Gå til innhold

TV eller dataskjerm?


PetterAA

Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter!

 

Ser etter nye ekstern skjerm til min MacBook. Jeg bruker den til film, bilderedigering og surfing. Jeg skal også ha tv på rommet, men det jeg lurer på da, er om jeg med en vanlig dataskjerm, kan få vist tv bilder på den? Får inn tv bildene via scart...

 

Lar dette seg gjøre? Eller vil det beste være å rett og slett kjøpe en LCD-tv?

 

Update:

Blir vel noe i denne duren kanskje? Har noen testet dette? Eneste problemet nå, er vel lyd?

scart-dvi.jpg

Endret av PetterAA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så vidt jeg kan se av det bilde så har dvi kabelen de 4 pinnene rundt den lange flate. (DVI-i) Dvs at den kan overføre analoge signaler (dvi-a) i tillegg til digitale (dvi-d) I dette tilfelle vil du kun få (dvi-a) som forøvrig også brukes når du benytter en dvi <-> vga kabel.

 

Skal du ha digitale signaler må du frem med elektronikken :)

Lenke til kommentar

Alt er mulig, men noen ting er vanskeligere enn andre.

 

Det kommer an på hva du skal bruke skjermen til. LCD-TVer egner seg dårlig til databruk (i min mening) pga lav oppløsning og sjelden topp kvalitet, men du kan ikke slå dem på størrelse/pris, og å se tv er langt enklere siden du bare kan plugge den i.

Lenke til kommentar

Skal en se tv med macbook må en vel finne en usb tv-tuner med støtte for mac, så må en kjøpe overgang fra mini dvi utgangen til standard dvi plugg og evt en over gang som støttes av skjermen du har tenkt å bruke (hdmi, vga, component, composit) Plugg og ledningshysteriet slipper du ikke unna uanz. Ved å velge en TV er det mindre styr med ekstrautstyr og programvare men du går glipp av mulige pvr funksjonalitet. Så er det å velge skjerm utfra størrelse oppløsning og pris da.

Lenke til kommentar

Vi får digitale tv signal ifra nte.

 

Finnes det dataskjermer med mulighet for hdmi? Er veldig keen på 24 tommer til dell, men tror ikke den har hdmi.

 

Hvordan blir det med lyden hvis jeg bruker hdmi utgangen på en pc skjerm?

 

 

Edit: Fant denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34409...led#ProductTabs

 

Noen som har vært borti den?

Endret av PetterAA
Lenke til kommentar

at den spiser tv-signaler er ikke alltid så kult, for det medfører at den er lisenspliktig ovenfor nrk og skal ideelt sett registreres av selger...

nei, gå for en med hdmi-inngang og sats på digital tuner fra nextgentel/get/rikstv/canaldigital

ingen vits å satse på dårlige analoge kabelsignaler nå som vi skal inn i fremtiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...