Gå til innhold

Pcen fryser seg når jeg har overklokka!


Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg overklokker skjermkortet så funker det fint helt til jeg går inn på et spill. Jeg får spilt litt men etter noen minutter så fryser pcen seg... :no: . Jeg har et 8800 GTS 320MB kort, og bruker vista 64 bit. Resten av pcen står i signaturen min. Jeg overklokker med RivaTuner v.2.06.

Når jeg har klokket så fryser 3d Mark også på første bildet.

Jeg klokket 684 core, 1566 shader, 1026 mem. Er problemet at jeg klokket for mye?

Trenger hjelp.

Endret av akema2212
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og GPU-en er hele greia eller en ting? :p

Hvis GPU er hele greia, hvor mye må jeg ca. senke klokkinga for at pcen ikke fryser?

Det kommer helt an på om det er kjernen, shaderene eller minnet som ikke vil mer. Så det er ikke lett å si hva det er som stopper deg. Prøv å senk en og en en god slump, og vis det bedrer seg så har du funnet syndebukken. Selv så tror jeg det er kjernen som er for høyt klokket, men det må du bare teste selv.

Lenke til kommentar
Hei

Når jeg overklokker skjermkortet så funker det fint helt til jeg går inn på et spill. Jeg får spilt litt men etter noen minutter så fryser pcen seg... :no: . Jeg har et 8800 GTS 320MB kort, og bruker vista 64 bit. Resten av pcen står i signaturen min. Jeg overklokker med RivaTuner v.2.06.

Når jeg har klokket så fryser 3d Mark også på første bildet.

Jeg klokket 684 core, 1566 shader, 1026 mem. Er problemet at jeg klokket for mye?

Trenger hjelp.

 

Jeg har mitt 8800GTS 320Mb på

681 core, 1677 shader, 1053 mem, mitt går helt fint.

prøv å sett viften på fult, bråker litt, men du får bedre ytelse.

Så får vi håpe den ikke fryser da!

 

Åssen skjermdriver har du?

jeg bruker 169.28 beta nå, rivatuner v.2.06

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Selv om ditt kort klarer fint den hastigheten noXelon, så betyr ikke det at hans kort klokker like godt :). Siden skjermkortet til trådstarter er ustabilt på den hastigheten så hadde jeg satt ned hastigheten på kortet, eller testet gpu, shader og minnet for seg. For å finne ut hva som er ustabilt. Bruk rivatuner til å finne når klokkefrekvensen går ned siden skjermkortet ditt har en slik "trappe effekt". Det vil si for eksempel at vis jeg setter core hos meg til 650 mhz, så får jeg 648 mhz. Dette er da på 8800GTX. Vis jeg setter core hos meg til 630, så får jeg 621. Setter jeg den til 620, så får jeg fortsatt 621. En detaljert liste over dette finner man med google.

Lenke til kommentar
Selv om ditt kort klarer fint den hastigheten noXelon, så betyr ikke det at hans kort klokker like godt :). Siden skjermkortet til trådstarter er ustabilt på den hastigheten så hadde jeg satt ned hastigheten på kortet, eller testet gpu, shader og minnet for seg. For å finne ut hva som er ustabilt. Bruk rivatuner til å finne når klokkefrekvensen går ned siden skjermkortet ditt har en slik "trappe effekt". Det vil si for eksempel at vis jeg setter core hos meg til 650 mhz, så får jeg 648 mhz. Dette er da på 8800GTX. Vis jeg setter core hos meg til 630, så får jeg 621. Setter jeg den til 620, så får jeg fortsatt 621. En detaljert liste over dette finner man med google.

 

Det var ikke en anntydning til at han skulle prøve seg på min overclock. Var bare for å si at mitt klarer seg fint på det. Skjermkort er som du sier ustabile.

Jeg har sett der er flere som kjører disse kortene på 720 eller mer på core og ganske mye mer på shader og mem. Det var da på original kjøler og vannkjøling.

Det aller beste er å enten kjøre 2 grafikkort i SLI eller bare kjøpe et som er kraftigere.

Sånn som denne godsaken :Dhttp://itavisen.no/sak/502140/Verdens_kjappeste_skjermkort/

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

no offence, but: alle her skal alltid poengtere at dem har rett :p eller skal alltid refere til noe som er bedre og best :p

 

hjelp gutten med problemet han har isteden for å skryte å ikke komme noen vei ;)

 

sorry, det var litt off topic!

 

Men har du prøvd å sette ned hastighetet til stock? tror nemlig at hvis du setter den til stock så merker du ikke forskjellig i spill engang, kanskje med 2-3fps, men ikke noe mer, overklokking er ikke noe vits med mindre man har en spesiell interesse eller vil ha høy 3Dmark score;)

Lenke til kommentar
no offence, but: alle her skal alltid poengtere at dem har rett :p eller skal alltid refere til noe som er bedre og best :p

 

hjelp gutten med problemet han har isteden for å skryte å ikke komme noen vei ;)

 

sorry, det var litt off topic!

 

Men har du prøvd å sette ned hastighetet til stock? tror nemlig at hvis du setter den til stock så merker du ikke forskjellig i spill engang, kanskje med 2-3fps, men ikke noe mer, overklokking er ikke noe vits med mindre man har en spesiell interesse eller vil ha høy 3Dmark score;)

 

Så sant så sant.

Lenke til kommentar
Hei

Når jeg overklokker skjermkortet så funker det fint helt til jeg går inn på et spill. Jeg får spilt litt men etter noen minutter så fryser pcen seg... :no: . Jeg har et 8800 GTS 320MB kort, og bruker vista 64 bit. Resten av pcen står i signaturen min. Jeg overklokker med RivaTuner v.2.06.

Når jeg har klokket så fryser 3d Mark også på første bildet.

Jeg klokket 684 core, 1566 shader, 1026 mem. Er problemet at jeg klokket for mye?

Trenger hjelp.

 

Jeg har mitt 8800GTS 320Mb på

681 core, 1677 shader, 1053 mem, mitt går helt fint.

prøv å sett viften på fult, bråker litt, men du får bedre ytelse.

Så får vi håpe den ikke fryser da!

 

Åssen skjermdriver har du?

jeg bruker 169.28 beta nå, rivatuner v.2.06

haha bråker litt?

 

bråker veldig

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Og GPU-en er hele greia eller en ting? :p

Hvis GPU er hele greia, hvor mye må jeg ca. senke klokkinga for at pcen ikke fryser?

Det finnes ikke noen fasit på hvor langt du kan klokke, så fryser PC`en har du klokka for mye.

 

Klokk ned til PC`en ikke fryser i spill rett og slett.. .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...