Gå til innhold

trenger hjelp til valg av ekstern harddisk..


Anbefalte innlegg

den skal være kjapp og minimum 500gb.

 

tenkte at jeg skulle kjøpe et fire wire kort til min bærbare pc så hardisken skal vell ha fire wire tilkobling.

 

kom gjerne med gode anbefalinger på ekstern harddisk og fire wire kort.

 

fire wire kort man får kjøpt til bærbare passer vel til alle bærbare pcer eller?

 

ps: PCen er en hp Compaq 6715b

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har mye god erfaring med Western Digital MyBook serien. Kan anbefale Western Digital My Book Premium Edition 500GB. Denne har både USB 2.0 og Fire Wire mulighet.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318877

 

er den raskest å koble til med usb eller fire wire?

 

Firewire er vell litt raskere, men vet ikke hvor godt man merker det. Det som må sies er at enkelte chipset (ofte fra ATI, nå AMD) har elendig USB overføringshastighet. Hvis man har det er firewire klart å foretrekke.

Hvis jeg skulle kjøpt en ekstern harddisk i dag, ville jeg kjøpt en med eSATA-mulighet også (jeg har eSATA på hovedkortet mitt). Hvis man bruker eSATA blir den eksterne harddisken akkurat like rask som en intern. Vet dog ikke om man får kjøpt harddisker med både USB-, firewire- og eSATA-støtte.

Lenke til kommentar

leste denne anmeldelsen av Western Digital My Book Premium Edition 500GB USB2.0/Firewire

Bad sectors

2007-12-03Anmelder: Stephan Pettersen

 

 

Har hatt blandede opplevelser med dette produktet. I begynnelsen virket harddisken greit, men autorun funksjonen fungerte bare en gang. Hvis man kanselerte den første innstalasjonen, måtte man fysisk gå inn på disken og mappen hvor de forskjellige programmene lå.

 

MyBook'en er flott å se på, og lager relativt lite støy. Det blå lyset er kronen på verket, og passer fint i lag med mitt Logitech G-15 keyboard.

 

Men så kommer problemet jeg opplevde, som skjedde allerede 1 måned etter at jeg hadde kjøpt den. Da jeg overførte filer, stoppet overføringen på ca. 50%. Så låste harddisken seg totalt, og jeg måtte restarte maskinen for å få den i gang igjen. Jeg kjørte Western Digital Data Lifeguard Diagnostics på den, og fant ut at det var altfor mange "bad sectors". Har ingen anelse hva som har forårsaket denne feilen, jeg har behandlet harddisken med den største varsomhet.

 

Nå har jeg overført tilbake alle filene fra den eksterne HD til mine interne HD, og mange av filene var ødelagte. Sender inn HD til reparasjon, spent på hva som har gått galt.

 

 

er dette et vanlig problem eller et engangstilfelle??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...