Gå til innhold

Selge Nikon 14-24mm


Anbefalte innlegg

hei alle sammen - vil bare først si at dette er ikke ment som en annonse, så moderatorer, please, ikke steng tråden?

Jeg fikk meg nikons nye 14-24mm for ca 2 uker siden, og nå har bilen streiket, igjen, og jeg er da nødt til å selge dette objektivet for å dekke utgiftene. Det jeg lurer på er hva jeg kan kreve for det, evt beste stedet å selge objektiver i denne prisklassen?

objektivet er kjøpt i norge, med garanti, boks og alt slikt fortsatt med, og jeg tenkte å prøve å selge det for 14 000. er dette en fair pris?

 

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bummer. :(

 

Du blir vel blant de første på bruktmarkedet med denne, tenker jeg. Har ikke noe prisforslag til deg, men bruktmarkedet på foto.no er nok stedet jeg ville forsøkt å legge den ut (og også hvor jeg ville sjekket konkurransen...).

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Tja. Jeg hadde ikke kjøpt brukt, når man kan importere det fra statene via posten, betale mva og ennå slippe langt billigere unna enn 14k.

 

Men idioter finnes overalt, så det er sikkert mulig å få det du ønsker enten på fin.no eller foto.no

 

 

Jeg forsåvidt enig med deg, men nå er det engang slik at noen ønsker å ha norsk garanti og reklamasjonsrett på dyre objektiver. Det vil de også få om de kjøper et brukt objektiv (såfremt dette er kjøpt av en privatperson og han kan framlegge gyldig kjøpskvittering).

Lenke til kommentar
Tja. Jeg hadde ikke kjøpt brukt, når man kan importere det fra statene via posten, betale mva og ennå slippe langt billigere unna enn 14k.

 

Men idioter finnes overalt, så det er sikkert mulig å få det du ønsker enten på fin.no eller foto.no

 

Sannsynligvis deler ikke alle samme synet som deg på hva idioter er.

 

Selg det på foto.no. Du får nok lett solgt det for en god pris, ikke begynn for lavt på prisen.

Lenke til kommentar
hei alle sammen - vil bare først si at dette er ikke ment som en annonse, så moderatorer, please, ikke steng tråden?

Jeg fikk meg nikons nye 14-24mm for ca 2 uker siden, og nå har bilen streiket, igjen, og jeg er da nødt til å selge dette objektivet for å dekke utgiftene. Det jeg lurer på er hva jeg kan kreve for det, evt beste stedet å selge objektiver i denne prisklassen?

objektivet er kjøpt i norge, med garanti, boks og alt slikt fortsatt med, og jeg tenkte å prøve å selge det for 14 000. er dette en fair pris?

Ser du har D300. Regner med du ikke har planer om D3 i nærmeste fremtid, siden du ikke har råd til å fikse bilen engang. Du vet at 14-24mm er et tåpelig objektiv til et DX-kamera? Var det ingen som fortalte deg dette før du kjøpte? 12-24mm har en mye bedre vidvinkel på DX, det er betydelig billigere, mye mindre og lettere, og gir deg i tillegg muligheten til å bruke filtere. 14-24mm er et objektiv laget for D3.

 

Så selg objektivet fortest mulig, mens du ennå får mye for det. 14000,- er ingen overpris når det er nytt og med norsk garanti.

Endret av BlueJet
Lenke til kommentar
Ser du har D300. Regner med du ikke har planer om D3 i nærmeste fremtid, siden du ikke har råd til å fikse bilen engang. Du vet at 14-24mm er et tåpelig objektiv til et DX-kamera? Var det ingen som fortalte deg dette før du kjøpte? 12-24mm har en mye bedre vidvinkel på DX, det er betydelig billigere, mye mindre og lettere, og gir deg i tillegg muligheten til å bruke filtere. 14-24mm er et objektiv laget for D3.

 

Så selg objektivet fortest mulig, mens du ennå får mye for det. 14000,- er ingen overpris når det er nytt og med norsk garanti.

Hæ?

Lenke til kommentar
hei alle sammen - vil bare først si at dette er ikke ment som en annonse, så moderatorer, please, ikke steng tråden?

Jeg fikk meg nikons nye 14-24mm for ca 2 uker siden, og nå har bilen streiket, igjen, og jeg er da nødt til å selge dette objektivet for å dekke utgiftene. Det jeg lurer på er hva jeg kan kreve for det, evt beste stedet å selge objektiver i denne prisklassen?

objektivet er kjøpt i norge, med garanti, boks og alt slikt fortsatt med, og jeg tenkte å prøve å selge det for 14 000. er dette en fair pris?

Ser du har D300. Regner med du ikke har planer om D3 i nærmeste fremtid, siden du ikke har råd til å fikse bilen engang. Du vet at 14-24mm er et tåpelig objektiv til et DX-kamera? Var det ingen som fortalte deg dette før du kjøpte? 12-24mm har en mye bedre vidvinkel på DX, det er betydelig billigere, mye mindre og lettere, og gir deg i tillegg muligheten til å bruke filtere. 14-24mm er et objektiv laget for D3.

 

Så selg objektivet fortest mulig, mens du ennå får mye for det. 14000,- er ingen overpris når det er nytt og med norsk garanti.

 

Jaha? fortell, fortell...

Lenke til kommentar
Ser du har D300. Regner med du ikke har planer om D3 i nærmeste fremtid, siden du ikke har råd til å fikse bilen engang. Du vet at 14-24mm er et tåpelig objektiv til et DX-kamera? Var det ingen som fortalte deg dette før du kjøpte? 12-24mm har en mye bedre vidvinkel på DX, det er betydelig billigere, mye mindre og lettere, og gir deg i tillegg muligheten til å bruke filtere. 14-24mm er et objektiv laget for D3.

 

Så selg objektivet fortest mulig, mens du ennå får mye for det. 14000,- er ingen overpris når det er nytt og med norsk garanti.

Hæ?

Hæ?

Helt enig med magneska. Hæ? :ohmy:

Vil du BlueJet påstå at 12-24/4 er bedre objektiv for D300 enn 14-24/2.8? Det blir det samme som at 18-200VR er bedre egnet enn 70-200VR. :no:

 

Du kan vel seriøst ikke mene at 12-24/4 som er "Dinky-Toy" er ett bedre valg enn 14-24/2.8.

Lenke til kommentar
18-200 VR er da langt bedre egnet for innfotografering enn et 70-200. Med mindre du har baderom hvor du kan spille baseball :)

 

12 mm vs 14 mm har jo sine fordeler og da :)

 

Ellers kan jeg forklare lite her selv, bortsett fra at jeg personlig aldri er i den brennvidden :)

Det har også f/2.8 vs f/3.6-5.6 eller f/4

Vignettering på 18-200VR på største åpning er ca. 1.3EV på et DX kamera. På 70-200 er vignettering i underkant av 0.6 EV

Vignettering på 12-24/4 er ca 1.1 EV

Lenke til kommentar

En helt utrolig påstand å komme med. 14-24 blir allerede nå sett på som et av de aller ypperste objektivene Nikon har. Rørslett sier til og med at det er fullt på høyde med fastoptikk. Fotografi tester dette sammen med D300 i nr 8. Tviler på at de hadde tatt seg bryet med dette om de ikke hadde tro på at resultatet ble ok. Sandåker kaller resultatene for bemerkelsesverdige.

Det er ikke sånn at fullformatsoptikk ikke fungere på DX kamera, det er faktisk omvendt. Hva med 70-200, 17-35 alle 50mm 85mm osv.

Håper dette utsagnet i beste fall var basert på kunnskapsløshet.

Endret av Cirrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...