Gå til innhold

22" widescreen. Gaming.


paalkreps

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres rart ut, du bruker standard-mode i splendid-menyen ikke sant?

 

Hos meg er det veldig høy kontrast i bildet.

 

jepp.

men får ikke fargene riktig til, orange er utvasket gult, for å få rødt relativt rødt går det veldig ut over resten av skalaen.

ser ut som hele skjermen har en bitteliten gråfilm på fargekartet liksom. blast og svake farger.

Lenke til kommentar
Høres rart ut, du bruker standard-mode i splendid-menyen ikke sant?

 

Hos meg er det veldig høy kontrast i bildet.

 

jepp.

men får ikke fargene riktig til, orange er utvasket gult, for å få rødt relativt rødt går det veldig ut over resten av skalaen.

ser ut som hele skjermen har en bitteliten gråfilm på fargekartet liksom. blast og svake farger.

Og du har skrudd opp kontrasten?

 

Jeg opplevde dette også, men kan nå ikke huske om jeg gjorde noe med det eller omd et forsvant med kalibrering. Nå har jeg i hvert fall ikke noe problemer med det.

Lenke til kommentar

Bestilte 226BW fra Amentio for en månde siden eller så, og var positivt overrasket over hvor god den var.

Da jeg skrudde av bakdekslet og fant ut at det var ett S-panel som sto i den også så var jo alt perfekt, og jeg fikk en utrolig bra skjerm for 2300 kroner.

 

Var ikke alene om å få S-panel fra Amentio, så kan jo virke som om alle 226BW nå har dette panelet. 226CW er uaktuell på grunn av store problemer med etterslep.

Lenke til kommentar
jeg fikk min samsung 226BW 22" for 1 uke siden. Er kjempe fornøyd :)

 

Hva er forskjellen mellom TN og S panel? o_o

 

bestilte fra komplett, hvilken fikk jeg?

 

TN og S-panel har ikke noe med hverandre, alle utgaver av 226BW er utstyrt med TN panel.

 

Problemet med 226BW er at Samsung en stund brukte paneler fra andre produsenter, som var av dårligere kvalitet.

A-panelet var litt dårligere, men kunne kalibreres til å bli bra, mens C-panelet var rett og slett dårlig. S-panelet er produsert av Samsung, og er det beste av panelene på denne skjermen.

Lenke til kommentar
jeg fikk min samsung 226BW 22" for 1 uke siden. Er kjempe fornøyd :)

 

Hva er forskjellen mellom TN og S panel? o_o

 

bestilte fra komplett, hvilken fikk jeg?

 

TN og S-panel har ikke noe med hverandre, alle utgaver av 226BW er utstyrt med TN panel.

 

Problemet med 226BW er at Samsung en stund brukte paneler fra andre produsenter, som var av dårligere kvalitet.

A-panelet var litt dårligere, men kunne kalibreres til å bli bra, mens C-panelet var rett og slett dårlig. S-panelet er produsert av Samsung, og er det beste av panelene på denne skjermen.

oja var det bare det de var litt uenige om lol

Lenke til kommentar

OBS OBS!

 

vil bare rette på mine tidligere sitat om Asus 222U skjermen!

 

Bygde meg ny pc i går, da jeg skulle flytte over noe kabling fra den gamle dataen så jeg noe som stakk ut av

dvi utgangen på skjermkortet.

Visste seg at ene pinnen til den "supre" elkjøp DVI kabelen hadde løsnet.

Dette har mest trolig skjedd når jeg byttet skjermer... for den gamle skjermen så relativt bra ut bildemessig.

 

Etter å dermed ha byttet ut den kabelen kom bildet på plass. fargene ble MYE mer riktige.

 

Så se BORT fra min tidligere frustrasjon. foreløpig ser bildet meget bra ut.

Kommer vel med videre mening om denne skjermen når jeg har fått kalibrert den skikkelig =)

Lenke til kommentar
Denne siden viser deg hvordan du finner ut hvilket panel du har på din Samsung 226bw-skjerm. LINK

Nå leste jeg ikke hele den artikkelen (har lest den en gang før), men er ganske sikker på at den artikkelen ikke er gjeldende lengre.

Grunnen er at Samsung har fjernet både merket bakpå skjermen, og den informasjonen i servicemenyen.

 

Eneste måte å finne dette ut på med en ny skjerm er å fysiskt skru skjermen opp, fjerne bakdekslet, og fjerne et metalldeksel som ligger innenfor. Da ser man rett ned på selve panelet, og man vil finne et par klistermerker med Samsunglogo (for S-panel ihvertfall) og et partnummer som tilhører Samsung.

Lenke til kommentar
Kunne noen linket til kilder hvor det står om CW's "store problemer med etterslep"? Jeg eier denne skjermen selv, og har ikke merket noe til dette, selv under FPS-spill. Personlig synes jeg skjermen er et fortreffelig valg. :)

 

Lurer også på dette... Hvor har du det fra at den sliter med etterslep? etter som jeg veit så er CW samme skjerm som BW bare at det er garantert et Samsung panel i den?

Lurte veldig på å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342870

Black glossy er da fargen på rammen rundt skjermen sant? og ikke at selve panelet er glossy (hat!)

Lenke til kommentar
Kunne noen linket til kilder hvor det står om CW's "store problemer med etterslep"? Jeg eier denne skjermen selv, og har ikke merket noe til dette, selv under FPS-spill. Personlig synes jeg skjermen er et fortreffelig valg. :)

 

Lurer også på dette... Hvor har du det fra at den sliter med etterslep? etter som jeg veit så er CW samme skjerm som BW bare at det er garantert et Samsung panel i den?

Lurte veldig på å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342870

Black glossy er da fargen på rammen rundt skjermen sant? og ikke at selve panelet er glossy (hat!)

CW og BW bruker ikke samme paneler, CW har wide-gamut, som gjør at den kan vise flere farger, men den nye elektronikken sliter en del med input-lag.

Lenke til kommentar
Noen som vil forklare meg hva et panel er?

 

Panelet er selve skjermflaten i en skjerm. Blir produsert av forskjellige produsenter, og i noen tilfeller bruker forskjellige produsenter (Sony, Asus osv.) samme panelet, i forskjellig innpakkning.

 

Spesielt med plasma-TVer har det vært mye færre produsenter av paneler enn det har vært produsenter av skjermer. Forskjellene da blir med antallet tilkoblinger, og bildebehandlingselektronikken inni skjermen.

 

For 226BW så har det vært forskjellig produsenter av panelene, som alle har havnet i samme innpakkning. Når det da har vært kvalitetsforskjell mellom de forskjellige panelene så har 226BW fått et litt dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Denne siden viser deg hvordan du finner ut hvilket panel du har på din Samsung 226bw-skjerm. LINK

Nå leste jeg ikke hele den artikkelen (har lest den en gang før), men er ganske sikker på at den artikkelen ikke er gjeldende lengre.

Grunnen er at Samsung har fjernet både merket bakpå skjermen, og den informasjonen i servicemenyen.

 

Eneste måte å finne dette ut på med en ny skjerm er å fysiskt skru skjermen opp, fjerne bakdekslet, og fjerne et metalldeksel som ligger innenfor. Da ser man rett ned på selve panelet, og man vil finne et par klistermerker med Samsunglogo (for S-panel ihvertfall) og et partnummer som tilhører Samsung.

 

jeg kan komfirmere at det er sant.

 

Det var ingen bokstav bak på panelet mitt som merket som kunne vise hvilken jeg har, og den "hemmelige" menyen var ikke lik som på internett siden.

 

men hva med datoen? Datoen som står på klistremerket? Bak panelet? Det står November 2007?

Endret av xninja92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...