Gå til innhold

Returnerte Bærbar innen 14 dager men nå vil mpx ha passord til vista


mennas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er poenget til alle dere som skal klage på nettbutikkene her inne, før dere har noe å klage på?

 

Her har mpx sendt deg en mail om du kan gi dem passordet sitt.

Kan du ikke svare på mailen de sender, og spørre hva de skal med passordet ditt. Hvorfor det er nødvending, osv?

 

Istedenfor så legger du det ut på forumet her, og venter på at vi skal være enig med deg i at mpx er dårlig nettbutikk fordi de har stilt deg et spørsmål, som du - utifra de opplysningene du har gitt - ikke engang har svart på!

Lenke til kommentar
Er det brukt angrefristen her så skal du ikke belastes for en krone.

Hvis selger får ekstra utgifter i forbindelse med returen kan de kreve dette av kunden.....

Hva skal "ekstra utgifter" bety? Er det "ekstra" å måtte tilbakestille en laptop? Eller er dette kanskje noe man må påregne at kan skje når man selger laptoper på postordre?

Lenke til kommentar
Hva er poenget til alle dere som skal klage på nettbutikkene her inne, før dere har noe å klage på?

Her har mpx sendt deg en mail om du kan gi dem passordet sitt.

Kan du ikke svare på mailen de sender, og spørre hva de skal med passordet ditt. Hvorfor det er nødvending, osv?

Istedenfor så legger du det ut på forumet her, og venter på at vi skal være enig med deg i at mpx er dårlig nettbutikk fordi de har stilt deg et spørsmål, som du - utifra de opplysningene du har gitt - ikke engang har svart på!

Trådstarter spør jo faktisk om de har rett til å kreve dette passordet, og folk prøver å svare på dette. At noen plutselig begynner å bable om tapt angrerett er vel ikke trådstarters feil.

Lenke til kommentar
Hva er poenget til alle dere som skal klage på nettbutikkene her inne, før dere har noe å klage på?

 

Her har mpx sendt deg en mail om du kan gi dem passordet sitt.

Kan du ikke svare på mailen de sender, og spørre hva de skal med passordet ditt. Hvorfor det er nødvending, osv?

 

Istedenfor så legger du det ut på forumet her, og venter på at vi skal være enig med deg i at mpx er dårlig nettbutikk fordi de har stilt deg et spørsmål, som du - utifra de opplysningene du har gitt - ikke engang har svart på!

 

Hvem har klagd? Nevnte at de trenger paaordet for å sjekke om det er feil på pc,en. Vil ikke at folk skulle være enig i noe som helst men lurte på om de kunne kreve passordet for at de skulle gokjenne returen.

 

Vanligivs hadde jeg ikke giddet svare på posten din engang men virker som du prøver å få meg til å virke som en tulling her. bunn og grunn har jeg personlige ting på pc,en og blei kke fortalt av kundeservice at de måtte faktisk inn på selve vista da jeg ringte dem og lurte på om det var mulig å få returnert den. Passordet var der for en grunn og derfor slettet jeg ikke filene mine.

Lenke til kommentar
Trådstarter spør jo faktisk om de har rett til å kreve dette passordet, og folk prøver å svare på dette. At noen plutselig begynner å bable om tapt angrerett er vel ikke trådstarters feil.

Grunnen til at noen babler om dette er vel at det henger litt sammen, kanskje MPX mener de skal ha passord for å faktisk godkjenne returretten. Såvidt jeg vet har han ikke fått tilbake pengene ennå.....

Lenke til kommentar
Hva er poenget til alle dere som skal klage på nettbutikkene her inne, før dere har noe å klage på?

Her har mpx sendt deg en mail om du kan gi dem passordet sitt.

Kan du ikke svare på mailen de sender, og spørre hva de skal med passordet ditt. Hvorfor det er nødvending, osv?

Istedenfor så legger du det ut på forumet her, og venter på at vi skal være enig med deg i at mpx er dårlig nettbutikk fordi de har stilt deg et spørsmål, som du - utifra de opplysningene du har gitt - ikke engang har svart på!

Trådstarter spør jo faktisk om de har rett til å kreve dette passordet, og folk prøver å svare på dette. At noen plutselig begynner å bable om tapt angrerett er vel ikke trådstarters feil.

 

Poenget er at mpx har spurt om passordet, betyr det at mpx har gjort noe galt?

Hvis trådstarter hadde spurt mpx om hvorfor de trenger dette, og fått et svar på dette, så ville det kunne være naturlig å spørre om råd her. Men her har ingenting blitt gjort fra trådstarters side.

 

Angående angrefrist er det trådstarter som tar opp dette.

Lenke til kommentar

Foresten takker for at folk tar seg tia til å svare. Har svart på etterspørsell fra mpx med:

 

Hei du.

 

Jeg har noen private dokumenter på den pcen som jeg glemte å slette. Fikk ikke bekjed om å reinstalere vista når jeg ringte inn til kundeservice anngående returen.

 

Vistaen er bundet til pc,en såvidt jeg har forstått det og den må reinstaleres uansett. Dere kan få sjekket feil selv om det vista blir reinstalert. Problemene var at dvalmodus hang seg i blandt, og etter å ha lest rundt på nett er dette en vanlig problem med aspire og nvida driverene som følger med. Da jeg gikk inn i nvidia sine sider ville den ikke nedlaste drivere og det stod acer hadde sperret disse til sine egne men jeg fant ikke frem på acer sine sider.

 

mvh

 

 

jeg gikk inn via acer.com og mye frem og tilbake fra de norske sidene og de engelske og enkelt og greit det ble for mye styr for driver til en pc som kostet meg 10k og drive på slik for at den skal fungere normalt.

 

Nå får jeg vente spent på hva de svarer:)

Endret av mennas
Lenke til kommentar
Min avsluttende konklusjon blir som følger:

 

* MPX kan ikke kreve passordet til Vista.

* MPX kan ikke kreve betalt for å tilbakestille maskinen.

* Angreretten er i behold.

 

:)

Kan du begrunne de 2 siste punktene eller konkluderer du fra løse luften?

Ok, men det blir (forhåpentligvis) aller siste innlegg i tråden fra meg.

 

MPX kan ikke kreve betalt, fordi det er en helt påregnelig følge av angreretten at maskiner som kommer tilbake må tilbakestilles. Dette er ingen erstatningspliktig ekstrakostnad.

 

Angreretten er i behold, fordi det ikke kan være uaktsomt å prøve maskinen og Windows før man bestemmer seg om man vil angre. Om angringen skyldes at maskinen er teknisk dårlig, eller man bare ikke liker den, er irrelevant da man ikke trenger å gi noen grunn.

Lenke til kommentar
Ok, men det blir (forhåpentligvis) aller siste innlegg i tråden fra meg.

 

MPX kan ikke kreve betalt, fordi det er en helt påregnelig følge av angreretten at maskiner som kommer tilbake må tilbakestilles. Dette er ingen erstatningspliktig ekstrakostnad.

 

Angreretten er i behold, fordi det ikke kan være uaktsomt å prøve maskinen og Windows før man bestemmer seg om man vil angre. Om angringen skyldes at maskinen er teknisk dårlig, eller man bare ikke liker den, er irrelevant da man ikke trenger å gi noen grunn.

Er enig i at MPX faktisk ikke kan kreve betalt, etter hva jeg nå husker må de ihvertfall opplyse om dette på forhånd.

 

Det siste punktet der er mer uklart, finner MPX hundrevis av bilder, sanger og masse programmer installert kan de sannsynliggjøre at trådstarter har tatt produktet i bruk som sitt eget. Er dette gjort er loven klar, ingen returrett!

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Killeng, men bare om dette passordproblemet ikke skaper unødvendig mye vanskeligheter for Mpx å tilbakestille. Om de pleier å gå inn i windows før de tilbakestiller, er det ikke påregnelig at de blir møtt av et passord trådstarter ikke vil gi fra seg. Jeg mener det er påregnelig at den mest personlige infoen er fjernet frra maskina når den leveres inn via angrefrist, og ikke at mpx skal møte problemer pga at det ligger info på maskina tidligere eier ønsker å beskytte. Enig killeng?

Lenke til kommentar
Det siste punktet der er mer uklart, finner MPX hundrevis av bilder, sanger og masse programmer installert kan de sannsynliggjøre at trådstarter har tatt produktet i bruk som sitt eget. Er dette gjort er loven klar, ingen returrett!

Nei, den er slett ikke "klar". Kan du vise hvor i loven dette står, kanskje? :)

Dette med "som sin egen" er hentet fra en uttalelse i forbindelse med lovens forarbeider. Jeg mener det legges alt for mye vekt på dette utsagnet når angreretten diskuteres.

 

Jeg er enig med deg Killeng, men bare om dette passordproblemet ikke skaper unødvendig mye vanskeligheter for Mpx å tilbakestille. Om de pleier å gå inn i windows før de tilbakestiller, er det ikke påregnelig at de blir møtt av et passord trådstarter ikke vil gi fra seg. Jeg mener det er påregnelig at den mest personlige infoen er fjernet frra maskina når den leveres inn via angrefrist, og ikke at mpx skal møte problemer pga at det ligger info på maskina tidligere eier ønsker å beskytte. Enig killeng?

Jeg mener MPX ikke har noe behov for å aksessere Windows i det hele tatt, og at kjøper ikke skal måtte regne med det.

Lenke til kommentar

Fikk svaret av mpx nå:

 

 

Heisann Det stemmer det du sier om at Vista er bundet til PC-en og vi skal kjøre recovery. Men det viser seg at det også her er satt på passord. Tipset du har satt på her er: "altering". Vi behøver dette for å kunne teste / behandle returen din. MVHKundesenteret MPX

 

 

gav dem passordet jeg brukte til erecovery programmet fra acer.

Lenke til kommentar
Fikk svaret av mpx nå:

Heisann Det stemmer det du sier om at Vista er bundet til PC-en og vi skal kjøre recovery. Men det viser seg at det også her er satt på passord. Tipset du har satt på her er: "altering". Vi behøver dette for å kunne teste / behandle returen din. MVHKundesenteret MPX

gav dem passordet jeg brukte til erecovery programmet fra acer.

Bra det ordner seg. At de trenger passordet til selve recoveryprosedyren er jo forståelig, dersom det er slik at denne faktisk er passordbeskyttet.

Lenke til kommentar

Jepp:) ser jo lyst ut men man vet aldri.. jeg har valgt å frame tankene på andre ting i mellomtia. gir en oppdatering så fort jeg hører mer fra dem jeg

 

dette med recovery er jeg ikke klok på, trodde man trengte bare vista dvd,en ved oppstart

Endret av mennas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...