Gå til innhold

AMD Pro Water Kit


Anbefalte innlegg

Quote:


Moonchild skrev (2002-01-11 01:14):

Er det noen her som har kjøpt AMD Pro Water Kit??

Funker det greit eller?

Hva slags vifte er det best å bruke? 80/120 mm..

Holder det med f.eks. 1 stk. 80 mm på radiatoren og man får bra kjøling med det. eller bør man ha 2 stk. 120 mm som i testen?


Når det gjelder vanntanken, kan jeg ikke bare bruke en 1 liters isboks som tank... Det at den skal være tett er vel bare fordi at en ikke skal lekke vann inni maskinen?


 

Jeg bruker en 2 liters isboks, men den er egentlig for stor. Pumpa er ganske liten. På "bruksanvisningen" på http://www.3dfxcool.no foreslår de faktisk en isboks.

 

Hvor stor vifte du trenger kommer an på en del ting; hvor mye luft viften klarer å flytte og hvilke prosessor/hastighet er vel de viktigste. (bruker du peltier vil jo det også være en svært viktig faktor)

Jeg bruker 2 120mm som går på 5 volt. Dette er en litt dyr løsning, men jeg mener det gir best resultat (lydløst).

En vanlig 80mm tror jeg ville vært nok.

 

Jeg klarte 600@950 på min duron. Etter et forsøk med loddebolten på hovedkortet, fikk det en altfor tidlig død. Venter nå på et soltek med kt266a-chip

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har AMD settet, og er meget fornøyd. Pumpa er stillegående, tanken har jeg laget av rustfritt, kjøleren er fra en toyota (varmeregister) en papst 120 vifte. Etter 20-30 min. cd-ripping kommer den opp i 30 grader. Det er jo selvfølgelig avhengig av romtemp. Men man kan vel si at ved idle ligger temoen ca. 4-5 grader over romtemp. (1.2 TB, aopen Ak73 pro a) Likte/stolte ikke på festemekanismen, så jeg mekket en som bruker hullene på HK. Synes testartikkelen var bra, og den hadde stor betydning for mitt valg.

 

[ Denne Melding var redigert av: Slowcooler på 2002-02-25 20:04 ]

Lenke til kommentar

blackice skrev (2002-02-25 06:57):

Nei, det burde holde å kjøpe med en extra cpu kjøleblokk i tilegg til settet.

Hva med pumpe da..og tank...pumpen burde da vel være ei ganske stor ei, og tanken oxo?

Og en annen ting, vil vannet dra "raskere" rundt fra cpu til cpu? , hvis dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Quote:


B|Real skrev (2002-02-27 12:33):

blackice skrev (2002-02-25 06:57):

Nei, det burde holde å kjøpe med en extra cpu kjøleblokk i tillegg til settet.


 

Quote:


Hva med pumpe da..og tank...pumpen burde da vel være ei ganske stor ei, og tanken oxo?

Og en annen ting, vil vannet dra "raskere" rundt fra cpu til cpu? , hvis dere skjønner hva jeg mener.


 

Det er ikke store motstanden i vannblokka, så pumpe vil klare å pumpe igjenom merenn nok av vann :smile: Vanntanken kan ha akkurat samme størrelse, det er bare litt mere vann i slangen og den extra blokka.

 

Håper det hjalp deg litt :smile:

 

Mvh David

Lenke til kommentar

ok, har nå skjønt at den må plasseres nedsenket i vann.. men nå lurer jeg på hvordan jeg skal gå fram når jeg skal lage en vanntank. har noen alu. plater liggende, og jeg har sveiseapparat. hvordan skal jeg få den vanntett, og hvor stor må den være for å få pumpa nedi? skal ikke ha noe vindu i den. og lurer på hvor jeg får tak i slike nipler til å feste i tanken. den ene kommer vel fra pumpa, men den andre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-03-03 00:39, magle skrev:

og hvordan skal pumpa få strøm? det er mulig jeg spør dumt, men har ikke fått settet, dvs jeg har ikke bestilt det enda, så det er mulig jeg skjønner det når jeg får det.

men, som sagt, hvordan?


 

Sett den på et rele. Jeg har en slik løsning på høyttalerne mine. Når jeg slår på pc'en så får releet 12 volt og da slår det på 230 V til høyttaleren. Dette burde funke bra til den pumpa på AMD Pro Vater settet.

Her er releet jeg bruker 223822_Xw3.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...