Gå til innhold

Ventelo er solgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner Catch jeg :cry:

 

De åra jeg hadde catch SDSL var de beste. Enorm service og stabilitet. Rett etter at de ble kjøpt opp av ventelio, gikk det rett til helvete! Direkte linja som de som hadde catch pro forsvant, pingen gikk fra 10 til 25.

 

Jeg skjønner ikkje at det går ann jeg!... men men... Håper at banetele gjør slik at utviklingen går den rette veien. Altså bedre service og raskere linjer. :)

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar
Savner Catch jeg :cry:

 

De åra jeg hadde catch SDSL var de beste. Enorm service og stabilitet. Rett etter at de ble kjøpt opp av ventelio, gikk det rett til helvete! Direkte linja som de som hadde catch pro forsvant, pingen gikk fra 10 til 25.

 

Jeg skjønner ikkje at det går ann jeg!... men men... Håper at banetele gjør slik at utviklingen går den rette veien. Altså bedre service og raskere linjer. :)

 

God jul :xmas:

 

Strengt tatt var det vel Bredbåndsalliansen som kjøpte Ventelo sammen med Banetele...

 

 

Menmen, det har jo ligget i kortene lang stund at Ventelo ville selges.. så dette var jo ikke uventet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har intrykk av at det knapt finnes gode ISP'er lenger. Her prøvd flere forskjellige og har i dette øyeblikk 2 forskjellige samtidig (på ulike innkommende kabler) sånn at oppetiden kan holde oppimot 100%.

 

Jeg bor forøvrig i Oslo, men huset ligger 3.7 Km fra bysentral (Telelinje) og vi har et stjernenett fra 1983 (opprinnelig Janco) på TV siden. Ingen er spesielt interessert å gjøre noe med forholdene annet enn å konkludere med at de er dårlige.

 

Aktørenes fokus synes å være totalt fokusert om pris pr. Mbit. Ingen ofrer oppetid og kundebehandling en tanke.

 

JA til statlig eierskap og drift av et stamnett.

Lenke til kommentar
Savner Catch jeg :cry:

 

De åra jeg hadde catch SDSL var de beste. Enorm service og stabilitet. Rett etter at de ble kjøpt opp av ventelio, gikk det rett til helvete! Direkte linja som de som hadde catch pro forsvant, pingen gikk fra 10 til 25.

 

Jeg skjønner ikkje at det går ann jeg!... men men... Håper at banetele gjør slik at utviklingen går den rette veien. Altså bedre service og raskere linjer. :)

 

God jul :xmas:

merket Akkuratt det samme med min SDSL fra catch. har bare hatt problemer med den etter at catch forsvant... :( til og med falt far en dønn stail 2.3Mbit linje til en ekstremt ustabil 1Mbit linje, og dette skjedde rett etter at de ble kjøpt opp, og er fremdeles sånn.. services er også blitt ubrukelig :(

 

håper det blir bedre nå, men, har igjen mine tvil. men vi får håpe det beste. :)

Lenke til kommentar

ventelo har bra support de , bare du er " bedriftkunde " jeg ringte via pappas mobil ,som firma hans er bedriftkunde, og nette vårt betales av dem,,

 

de hjalp meg ,, på vanlig support sa de det kom til og ta 3-4dager,, etter 15 min mer bedrift support var linja mi oppe og går! latterlig av vanlig supporten!!!

 

bedrift ROCKS! :)

Lenke til kommentar
ventelo har bra support de , bare du er " bedriftkunde " jeg ringte via pappas mobil ,som firma hans er bedriftkunde, og nette vårt betales av dem,,

 

de hjalp meg ,, på vanlig support sa de det kom til og ta 3-4dager,, etter 15 min mer bedrift support var linja mi oppe og går! latterlig av vanlig supporten!!!

 

bedrift ROCKS! :)

 

Jeg har også Bedriftslinjener til Ventelo, er vel med en 7-8 linjer i en businessring.

Og supporten er rett og slett elendig. Akkurat som alle andre.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har mye trøbbel med Ventelo.

Har ADSL2 20/1 og hastigheten varierer utrolig, har ikke hatt mer enn 13Mbps men det er greit nok, værre at det tidvis faller ned til 1. Det har blitt bedre etter at jeg har klaget, men nettet faller jo fremdeles ut når det selv vil. En dag faller det ut 10 ganger, neste dag en gang, så kan det gå en uke, så er det på den igjen. Hadde Telenor ADSL før og det var maks nede 1-2 ganger i året og hastigheten var jevn. Kan jo være noe lokalt her, men likevel...

 

Scenario:

En sitter med vinnende hånd på poker, så er plutselig nettet nede. Fold:( Taper penger i tillegg til at du fremstår som en idiot og et fjols.

 

Scenario:

Driver med seriøs online gaming, så går nettet ned i kampens hete, taper, ødelegger for alle andre som er med, de andre stiller spørsmål om de ønsker du skal delta i fremtiden.

 

 

Har hatt nett siden 1995, har aldri opplevd maken.

Lenke til kommentar
Kapitalismen seirer once again. Snart sitter vi igjen med bare Google og Microsoft, som eier alt og alle.

 

Kapitalisme og kapitalisme....

 

Bredbåndsalliansen AS eies av de seks selskapene Lyse Tele, Agder Energi, Troms Kraft, Bergenshalvøens Kommunale Kraftselskap (BKK), Eidsiva bredbånd og Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk.

 

Flere av disse selskapene er kommunale.

Lenke til kommentar
Nettet har falt ut den del for meg også i det siste. Lurer på om jeg skal bytte rett og slett.

 

Jeg ser ikke helt grunnen til å bytte.. Du får akkurat de samme kablene og linja som går inn til huset ditt. Eneste grunnen til å bytte da er iallfall pga dårlig kundeservice.

 

Jeg har mye trøbbel med Ventelo.

Har ADSL2 20/1 og hastigheten varierer utrolig, har ikke hatt mer enn 13Mbps men det er greit nok, værre at det tidvis faller ned til 1. Det har blitt bedre etter at jeg har klaget, men nettet faller jo fremdeles ut når det selv vil. En dag faller det ut 10 ganger, neste dag en gang, så kan det gå en uke, så er det på den igjen. Hadde Telenor ADSL før og det var maks nede 1-2 ganger i året og hastigheten var jevn.

 

Da er det nok noe lokalt ute i nettet. Enten er det veldig dårlig støymarginer eller så er det noe feil i sentralen (eller hos telenor themself). Det er utrolig mange kunder som sutrer fordi de ikke får feks. 10 mbit og truer med å bytte abonnement, men det hjelper jo ikke hvis linja er fucked eller bor kilometervis unna sentralen..

 

merket Akkuratt det samme med min SDSL fra catch. har bare hatt problemer med den etter at catch forsvant... sad.gif til og med falt far en dønn stail 2.3Mbit linje til en ekstremt ustabil 1Mbit linje, og dette skjedde rett etter at de ble kjøpt opp, og er fremdeles sånn.. services er også blitt ubrukelig

 

Det kan også være av naturlige årsaker vettu. På vinteren når det er kaldt endrer kabelens egenskaper seg og det kan gjøre kabelen ustabil og i værste fall skades pga tele. Det kan også være støymarginene i kabelen som sagt. Jo fler abonnenter på kabelen, jo værre blir støymarginene. Telenor sin minimum grense er på 10dB.

Jeg er ikke så veldig pro på det greiene her enda men =S At least I tried =)..

Endret av Kåsen
Lenke til kommentar
merket Akkuratt det samme med min SDSL fra catch. har bare hatt problemer med den etter at catch forsvant... sad.gif til og med falt far en dønn stail 2.3Mbit linje til en ekstremt ustabil 1Mbit linje, og dette skjedde rett etter at de ble kjøpt opp, og er fremdeles sånn.. services er også blitt ubrukelig

 

Det kan også være av naturlige årsaker vettu. På vinteren når det er kaldt endrer kabelens egenskaper seg og det kan gjøre kabelen ustabil og i værste fall skades pga tele. Det kan også være støymarginene i kabelen som sagt. Jo fler abonnenter på kabelen, jo værre blir støymarginene. Telenor sin minimum grense er på 10dB.

Jeg er ikke så veldig pro på det greiene her enda men =S At least I tried =)..

har vært elendig siden de ble kjøpt opp for over et halvt år siden, men... :p og når det gjelder kulde, så er det varmen som stort sett lager ustabiliteter. kulde gjør at signaler flyttes lettere igjennom kobberet. :)

 

"Hadde først 1,7mbit linja til catch, ble oppgradert til 6mbit, ble kjøpt opp av ventelo, linjen falt ned til 2,3mbit, sende klage brev, fikk 2,5mbit og 50ping(20 føre jeg sendte brev), sendte nytt klage brev, fikk 1-1,4mbit på 25ping.... ikke orket og sendt noe nytt brev.."

 

ja, samme med meg. har klaget og klaget, og eneste de tilbyr er å sette ned hastigheten mer og mer. nå ligger jeg på ca 0.8-1Mbit, og det er fremdeles ustabilt, og pingen er heller ikek til å skryte av lenger

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
Kapitalismen seirer once again. Snart sitter vi igjen med bare Google og Microsoft, som eier alt og alle.

 

Kapitalisme og kapitalisme....

 

Bredbåndsalliansen AS eies av de seks selskapene Lyse Tele, Agder Energi, Troms Kraft, Bergenshalvøens Kommunale Kraftselskap (BKK), Eidsiva bredbånd og Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk.

 

Flere av disse selskapene er kommunale.

 

Jeg vet ikke om Lyse er kommunale eller ei, men de er hvertfall utrolig kapitalistiske. De legger praktisk talt ned fiber i hele nabolaget uten om det lille området her hvor det er kommunale boliger. Jeg regner med det er lav etterspørsel etter fiber der, ikke så mange som leier kommunalt som har råd eller er villig til å betale 3-4k for å få lagt in fiber (selv om jeg har hørt at prisen er sunket til 1800 for folk som i utgangspunktet har takket nei.) Men jeg har nå uansett meldt innterese for lenge siden, uten å ha blitt tilbudt noe som helst. Jeg skrev e-post til dem med forspørsel om det skulle legges fiber i gaten min men fikk til svar "Vi kan dessverre ikke tilby deg bredbånd på den forespurte adressen i denne omgang. Nye områder blir vurdert fortløpende, og valget av utbyggingsområder er interessestyrt. Har flere av dine naboer meldt sin interesse øker det sjansen for utbygging. Samtidig med at nye områder bygges ut vil vi også gjenåpne noen områder der salget er avsluttet per dags dato. Dette slik at vi kan tilby bredbånd til deg som ikke hadde mulighet til å bestille bredbånd når ditt område ble bygget ut.". Nye områder? Jeg vet ikke om jeg skjønner denne formuleringen. Et område er et nabolag f.eks ikke sant, eller en bydel? Men jeg bor jo i et område som blir bygget ut, men får alikevel ikke fiber... :thumbdown:

 

 

Andre selskaper som drives av kommunen er like kapitalistiske.

 

Krister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...