Gå til innhold

Canon's behandling av 1D-III eiere med defekt kamera.


Anbefalte innlegg

Edit: Kan legge til at D3/D300 ikke er listet på noen av de Scandinaviske Nikon sidene som Pro utstyr. :thumbdown:
Det er vel ikke listet som non-professional heller :o)

Som vil si at den er ute av Nikons sortiment.

 

Uansett ikke noe stort tap.. :)

Må ta en tur i en Foto butikk i Tromsø for å høre om D3/D300 fremdeles eksisterer.

 

Edit: Noen må snart rope på en Moderator for å få slettet noen av våre siste innlegg. Vi er vel totalt OT.

 

Synes ikke det er OT jeg, ikke unormalt at interessen for Nikon øker da Canon driver som de gjør..

 

Mvh

Ståle Tvete

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke det er OT jeg, ikke unormalt at interessen for Nikon øker da Canon driver som de gjør..

 

Mvh

Ståle Tvete

Noe jeg tydeligvis ikke har fått med meg her. Når kjøpte du så mye Nikon-utstyr?

Økseskaft: <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10370855" target="_blank">https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10370855</a>

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Synes ikke det er OT jeg, ikke unormalt at interessen for Nikon øker da Canon driver som de gjør..

 

Mvh

Ståle Tvete

Noe jeg tydeligvis ikke har fått med meg her. Når kjøpte du så mye Nikon-utstyr?

Økseskaft: <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10370855" target="_blank">https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10370855</a>

Jøss, spennende lesning.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er OT jeg, ikke unormalt at interessen for Nikon øker da Canon driver som de gjør..

 

Mvh

Ståle Tvete

Noe jeg tydeligvis ikke har fått med meg her. Når kjøpte du så mye Nikon-utstyr?

 

Denne uka og sist uke. Nå skal det sies at jeg har ikke fått D3'en ennå.

De leverer den først til pressen, og når dem har fått så kan vi andre få.

Liksågreit egentlig, for da finner de forhåpentligvis ut eventuelle feil før jeg får mitt.

70-200'en klarte UPS å rote vekk på vei til meg...

 

Ståle

Lenke til kommentar
Denne uka og sist uke. Nå skal det sies at jeg har ikke fått D3'en ennå.

De leverer den først til pressen, og når dem har fått så kan vi andre få.

Liksågreit egentlig, for da finner de forhåpentligvis ut eventuelle feil før jeg får mitt.

70-200'en klarte UPS å rote vekk på vei til meg...

 

Ståle

 

Japan Photo har vel på lager tror jeg? D3 altså :)

 

Til info så fikk jeg et brev i posten i dag fra Canon hvor det sto at min garantitid begynner å løpe fra jeg fikk kameraet på service :) Endelig har Canon skjønt det i hele Europa :) Så da har jeg ca 2 års garanti igjen på kameraet :)

 

Andreas

Lenke til kommentar
Denne uka og sist uke. Nå skal det sies at jeg har ikke fått D3'en ennå.

De leverer den først til pressen, og når dem har fått så kan vi andre få.

Liksågreit egentlig, for da finner de forhåpentligvis ut eventuelle feil før jeg får mitt.

70-200'en klarte UPS å rote vekk på vei til meg...

 

Ståle

 

Japan Photo har vel på lager tror jeg? D3 altså :)

 

Til info så fikk jeg et brev i posten i dag fra Canon hvor det sto at min garantitid begynner å løpe fra jeg fikk kameraet på service :) Endelig har Canon skjønt det i hele Europa :) Så da har jeg ca 2 års garanti igjen på kameraet :)

 

Andreas

Jeg kjøpte D3 hos Japan Photo igår.

En utrolig god service jeg fikk der, overgår alle jeg tidligere har handlet hos.

En slik gjensidig tillit og velvilje er mye verdt.

 

Jeg fikk også brev fra Canon idag, men heldigvis så har jeg avsluttet kundeforholdet til det merket der.

 

Anbefaler alle å handle på Japan Photo, der får dere service'en dere har savnet fra andre steder.

Spesielt Christian hos JP i Fredrikstad har god service...

 

Mvh

Ståle Tvete

Lenke til kommentar
Anbefaler alle å handle på Japan Photo, der får dere service'en dere har savnet fra andre steder.

Spesielt Christian hos JP i Fredrikstad har god service...

 

Mvh

Ståle Tvete

Japan Photo som har butikker over "hele landet" fra Kristiansand i sør til Trondheim i nord? Vel, alle har sine yndlingsbutikker og noen er ikke plaget med sin Canon, så jeg tror jeg holder meg unna JP siden de la ned en lønnsom butikk i Tromsø fordi netto inntjening var under 5 mill.

 

Kristiansand-Trondheim= 895km, Trondheim-Kirkenes=1932km, merkelig definisjon av "hele landet"..

 

Sånn ser nå jeg på saken da..

 

PS! Nei, jeg er ikke interessert i at de har netthandel, jeg vil gå inn i butikken og plukke ut det jeg trenger der og da. Dessuten vil jeg ha en butikk hvor jeg kan levere tilbake/bytte det som går sund uten å måtte sende det att og fram..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte D3 hos Japan Photo igår.
Da kan jeg kanskje få et fullsizebilde i ISO25600 av deg? Trenger ikke være noe "viktig", men bør være korrekt eksponert - skal overbevise sjefen min om hva han trenger ;o)

 

Hvis du kan ta et bilde med lang eksponeringstid, ca 15-20 sekunder (også korrekt eksponert), hadde det vært supert!

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Da kan jeg kanskje få et fullsizebilde i ISO25600 av deg? Trenger ikke være noe "viktig", men bør være korrekt eksponert - skal overbevise sjefen min om hva han trenger ;o)

 

Hvis du kan ta et bilde med lang eksponeringstid, ca 15-20 sekunder (også korrekt eksponert), hadde det vært supert!

Spørs det.. Hvis jeg ikke har bommet på butikken du jobber i, så er sjefen din Canon-mann og da er det vel litt vanskelig å overbevise ham ;)

Forresten, jeg har sett et 25600ISO bilde av D3, tatt av en i fotoklubben. Så gakk innom på neste møte i Tromsø Fotoklubb, så får du sikkert se det der. Jeg tror det havnet inn på utstillingsveggen. (Sjekk http://www.tromsofotoklubb.com for møtekalender)

Lenke til kommentar
de la ned en lønnsom butikk i Tromsø fordi netto inntjening var under 5 mill.

-------------

Kristiansand-Trondheim= 895km, Trondheim-Kirkenes=1932km, merkelig definisjon av "hele landet"..

--------------

PS! Nei, jeg er ikke interessert i at de har netthandel, jeg vil gå inn i butikken og plukke ut det jeg trenger der og da. Dessuten vil jeg ha en butikk hvor jeg kan levere tilbake/bytte det som går sund uten å måtte sende det att og fram..

 

Hei Bikeridr,

 

I agree with 66,6% ;-)

 

No, we have not closed Tromsø in 2002 because of too low turnover (it was quite an average shop at this time), but because of losses due to ongoing bad results in stock counting. Same in Bodø in the same year. We had a very bad material management system and thus bad controll of what happens with "Svinn". So we had big problems in the (seen from Oslo) remote stores in general.

 

Yes, our advertisement is rediculess, Trondheim is only 1/3 of the way up and I can see that we either have to change the text on our homepage or we have to open a new store up there...hmmm...let us think about it during the weekend...okay?

 

yes, I`m of the same opinion, if you have a competitive shop in the area (regardless what name is over the door), you should buy there instead of the nett. The problem is, that after 50% of all photo stores died out in the last years, there are large areas without a good photo store.

 

But probably we`re wayyyyy out of topic now, so let`s not get further on this...

 

Stephan

Lenke til kommentar
Spørs det.. Hvis jeg ikke har bommet på butikken du jobber i, så er sjefen din Canon-mann og da er det vel litt vanskelig å overbevise ham ;)
Joda, han er Canon-mann, men han har vært interessert i hvordan D300 og D3 gjør det. Han er på gli ;-)

 

Eller ikke... Men han er uansett interessert i hvordan de gjør det på nordlysbilder (evt. bilder med lang eksponeringstid).

Lenke til kommentar
... or we have to open a new store up there...hmmm...let us think about it during the weekend...okay? ...

 

Stephan

Hi,

 

If JP were to start up in North again I would happily "start over" as a regular customer :)

Knowing one person that worked in Tromsø before he was lain off told me that the management took a "biltema" on them. (You may or may not know the story about last time Biltema shut down their business in Tromsø? Anyway, thats way OT).

Well, let's get back to topic again. I'm very satisfied with my Canon and in my opinion Snakenor is overreacting. I really dont think Nikon is going to treat him differently should they get problems with their "Rolls Royce" ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte D3 hos Japan Photo igår.
Da kan jeg kanskje få et fullsizebilde i ISO25600 av deg? Trenger ikke være noe "viktig", men bør være korrekt eksponert - skal overbevise sjefen min om hva han trenger ;o)

 

Hvis du kan ta et bilde med lang eksponeringstid, ca 15-20 sekunder (også korrekt eksponert), hadde det vært supert!

 

15-20 sekund og ISO: 25600, så mørke plasser tror jeg ikke finnes.

Skal se om jeg får tatt noe ute etterpå.

 

 

... or we have to open a new store up there...hmmm...let us think about it during the weekend...okay? ...

 

Stephan

Hi,

 

If JP were to start up in North again I would happily "start over" as a regular customer :)

Knowing one person that worked in Tromsø before he was lain off told me that the management took a "biltema" on them. (You may or may not know the story about last time Biltema shut down their business in Tromsø? Anyway, thats way OT).

Well, let's get back to topic again. I'm very satisfied with my Canon and in my opinion Snakenor is overreacting. I really dont think Nikon is going to treat him differently should they get problems with their "Rolls Royce" ;)

 

Canon fant til slutt ut at et minnekort ble for kjipt.

Fikk forlenget garantien via brev i posten igår.

Og det er jo fint for han som kjøper kamera av meg i morgen. :-)

 

S

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
.....

Kjøpte så D300 + AF-S 24-70 f/2,8G ED.. Og gjett om dette tente Nikon lysten i meg, makan til skarphet som jeg tidligere kun hadde sett med fastobjektiver med den komboen.

.....

 

Mvh

Ståle Tvete

@ Snakenor

Hvordan vil du bruke 24-70/2.8 til portretter og bryllupsbilder? Til og med "sukaten" i øyenkroken blir avlsørt. :D

Lenke til kommentar
Anbefaler alle å handle på Japan Photo, der får dere service'en dere har savnet fra andre steder.

Spesielt Christian hos JP i Fredrikstad har god service...

 

Mvh

Ståle Tvete

 

Christian gir kjempegod service. Er imidlertid ikke imponert over lørdagshjelperne hans.

Men skjønner at det ikke kan være så lett å finne noen som kun vil jobbe lørdager og

samtidig har peil.

 

Men blir litt slapp når jeg kommer med et pola-filter jeg kjøpte

og oppdaget hjemme at glasset ikke satt fast i ringen, dvs bajonettringen var defekt.

Når jeg kommer tilbake til butikken står de og fikler med det i 10 minutter og lurer på om det skal være slik eller ikke. Etter å ha diskutert seg i mellom og sjekket med et nytt filter fant de jo ut at det var defekt. Jeg fikk nytt filter og alt var bra.

 

Kjip for han stakkarn som kommer inn og skal ha råd om utstyr bare når nivået er såpass.

Men da er det jo på linje med Elkjøp, Expert osv. (med unntak selvfølgelig)

Lenke til kommentar
15-20 sekund og ISO: 25600, så mørke plasser tror jeg ikke finnes.
Neida, det skulle være et annet bilde (med "passende" ISO)... Beklager at det ikke kom klart frem.

 

Sovnet i go-stolen igår. Skal prøve på nytt idag/kveld.

Nå skal jeg til Oslo en tur :-)

 

Ståle

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...