Gå til innhold

SHG.no: Vil de gi meg pengene tilbake på en garantisak?


JFM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

 

For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus?

Først så blir det nok en ny mus ja..

Skrevet
Hei.

 

For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus?

 

Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG.

 

~ Mortis360

Skrevet
Hei.

 

For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus?

 

Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG.

 

~ Mortis360

 

Er klar over det. Men kanskje noen her har erfaring?

Skrevet
Hei.

 

For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus?

 

Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG.

 

~ Mortis360

 

Er klar over det. Men kanskje noen her har erfaring?

trur det er vanlig at selger får mulighet til å erstatte produktet, hvis selger ikke greier dette er det pengene tilbake.

Trur nok du må kommunisere med SHG og se hvordan det går.

Skrevet
Hei.

 

For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus?

 

Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG.

 

~ Mortis360

 

Er klar over det. Men kanskje noen her har erfaring?

trur det er vanlig at selger får mulighet til å erstatte produktet, hvis selger ikke greier dette er det pengene tilbake.

Trur nok du må kommunisere med SHG og se hvordan det går.

 

Skal jeg ringe dem eller sende mail?

Skrevet (endret)

regelen er at du ikke kan få et annet produkt uten at selger har fått prøvd å reparert den 2 ganger først.

Endret av Unreal_
Skrevet
Jo men ikke før den 3 gangen en vare blir levert til selgeren.

 

Ikke det at jeg ikke tror deg, men kan du vise meg hvor det står?

Skrevet
Hmm, det er en mus det er snakk om?

 

Ja. ikke en mobiltelefon...

 

 

BTW: Telefonen min har vært 4-5 ganger på reperasjon i løpet av 15 måneder

Skrevet

Du får ikke automatisk ny telefon eller noe annet produkt, så lenge du ikke sier at du vil heve kjøpet kommer selger til å prøve å reparer produktet. Dvs neste gang du får feil på din telefon så sier du at du vil heve kjøpet og viser til de 4 gangene din telefon har vore inne.

Skrevet (endret)
Du får ikke automatisk ny telefon eller noe annet produkt, så lenge du ikke sier at du vil heve kjøpet kommer selger til å prøve å reparer produktet. Dvs neste gang du får feil på din telefon så sier du at du vil heve kjøpet og viser til de 4 gangene din telefon har vore inne.

 

Ja, ja, ja.

 

Men nå er det jo snak om datamusa jeg kjøpte hos SHG for ca to måneder siden

 

 

Skal jeg ringe dem eller sende mail?

Endret av JFM
Skrevet

Det så skjer er at du kan ringe til den spør fint om en annen datamus i samme pris klasse, hvis det ikke går så må du sende din inn på garanti og få den reparert.

Skrevet

Litt off topic om telefonen min:

 

Du får ikke automatisk ny telefon eller noe annet produkt, så lenge du ikke sier at du vil heve kjøpet kommer selger til å prøve å reparer produktet. Dvs neste gang du får feil på din telefon så sier du at du vil heve kjøpet og viser til de 4 gangene din telefon har vore inne.

 

Jeg har en Sony w810i. Jeg betalte 1000kr for den med abonnement fra telenor.

Jeg fikk en ny andre gangen jeg hadde den på reperasjon. Det ver i februar.

Har jeg garanti fra februar da? Eller gjelder garantien fra jeg først kjøpte telefonen? (som er litt over et år siden)

 

Har hatt den "nye" telefonen to ganger på reperasjon. Vil det si at jeg kan forlange pengene tilbake neste gang? Kan jeg eventuelt forlange en ny telefon fra f.eks Nokia? 

 

Hvis jeg kan velge en ny, hvordan blir det da med tanke på at telefonen min var kjøpt med abonnement?

Skrevet

Ved reparasjon innenfor garantitiden skal det vel gis 1 års garanti på reperasjonen som er gjennomført. Dersom hele telefonen er byttet skal du ha 1 års garanti på denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...