Gå til innhold

Dragon Orb vs CKG760


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer, det kommer, men på grunn av en del omstrukturering og flytting kan jeg ikke love at det blir så mye viftetester helt med det første. Vi gjør så godt vi kan :wink:

 

Det hadde forresten hjulpet noe fryktelig om dere klikker på bannerne våre, da får vi penger og kan finne på mye kult!

 

Moralen er derfor: hvis dere vil ha mer action på Overklokking.no, klikk på reklamene!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:


On 2001-09-26 16:15, Corleone skrev:

Dragon orb kan se ut til å bli den første Orb-kjøleren med gode kjøleegenskaper. Har visstnok ikke hørt noe særlig om denne kjøleren :sad:

Hvor god ytelse og hvilket støynivå har den?


 

Jeg bruker DragonOrb 3 (med 7000rpm vifte), og den funker som f*en! Jeg kjører min TB 1.4GHz på 1.62GHz stabilt med load temperatur på ~40'C. Det eneste problemet er støynivået; ThermalTake hevder at det ligger på ~37dB(A), men tester som er gjort viser at det ligger på ~51dB(A). Det er alt for mye for min smak - jeg har blitt nødt å installere lydisolasjonsmatter inni kabinettet for å dempe noe av støyen...

Lenke til kommentar

ThermalTake hevder at det ligger på ~37dB(A), men tester som er gjort viser at det ligger på ~51dB(A). Det er alt for mye for min smak - jeg har blitt nødt å installere lydisolasjonsmatter inni kabinettet for å dempe noe av støyen...

 

-----------------------------------------------------

 

Har et spm. om dette: hvor får du tak i lydisoleringsmatter fra???

Og hvor mye koster eventuelt dette?

Lenke til kommentar

Quote:


Har et spm. om dette: hvor får du tak i lydisoleringsmatter fra???

Og hvor mye koster eventuelt dette?


 

Jeg kjøpte dem på CD-Cardic for 260,- (4stk. 40x50x1.5cm matter dekt med laminert metallfoile). En guide til lydisolasjon av kabinetter (på norsk+engelsk) kommer snart på http://www.ocshoot.no

 

Materialet de selger på microplex anbefales ikke. Det demper lyden mye dårligere enn de fra Cardic...

 

[ Denne Melding var redigert av: Carnage14 på 2001-10-21 17:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-21 14:59, Carnage14 skrev: Jeg bruker DragonOrb 3 (med 7000rpm vifte), og den funker som f*en! Jeg kjører min TB 1.4GHz på 1.62GHz stabilt med load temperatur på ~40'C. Det eneste problemet er støynivået; ThermalTake hevder at det ligger på ~37dB(A), men tester som er gjort viser at det ligger på ~51dB(A). Det er alt for mye for min smak - jeg har blitt nødt å installere lydisolasjonsmatter inni kabinettet for å dempe noe av støyen...


 

Hva med at du i stedet fant ei mer stillegående vifte? D ville kanskje blitt billigere...(?) :smile:

:eek: Sinnsykt bra temp når den er overklokket og i tillegg er under load! Har noen der ute erfaring med den vifta til Dragon Orb på 4900rpm?

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-10-28 02:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-21 15:16, Asbjørn T. skrev:

ThermalTake hevder at det ligger på ~37dB(A), men tester som er gjort viser at det ligger på ~51dB(A).


 

Det har med at vifteprodusentene oppgir vifta's støynivå når den er i frilufta, altså ikke sitter på ribba. Når du derimot setter den ned på ribba og måler vil du få et mye høyere tall. De som har testet den til 51dB har nok målt når vifta er på ribba

Lenke til kommentar

Quote:

Hva med at du i stedet fant ei mer stillegående vifte? D ville kanskje blitt billigere...(?) :smile:

:eek:
Sinnsykt bra temp når den er overklokket og i tillegg er under load! Har noen der ute erfaring med den vifta til Dragon Orb på 4900rpm?


 

Vel, jeg betalte ikke et øre for dragonorben :grin: 260,- for lyddempingsmatter ville jeg ha brukt uansett hvilken kjøler jeg hadde brukt...

 

Jeg har laget en 4-til-3 pins connector der jeg kan velge hvilken spenning vifta skal kjøre på, så nå kjører jeg den på 7V i stedet for 12v. Støynivået ble betraktelig lavere (duh), men temperaturen steg en del. Nå kjører jeg på 1.6GHz med load temp på 47-48'C - 100% stabilt (testet ved å kjøre q3a demoloop + seti@home + 3dmark demoloop kontinuerlig i et par døgn (kun avbrutt for å starte/avslutte de forskjellige testene)).

 

Her er et par bilder av connectoren:

volt1.jpg

volt2.jpg

 

4900rpm vifta har jeg ikke testet...

 

[ Denne Melding var redigert av: Carnage14 på 2001-10-28 11:56 ]

 

RED: Satte bildene under hverandre så det skulle passe i 1024 oppløsning.

 

[ Denne Melding var redigert av: CannoliBoy på 2001-10-29 19:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...