Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BitTorrent struper Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
Jeg har et stort problem som jeg ikke har klart å finne løsningen på i de trådene jeg har sett som omhandler Vista og BitTorrent.

 

Jeg har forsøkt både uTorrent og Azureus (Vuze), men opplever samme resultat med begge klientene. For det første vil ikke nedlastingen starte, selv om det rapporteres om mange peers (i noen tilfeller finner den ingen peers i det hele tatt). Selve klientene er ustabile og fryser relativt hypping i flere sekunder. Når jeg forsøker å oppdatere Azureus, krasjer hele klienten og må avsluttes gjennom task manager. Dette problemet opplever jeg også innimellom med uTorrent, som helt spontant kan finne på å krasje fullstending.

 

Én ting er at torrent-klientene ikke vil fungere skikkelig, men de skaper også krøll for Vista og alle andre applikasjoner. Kort tid etter at klientene blir startet, begynner hele systemet å oppføre seg merkelig. Det tar opp til flere minutter å starte andre applikasjoner, og Vista reagerer svært tregt på alle kommandoer. Først fem-ti minutter etter at torrent-klientene er blitt avsluttet, begynner Vista å fungere som normalt igjen. Som regel restarter jeg bare maskinen (Vista bruker da 1-2 minutter på å avslutte).

 

Hva kan være galt? Har forsøkt flere versjoner av både uTorrent og Azureus, men med samme resultat. Problemet oppstår uavhengig av hvilken internettforbindelse jeg bruker.

 

 

 

Jeg hadde akkurat samme problem. Ny laptop med samme antivirusprogram (Mcafee) Prøvde å endre innstillinger i Mcafee først men ingenting hjalp.. Fjernet Mcafee og la inn AVG i stedet og bittorrent funker som bare det... ALLE problemer ble borte så jeg råder deg til å legge inn rt annet antivirusprogram hvis du ikke har funnet ut av det på andre måter :) Mona

Lenke til kommentar

Jeg har og hatt samme problem i XP, trodde først det var internett linjen, men alt funket bra i Linux.

 

Senere kom jeg på at jeg hadde skrudd opp antall connections, og så fort jeg satte denne ned igjen fungerte alt som smurt.. Kanskje det kan være verdt ett forsøk?

 

I uTorrent mener jeg det er denne:

Valg->Instillinger->BitTorrent->Global maks. antall koblinger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Okai, i dag har det vært en fyr her og byttet ut både hovedkort og skjermkort på maskinen min. Grunnlaget for dette var at skjermdriveren fant på å krasje hele tiden under kjøring av grafikkintensive applikasjoner (les: spill). Etter å ha prøvd diverse alternative drivere, kom Dell frem til at de skulle bytte ut enkelte komponenter. En hyggelig sideeffekt ved dette er at bit torrent nå fungerer helt fint :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...