Gå til innhold

Noen som spiller Silent hunter 3 eller 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som spiller silent hunter 3 eller 4 her? (Til de som IKKE vet hva dette er så er SH serien en u båt simulator basert på annen verdens krig, både tysk (sh3) og amerikansk (sh4) side)

Vet av erfaring at dette er en "tung" sim å sette seg inn i og regner derfor med at det ikke er så mange som spiller dette her inne... (Å ikke tilhøre "MacDonalds" generasjonen hjelper også har jeg erfart... (MacDonalds generasjon = de som ikke har tid til å vente fem minutter på at noe skal skje...) )

:D

Til dere som gjør det, hva spiller dere mest, SH3 eller SH4 og hvem syntes dere var den beste simmen av disse to? Personlig holder jeg en liten knapp på SH3, men tror det er fordi det er flere modder til den og at den derfor oppleves som mer realistisk... SH4 har ikke så mange modder, men det kommer seg der også og noen av moddene er jo direkte mesterverk! (Sjekk ut www.subsim.com ) (Fikk ikke link verktøyet til å funke... :( )

Endret av strayder
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, jeg spiller begge.

Har blitt mest SH4 nå i det siste, siden jeg akkurat kjøpte det og driver å tester ut ting. Foreløpig må jeg imidlertid si jeg holder en knapp på SH3, mest pga at SH4 virker mer knotete og avhengig av (u)flaks når det kommer til hvorvidt man klarer oppdragene eller ikke. Må imidlertid eksperimentere litt til for å ta noen endelig avgjørelse, men foreløpig ligger SH3 et lite hestehode foran...

Skrevet

For min del blir det helt klart SH3. GWX har nettopp også sluppet ut sin versjon 2.0, hvilket jeg anbefaler på det sterkeste. Vedrørende SH4, har jeg knapt nok giddet å gjennomføre noen oppdrag. Synes det mangler den atmosfære som SH3 gir meg.

Skrevet

Spiller SH3 og SH4 selv, og "bor" på subsim.com. Mener også at SH3 er bedre enn SH4, men med den nye uboat-addon som kommer, så blir det liv i SH4. GWX-gjengen er også på vei over til SH4 nå som GWX 2.0 til SH3 er ute, så i fremtiden blir det deilig grafikk OG deilige ubåter.

Skrevet

Har spilt SH3 en god stund, men det narrative ser ikke ut til å utvikle seg i noen spesiell retning. Karriere-modusen er lite engasjerende om man vil ha øyeblikkelig underholdning, men det er også lite progresjon i karrierene. Oppfatning om dette er bra eller dårlig er opp til den enkelte; liker man seig sim, for all del kjøp dette spillet (for det er et godt spill); liker man det ikke: da er ikke ubåt-spill for deg. Enkelt og greit.

Jeg har ennå ikke lært meg realistisk spill, dvs ingen utendørskameraer som man kan bruke til å navigere, eller point and click torpedomekanisme. Det er lett å forelske seg i SH3.

Skrevet (endret)
Jeg spiller SH4, men syntes det er litt vanskelig da det er min første SH opplevelse :)

Alt handler egentlig egentlig "bare" om ****ping*****ping****ping**ping*ping*PING*PINGPING** *stille*-----"Dephtcharges in the water sir!"******BOOOOM***. Etter det er du hekta :D

Alle som har opplevd å bli jaktet på av en destroyer vet hve jeg snakker om, en intens skrekkblandet fryd i en form for katt/mus lek. Uhyggelig stor fare for å bli hektet på sånne spill etter en sånn ping-ping jakt, ihvertfall ble det det for meg! :D

Du får spille det med redusert vanskelighets grad, da blir det lettere. Har spilt SH4 EN gang med eksternt kamera, etter den "trippen" har det kun vært spilt med 100% realisme! Men så har jeg noen år bak "spakene" på en ubåt også... ;) Ha tolmodighet, det vil lønne seg! PS: SPAR på diesel så ofte du kan, går du tom i SH4 så er du ferdig! (I SH3 kunne du sende bud på milkcow, tank båt, som bunkret deg, men den optionen finnes ikke i SH4, dessverre... Ihvertfall ikke riktig enda. Kanske det kommer en mod snart som fikser dette? Har nemlig akkurat opplevd å gå tom for diesel (og batteri) bare noen "mil" unna basen.... det var surt å ligge å duppe der uten en sjanse til å komme videre. Kunne se pearl harbour, ihvertfall øya...!!!! (Måtte gjøre det på den "feige" måten og åpne en tidligere save og kjøre på minimal fart for å komme hjem.........)

Har selv akkurat lastet ned GWX (for uinvidde er forkortelsen GWX for "the Grey Wolfs 10"(X er 10 i romertall---), en ekslusiv addon for SH3 fra noen av de beste moddere ute på markedet. (Egentlig er det vel flere modds som er samlet til en mod..?.) og tenkte jeg skulle fyre SH3 med GWX på den nye bærbare maskinen min og jakte engelske og amerikanske "prammer" i jula. Gleder meg!

:D

Endret av strayder
Skrevet

Jeg proevde meg paa SH4 naar det kom - paa xp. Men det var saa j...vlig mye bug at det ble avinstallert temmelig fort. Naa har jeg Vista saa kanskje jeg skal proeve igjen.

Er det en patch der ute som fjerner buggene og stoetter Vista64?

Takk

Skrevet
Jeg proevde meg paa SH4 naar det kom - paa xp. Men det var saa j...vlig mye bug at det ble avinstallert temmelig fort. Naa har jeg Vista saa kanskje jeg skal proeve igjen.

Er det en patch der ute som fjerner buggene og stoetter Vista64?

Takk

Gå ut på www.subsim.com og last ned patch 1.4..

Eller last den ned herfra...

SH4 patch 1,4

Lykke til :D

Skrevet

SH3 har nok meir atmosfære, og moddene har gjort det meir realistisk, så SH3 er nok forsatt min favoritt. SH4 har eg spelt litt men det var ikkje heilt det same. Dei ahr forbedre mykje i SH4 men det går meir på det tekniske og praktiske enn det stemningsbyggande. I tillegg føler eg at SH4 slepp deg ut på djupt vatn med ein gong, mens i sh3 har du "happy days" i starten får det blir vanskelegare og vanskelegare å overleve.

Skrevet
Gå ut på www.subsim.com og last ned patch 1.4..

Eller last den ned herfra...

SH4 patch 1,4

Lykke til :D

Takker

Da er vi gang med aa laste ned for aa patche opp

Btw subsim.com hadde i hht det jeg kunne se kun patch 1.1 og 1.2 mens gamershell hadde -firern

1.4 inneholder alle de forrige patchene, så du trenger kun den.

Skrevet (endret)

Lurer på om det ikke var SH 1 og 2 jeg hadde, men med den rette følelsen der også.

Det siste som skjedde for meg var at siste oppdrag var bare tullball. Jeg var plasert i en vik uten kartdekning å kome ut og der var det heller ingen fiende.

Husker jeg mailet produsenten og gav de det glatte lag.

SH 3 og 4 skulle jeg helt klart ha prøvet. Den fant jeg,men her var det mye å laste ned.

Noen som har et tips på hva jeg trenger?

Det aller beste hadde vært en multiplayerversjon og en eller annen server vi kunne kjempe på.

Endret av reor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...