Gå til innhold

Forslag til godt rollespill


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har spilt Two Worlds en del og likte det spillet veldi godt.

Har dere no forslag til lignende spill (hvor jeg ikke trenger å spille gamle spill for å kunne sette meg inn i historien)?

Jeg har ikke noe ønske om å spille Oblivion (liker ikke det jeg har hørt om rankingsystemet og f.eks. att fiendene blir bedre synonymt med att du blir bedre, og også ett par andre ting).

 

Men er Gothic 3 ett bra alternativ? Har det kommet noen patcher som fjerner alle bugsene?

Ønsker att spillet skal ha en god grafikk, det skal være pent å se på selv om jeg ikke er så ekstremt pirkete på dette.

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet hva The Witcher er, det virker kult ifølge det jeg har sett. Men ja kansje prøve Oblivion :)

Dungeon Siege har faktisk klart å pine meg igjennom bare for å bli skuffet på slutten... makan til dødt spill. Bare denge løs på fiender som tåler ekstremt mye men ikke klarer å ta deg så blir bare lange uengasjerende kamper hvor du ikke trenger å konsentrere deg..

 

Men blir vel The witcher eller Oblivion :) eller Morrowind.

Men vil jeg kjønne historien til Gothic 3 uten å ha vært borti de to første?

Lenke til kommentar
okay... er så mange gode spill XD

 

Hvordan er fighting systemet i Oblivion i forhold til Two Worlds (Two Worlds er det første av slike spill jeg har prøvd så har fått blod på tann ^^)

 

Fighting systemet i Oblivion er mye mer moro. Du får mye mer følse av at du er med i fighten, og det er ikke sånn at du trykker på en knapp så skjer det. Det er mye mer flyt, og ikke sånn dårlig "WoW slåssing" som jeg kaller det.

 

Bare å se her:

 

For meg er ihvertfall Oblivion det beste rollespillet, og nesten det beste spillet generelt jeg har spilt.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

det så bare dritfett ut den fightinga på Oblivion ^^ men det er sånn mod att ikke fiendene blir bedre i takt med deg? slik att noen forblir svake og noen gode?

 

Er bue veldig godt i Oblivion, siden han dør av bare en pil? men det er kansje pga du treffer vitale eller ubeskyttede deler?

Endret av Amaru
Lenke til kommentar
det så bare dritfett ut den fightinga på Oblivion ^^ men det er sånn mod att ikke fiendene blir bedre i takt med deg? slik att noen forblir svake og noen gode?

 

Er bue veldig godt i Oblivion, siden han dør av bare en pil? men det er kansje pga du treffer vitale eller ubeskyttede deler?

 

Nei, bue og sverd og alt bruker egentlig nesten 50 skudd/slag for å drepe en normal person om du ikke bruker juks..

Oblivion er et spill du blir ferdig med på 1 dag om du spiller hele dagen..

Lenke til kommentar
Oblivion er et spill du blir ferdig med på 1 dag om du spiller hele dagen..

 

Ehm, Oblivion er et ganske laaangt spill du, tar nok lengre tid enn det hvis du skal gjøre alle sidequestene osv. Og faktisk er sidequestene minst like kule som hovedquestene, så det anbefaler jeg virkelig. Jeg snakker ihvertfall om flere titalls timer, så det du sier er nok bare piss ja.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Oblivion er et spill du blir ferdig med på 1 dag om du spiller hele dagen..

Jeg er sykt spent på den begrunnelsen. Mine penger er på at du rett og slett ikke vet hva du snakker om.

 

Edit: Får gå litt mer on-topic: Jeg har ikke spilt Two Worlds, men utifra hva andre anbefaler deg kan jeg trygt nevne Gothic II. Det er det beste rollespillet jeg har spilt. Spillet har en fantastisk stemning, utrolig engasjerende historie og er rett og slett fryktelig underholdende. Iom at du syntes kampsystemet i Oblivion så spennende ut bør du sjekke ut Gothic-serien. Her er det dine evner som spiller som blir satt på prøve og det er fantastisk bra på å få deg til å føle at karakteren din blir bedre etterhvert (med nytt utstyr, mer erfaring osv.). Level er ikke bare et tall. Du tåler såvidt at en mygg ser feil på deg i starten av spillet mot på slutten slakter du digre troll for fote.

Endret av smilefjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...