Gå til innhold

MTU Error (Xbox Live)


Ruste

Anbefalte innlegg

Har holdt på en god stund nå med å prøve og koble meg opp til Xbox Live, men Connection testen stanser ved MTU.

 

Jeg får internett gjennom en Ethernet kabal fra datamaskinen, tror dere at det vil virke vis jeg kjøper meg en trådløs adapter eller er det bare noe med innstillingene mine som er feil? Har dere eventuelt noen gode tips i hvordan jeg skal klare og endre det?

 

Har forresten en xbox live godkjent router (Linksys), vis det kan være til hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar, men hvordan finner jeg xboxens ip?

 

Gå til system blade på xboxen og se på nettverksinstillingene til xboxen, det er listet der.

Du kan med fordel sette opp i routeren din at xboxen skal ha en fast ip, slik at dette ikke du må inn å endre på innstillinger for hver gang routeren deler ut ny ip til xboxen. Hvordan du gjør det finner du i manualen til routeren, på portforward.com eller hos din beste venn (Google is always your friend).

 

Arlendius

Lenke til kommentar

Fikk endret MTU settingen som var på datamaskinen, men den vil forsatt ikke fungere, den kommer seg ikke forbi, men tror dere at det kan virke vis jeg kjøper en Trådløs Adapter og får alt trådløs, fordi nå kjører jeg alt gjennom Ethernet kabelen på datamaskinen.

 

Men vi bytter nettverksleverandør om noen dager til Tele2, hadde Telenor før, tror dere at det kan hjelpe noe med at jeg kommer gjennom MTU settingen?

 

Alle svar tas i mot med takk ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...