Gå til innhold

TomTom og N95


taorbeck

Anbefalte innlegg

Har TomTom mobile 6 programvaren på min N95. er det noen som vet om en fix el. for og få

tomtom til og kommunisere med den innebygde gps'en i telefonen. Har en bluetooth gps, men

vil selfølgelig slippe og gå med denne i lomma. Er heller ikke så glad i nokia sine kartprogram.

Har vært i kontakt med tomtom, men de har ingen fornuftige svar og komme med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har TomTom mobile 6 programvaren på min N95. er det noen som vet om en fix el. for og få

tomtom til og kommunisere med den innebygde gps'en i telefonen. Har en bluetooth gps, men

vil selfølgelig slippe og gå med denne i lomma. Er heller ikke så glad i nokia sine kartprogram.

Har vært i kontakt med tomtom, men de har ingen fornuftige svar og komme med

 

Synd og dumt dersom TomTom ikke kan levere GPS-programvare som kan bruke innebygget GPS i telefonen.

 

Noka Maps er jo gratis og kjempegreier, dersom man ser bort fra at man må betale for å kunne navigere med den, pluss at den vel laster ned kart som er nyere enn dem man har installert. Om denne funksjonen kan slås av, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Aktivere gps på tlf.

 

Åpne tomtom, deretter trykk 'endre preferanser' bla deg til 'vis gps status'. Der velger du konfiguere,

så velger du 'annen NMEA gps'.

Deretter velger du deg frem med de Com portene som fins.

 

 

Har prøvd dette men de eneste valgene jeg har er "TomTom bluetooth GPS mottaker" eller "annen

bluetooth mottaker". Finner ikke valget annen NMEA gps

 

Hvordan aktiviserer du bare GPS'en i telefonen uten og starte kartprogrammet eller det som heter GPS data?

Endret av taorbeck
Lenke til kommentar
Har TomTom mobile 6 programvaren på min N95. er det noen som vet om en fix el. for og få

tomtom til og kommunisere med den innebygde gps'en i telefonen. Har en bluetooth gps, men

vil selfølgelig slippe og gå med denne i lomma. Er heller ikke så glad i nokia sine kartprogram.

Har vært i kontakt med tomtom, men de har ingen fornuftige svar og komme med

 

Synd og dumt dersom TomTom ikke kan levere GPS-programvare som kan bruke innebygget GPS i telefonen.

 

 

Det er vel heller snakk om at Nokia sperrer for bruk av andre programmer enn sitt eget?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...