke være noe problem så lenge man vatner det litt, det er jo det samma som kattefor, hvis du har noe imot det får du heller kjøpe kattemat til dem selv"

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Pøh! Ikke prøv og snik deg unna!!

Hvis katten din ser mjauende på deg, hva gjør du da?

Mener du at du aldri har putta disse greiene i matskåla hans?!

 

haha, nei, skakke erte deg =) Royal Canine kjøpes i alle dyrebutikker. Prisene pleier å ligge på omtrent 250 for en 2KGs pose, 350~ for 4KG og 500 for 10KG... tror jeg... 1kg bør holde i 16 dager. :-)

 

Fint at du bryr deg om kattene dine.

 

De fleste dyrebutikker promoterer Royal Canine så mye at enkelte gir bort vareeksemplarer på noen hundre gram. La kattene dine prøve dette. lykke til ;-)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

HVA SKAL KATTEN SPISE?

 

De fleste katter liker variasjon i matveien. Våtfôr (boksemat) og tørrfôr finner du hos veterinærer og i zoo-butikker og dagligvarebutikker. Se etter mat som er beskrevet som fullkost – den inneholder de nødvendige vitaminer og mineraler. Bruk gjerne tørrfôr som selges i zoo-butikker eller gjennom veterinærer (Hill’s, IAMS, Royal Canin, Eukanuba, etc.). Disse inneholder ikke fargestoffer eller andre tilsetninger. Gi katten av og til kokt fisk, fiskeboller/pudding eller vanlig middagsmat hvis den liker det. (For at katten skal kunne nyttegjøre seg alle næringsstoffene i fisken er det viktig at den er kokt). Kokt lever er også både sundt, billig og populært blant de fleste katter. Lager man imidlertid all kattematen selv, kan man risikere at katten får mangelsykdommer. Det er viktig å huske at kattens behov for næringsstoffer ikke er helt det samme som et menneskes. Husk også at katter ikke tåler krydder. Mange katter får diare av melk, mens andre fint kan tåle det. Her må man prøve seg frem. Yoghurt og rømme er også noe de fleste liker. Katten skal alltid ha tilgang til rent, friskt vann. Det er også det sunneste for en voksen katt.

Som utstyr bør katten ha en matskål til tørrfôr, en til våtfôr og en god, stabil bolle til vann, som skiftes to ganger per dag.

 

Fra dyrenes velferd.

Lenke til kommentar
HVA SKAL KATTEN SPISE?

 

De fleste katter liker variasjon i matveien. Våtfôr (boksemat) og tørrfôr finner du hos veterinærer og i zoo-butikker og dagligvarebutikker. Se etter mat som er beskrevet som fullkost – den inneholder de nødvendige vitaminer og mineraler. Bruk gjerne tørrfôr som selges i zoo-butikker eller gjennom veterinærer (Hill’s, IAMS, Royal Canin, Eukanuba, etc.). Disse inneholder ikke fargestoffer eller andre tilsetninger. Gi katten av og til kokt fisk, fiskeboller/pudding eller vanlig middagsmat hvis den liker det. (For at katten skal kunne nyttegjøre seg alle næringsstoffene i fisken er det viktig at den er kokt). Kokt lever er også både sundt, billig og populært blant de fleste katter. Lager man imidlertid all kattematen selv, kan man risikere at katten får mangelsykdommer. Det er viktig å huske at kattens behov for næringsstoffer ikke er helt det samme som et menneskes. Husk også at katter ikke tåler krydder. Mange katter får diare av melk, mens andre fint kan tåle det. Her må man prøve seg frem. Yoghurt og rømme er også noe de fleste liker. Katten skal alltid ha tilgang til rent, friskt vann. Det er også det sunneste for en voksen katt.

Som utstyr bør katten ha en matskål til tørrfôr, en til våtfôr og en god, stabil bolle til vann, som skiftes to ganger per dag.

 

Fra dyrenes velferd.

ette det du skriver her so burde løvene vere utdødd for lengesida!!!!

alt dei gjer er å drikke vatn frå søleputta,å spise kun en kost, å det er kjøtt. :p

dessuten so laga man vitamina sjølv.

 

Men hva hvis katten ikke spiser fisk i det hele tatt? :(

 

då gjer du han anna normale middaga! kjøttkake å potete f.eks :D

Lenke til kommentar
Ja, det var jo et godt argument. Heller fra en annen planet vil jeg tro. Som sagt, kattens næringsbehov skiller seg vesentlig fra menneskets, og derfor kan kannæringsbehovet ikke tilfredsstilles fullt ut gjennom vår mat.

 

ja kva vil du beskrive at løva spise då???

tørrfor å boksemat?? hahaha

Lenke til kommentar

ikke svar på ting fu ikke har greier på-- løver spiser ikke kun køtt ikke hundene heller... magesekken til dyret det spiser ineholder alt som dyret har spist. og dette spiser også løven, bein knokler blir tygget.. ja alt blir stortsett spist... men katta di kan spise alt for som er beregna for katter.. vanlig menneskemat går også.. men i tørrfor er alt den trenger for å holde seg i form.. du trenger ikke kjøpe det dyreste foret heller.. gjør som andre har sagt her.. test forskjellige, ingen katter er like...

Lenke til kommentar
ikke svar på ting fu ikke har greier på-- løver spiser ikke kun køtt ikke hundene heller... magesekken til dyret det spiser ineholder alt som dyret har spist. og dette spiser også løven, bein knokler blir tygget.. ja alt blir stortsett spist...

 

einaste som ligge ijenn er magesekken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...