Gå til innhold

Sli på crossfire kort! "Sli patch"


Pion_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hva skal du med den?

 

SLI patch was probably the last secret weapon of ULi before it got acquired by NVIDIA earlier this year. It is now confirmed that the SLI patch function on the Uli 1697 will no longer work with Forceware 81.98 and later.

 

This came as a rude shock to users as NVIDIA acquired ULI and most would expect NV to continue to support ULI and allow it to penetrate the entry level SLI market. Apparently, NVIDIA isn't too happy about the SLI patch and terminated it. Forceware 81.98 and later has a new code that will detect the SLI patch and disable two cards to run in SLI mode. Forceware 81.98 will still work in SLI with ULi 1697 boards.

 

Some of our readers have bought the ASrock board and a pair of 7600GT and are utterly disappointed by this action. Our users definitely hope that NVIDIA will reverse its decision.

 

Kilde.

 

Edit: Og ja, her har dere linken til fila: SLi-patch

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Denne sli patchen virket ikke på mitt hk ,når jeg kjørte sli brukte jeg en moddet nvidia driver på mitt 975x crossfire hovedkort. Dette virker helt fint uten noen problemer.

 

IMG_01.JPG

 

post-142899-1198085642_thumb.jpg

 

Husker jeg ikke feil var siste driver som virket 86.62, men virker ikke på gx2 eller 8 serien.

 

For dem som lurer er det også fullt mulig å kjøre crossfire på striker xtreme også.....med rette bios.

Lenke til kommentar
Og hva skal du med den?

 

SLI patch was probably the last secret weapon of ULi before it got acquired by NVIDIA earlier this year. It is now confirmed that the SLI patch function on the Uli 1697 will no longer work with Forceware 81.98 and later.

 

This came as a rude shock to users as NVIDIA acquired ULI and most would expect NV to continue to support ULI and allow it to penetrate the entry level SLI market. Apparently, NVIDIA isn't too happy about the SLI patch and terminated it. Forceware 81.98 and later has a new code that will detect the SLI patch and disable two cards to run in SLI mode. Forceware 81.98 will still work in SLI with ULi 1697 boards.

 

Some of our readers have bought the ASrock board and a pair of 7600GT and are utterly disappointed by this action. Our users definitely hope that NVIDIA will reverse its decision.

 

Kilde.

 

Edit: Og ja, her har dere linken til fila: SLi-patch

Nå skal jeg ikke kalle meg spesielt stødig i tysk, men den støtter vel ikke Intel hovedkort. (noe mange er i besittelse av)

Derzeit funktioniert der Patch wohl nicht auf Systemen mit Intel-Chipsatz.
Lenke til kommentar

Det var det jeg visste! Hver gang er det noen som kommer opp med SLI på intel platformen så tror folk faktisk at det stemmer. Hva er vitsen med denne "patchen" når man bare kan bruke gamle drivere?

 

skal du ha sli, hopp over til nVidia ;)

 

Jeg ser at det har kommet ut en driver som støtter SLI på de fleste kort som har mer enn en 16x pci express slot, men ser ut som det er vanskelig å få tak i..

 

http://www.ngohq.com/news/5366-sli-patch.html

 

Noen som har denne patchen? =)

 

 

Last edited by Regeneration : September 11th, 2006 at 06:45 PM.

 

Ikkje akkuratt nytt :no:

Lenke til kommentar

Kanskje Intel og Nvidia skal dra nytte av AMDATI sitt "fall" og samarbeidet om å få bedre kontroll på markedet. En kille kombinasjon nå og få SLI på Intel brikkesett, samtidig som at Nvidia kan tjene på det. Men de regner vel med at ingen velger Nvidia chipsett fremfor Intel. Ingen hemmelighet at Intel lager verdens beste brikkesett akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...