Gå til innhold

IPhone eller LG Viewty? Haster!


Sterri08

Anbefalte innlegg

Hei, er en ungdom på snart 16 år. Har hatt mange telefoner, og min forrige var Nokia N95.

Er nå lei av denne, og skal kjøpe meg en ny en.

Hadde egentlig bestemt meg for og gå for LG'en, men når jeg så litt nærmere på IPhonen, ble jeg svært usikker.

 

Begge har jo touchscreen, men det virker som om IPhonen sin er mye mer presis og responsiv, den har også mye bedre design.

 

Vær så snill og gi meg deres meninger, helst fort :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger egentlig ikke så mye kameraet, men det kunne jo vært veldig kjekt.

 

Akkurat nå tenker jeg mest på Design, og der står Apple IPhone frem som en klar vinner. Men IPhone selges ikke i Norge, men jeg har funnet en på QXL, men den er litt i dyreste laget.

 

Så jeg vet egentlig ikke.

 

Hvem synes dere er best?

Lenke til kommentar

Ja, den høres fin ut på alle måter den!

 

Men en ting, mange her på forumet tror sikkert jeg bare er en 15 årig gutt som ikke har peiling, feil. Jeg har hatt de fleste mobiler faktisk, og prøver alltid noe nytt. Jeg har også jobb, og så fort det kommer noe nytt er jeg der for å teste eller kjøpe.

 

Jeg har hatt nesten alle telefonene i nokias N-serie og har begynt å bli litt smålei. Jeg angret kjøpet mitt av Nokia N95 forde den er full av bugs og småfeil, den er også veldig slarkete og oppskrytt.

Derfor solgte jeg denne i dag på QXL, og skal nå gå for en IPhone tror jeg.

 

Venneligst del noen erfaringer med meg om IPhone eller LG Viewty så jeg kan bestemme meg, men har nå siktet mot Apple IPhone.

Lenke til kommentar

iPhone er utrolig kjapp i responsen og jeg har hittil ikke klart å få min til å henge seg. Ikke så rart - den kjører jo tross alt BSD.

 

Når det gjelder fettmerker på skjermen, så er dette helt håpløst. Den blir full av merker med en gang. Heldigvis følger det med en liten pusseklut :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Takker for svar tacomodo, hva synes de om skjermen?

Er den så responsiv som alle skal ha den til å være?

Får den fort fettmerker?

 

Skjermen er så sterk og klar at fettmerker ser du kun når skjermen er avskrudd.

Så det er null problem.

 

Når det gjelder fettmerker på skjermen, så er dette helt håpløst. Den blir full av merker med en gang. Heldigvis følger det med en liten pusseklut :-)

 

Da må du være svært kresen, eller ha veldig fettete fingre ;)

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar
Takker for svar tacomodo, hva synes de om skjermen?

Er den så responsiv som alle skal ha den til å være?

Får den fort fettmerker?

Skjermen var stor visstnok. Fikk ikke så mye detaljer. Hovedpoenget til begge to var hvor rask og responsiv den var, så det lover bra. Det er sikkert andre her på forumet som har prøvd den selv som kan fortelle mer enn meg som bare har hørt det fra andre igjen :p

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd lg-en, men har prøvd iphone.

Mine erfaringer:

Knallbra skjerm

Konge nettleser (men tror den laster ned hele siden, i forhold til en nedskalert versjon som opera mini, bruker derfor mye datatrafikk? correct me if I'm wrong).

Suveren som musikktelefon(!)

Rask i avtrekkeren

 

Latterlige begrensninger i bluetooth, kan bare kobles til headset, noe som f.eks gjør at jeg ikke kunne bruke min gps med den, noe som er trist fordi googlemaps er så godt integrert.

 

Ingen kameratelefon, men det hadde ikke gjort noe for meg, ingen telefoner har bra kamera uansett.

 

Kan ikke synces hvis du har 64 bit windows... (go figure?)

 

Sikkert en morsom mail hvis man har den yahoo-kontoen som man får med at&t-abonnementet, eller funker det å få en slik konto også uten å være kunde der? Jeg synes jo det er en svakhet at den mangler exchange-støtte, men det har vel ikke LG-en heller :)

Bare tenkte på det siden du hadde hatt n-series.

 

Det var i alle fall mine tanker om telefonen. Fantastisk på _mange_ måter, ikke alle måter (som snuble mente) i mine øyne. For min de helt uaktuell med de begrensningene den har i dag, men jeg kan absolutt skjønne at den er populær, og om du velger den.

 

Edit: Henger meg også på mumlinga til snubbel om penger og sånn. Men i og med at du sier du har jobb, og at du er fornuftig nok til å selge de videre på qxl, så er du ikke så forskjellig fra jeg var på den tiden, og ergo er det fint nok :)

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Dealen med Iphone var at han fyren jeg skulle kjøpe telefonen er helt ny.

Han får ikke telefonen inn før 27. desember, siden mora hans har vært og kjøpt de i USA.

Var litt skeptisk i begynnelsen siden man ikke kan bruke Iphonen her i Norge.

Men han sa han skulle Unlocke den for meg og alt er bra.

 

Så da får jeg min Iphone den 28. desember, som er Helt splitter ny.

så etter min mening, er dette en kjempedeal! :love:

 

Med en gang jeg får den, kommer jeg til å fikle med den i timer :!:

Jeg skal dele mine erfaringer så fort jeg kan :thumbup:

Lenke til kommentar
Satser på at du er heldigere enn meg, min var ødelagt når jeg fikk den :( nedre del av skjermen funket ikke, der alle de viktige knappene lå.. Satser på at jeg får en ny etter jul..

 

Kjipt da!

Regner vell med at du kjøpte den brukt da eller? Burde sende den tilbake og kreve pengene tilbake :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe meg en iPhone, de selges visst ikke i Norge enda, derfor har jeg sjekket opp litt på ebay, ser nå ut som at det er ganske "rimelig" telefon..

 

Men, om det skulle skje noe, hvordan er det da med garanti? .. bare å glemme?

Hvordan er det med norsk-oppsett tenker da på æøå ?

Ser det er masse stash man kan kjøpe til ipod, dockingstasjon og sterioanlegg-greier etc. Kan dette brukes omhverandre, med evnt adapter eller lignende?

Er det støtte for MMS?

 

Noe annet som er postivit/negativt om telefonen?

Lenke til kommentar
Hei, jeg vurderer å kjøpe meg en iPhone, de selges visst ikke i Norge enda, derfor har jeg sjekket opp litt på ebay, ser nå ut som at det er ganske "rimelig" telefon..

 

Men, om det skulle skje noe, hvordan er det da med garanti? .. bare å glemme?

Hvordan er det med norsk-oppsett tenker da på æøå ?

Ser det er masse stash man kan kjøpe til ipod, dockingstasjon og sterioanlegg-greier etc. Kan dette brukes omhverandre, med evnt adapter eller lignende?

Er det støtte for MMS?

 

Noe annet som er postivit/negativt om telefonen?

 

Om det er norsk ÆØÅ oppsett vet jeg ikke. Men ja du kan glemme norsk garanti og reklamasjonsrett. Apple er jo ikke veldig glad i at folk låser opp telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...