Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur og mus virker ikke på acer aspire!


Anbefalte innlegg

Det er kjedelig å vente så lenge på et totalt uinteressant svar i forhold til hva man spørr om.

 

Men det viser vel egentlig hva det er godt for disse på support. Noe mer teknisk og de kan bare svare service.

 

Jeg vil derfor anbefale ALLE som har hatt dette problemet 2 ganger og vil sende den inn for 3 gang og heve kjøpet. Om Acer ikke gidder å bry seg ellers, så kan de ta regninga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er batteriet som er gåen, bare å bytte det så blir alt i orden igjen. Mener å huske at det er begrenset garanti på batterier på bærbare pcer, da det er så forskjellig hvordan de blir behandlet av folk. Batteriene kan ta skade av å ha blitt ladet med feil spenning (brukt feil lader), de kan ta skade av for høye og for lave temperaturer, og de kan ta skade av å ikke ha blitt ladet skikkelig opp første gangen. Derfor ville det blitt veldig store utgifter for produsentene om de måtte sende ut nytt batteri gratis pga bruker har behandlet batteriet dårlig (noe som veldig mange gjør).

Lenke til kommentar

Det kan vel ikke være meningen at det er greit at et ødelagt batteri skal gjøre at mus og tastatur ikke virker? Om jeg lader batteriet mitt feil, og det gjør at levetiden på batteriet blir dårlig, til og med helt ubrukelig; greit nok. At et flatt batteri gjør at PC-en ikke fungerer selv om den er plugga inn i veggen går jeg ikke med på.

Lenke til kommentar

Hvis du tar ut det ødelagte batteriet fra pcen mens den er plugga i veggen, vil du ikke få noen problemer. Er vel ingen vits i å ha et batteri i pcen som ikke virker uansett.. Kjøp et nytt, koster flesk :p Tipper du får batteriet gratis hvis du har investert i en acer advantage forsikring :D

Lenke til kommentar

Folka hos Acer er enten dumme, eller så spiller de dumme for å prøve å vri seg unna. Se følgende mailutveksling:

 

Hei

Takk for at du tok kontakt med acer support.

Er det riktig om jeg har fårstått din mail rett at du vil ha den inn på service? Jeg kan ikke si og fårstå noe annet. Si fra om jeg skal logge en sak på deg så gjör jeg dette.

Med Vennlig Hilsen

Anita

Norwegian Technical Support

Acer Computer Helpdesk

Tlf: 800 84 880

 

Jeg lurte på om dere kjenner til problemet, og om dere i så fall har en rutine på hva dere gjør med det. Garantien som sådan er vel over etter 2 år, men dette går vel under en utvidet garanti? Jeg er ikke så sikker på om jeg er interessert i å betale for å få dette ordnet da det helt tydelig er en feil ved maskinen.

Mvh,

Jon

 

 

Hei

Det jeg kan gjöre er og sende deg reklamasjonsskjema fyll ut dette så får de på tekniske avd. Avgjöre dette. For og få et prisoverslag koster det 580,-+mva.

Med Vennlig Hilsen

Anita

Norwegian Technical Support

Acer Computer Helpdesk

Tlf: 800 84 880

 

 

Jeg må betale 725 kroner for å finne ut hvor mye jeg evt må betale???? Er det ikke mulig å finne ut hva slags avgjørelse dere har tatt i disse sakene tidligere. Ut ifra hvor mange jeg har lest har samme problem må da noen andre levert inn maskin med samme problem?

(Problemet er altså at mus og tatstatur ikke virker i windows når batteriet er koblet til maskinen, selv om den kjører på strøm, og jeg nettopp har kjørt gjenoppretting.)

mvh,

Jon Digene

 

Hei igjen

Beklager at jeg har gitt deg info angåend pris det er 580,- og da får du et prisforslag.

Med Vennlig Hilsen

Anita

Norwegian Technical Support

Acer Computer Helpdesk

Tlf: 800 84 880

 

 

Du forstår visst ikke hva jeg mener.

1) Kjenner dere til problemet jeg har beskrevet?

2) Utbedrer dere problemet uten kostnad for kunden?

 

mvh,

jon

 

Denne siste har jeg nettopp sendt. Lurer på hva jeg får til svar (om en ukes tid) på så konkrete spørsmål...

Lenke til kommentar

leser de mailen eller? sku jo tro de hadde lest så mange at de rett å slett bare kjører på med standar svar..

eller så vil de med hensikt unngå å svare på åroblemstillingen..

tv2 hjelper deg, e vel kansje løsningen.. lol..

kansje det går litt raskere vist HW.no kansje tar litt hånd om problemet å lager en liten sak på det? går jo skjenerelt på kunderservice dette..

Lenke til kommentar

Kostnadene for å vite hvor mye en reperasjon vil koste, er vel om det er en feil som en ikke kan reklamere på.

 

Ettersom jeg skjønner, er ikke du den eneste med denne feilen, ikke er det brukerfeil som jeg kan se heller. Dermed er det reklamasjon, og Acer burde rettet dette.

 

At de på support kan virke litt tilbakestående, er at stort sett bare utfører enkle svar, og sånn er det de fleste steder dessverre. Det er helt klart frustrerende og ikke få et realt svar på det man spørr om. Skal man ha mer support er det ofte en egen teknisk support som koster flesk, selv om det er en feil som dekkes av garanti eller reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
Kostnadene for å vite hvor mye en reperasjon vil koste, er vel om det er en feil som en ikke kan reklamere på.

 

Ettersom jeg skjønner, er ikke du den eneste med denne feilen, ikke er det brukerfeil som jeg kan se heller. Dermed er det reklamasjon, og Acer burde rettet dette.

 

Stemmer nok det, men jeg vil bare være helt sikker på at jeg ikke må ut med noe før jeg sender den inn, for jeg har ingen planer om å gi Acer mer av mine penger!

Lenke til kommentar

jeg er faktisk fornøyd med servicen fra acer. greit nok de som sitter på support er kanksje ikke så flinke. men så fort du kommer forbi disse så treffer du fort hyggelige folk. før hadde de også egen telefon på verkstedet i asker og der traff du rette personer med en gang. etter at de flyttet fra Asker til Tranby så har de satt bort denne tjenesten til et eksternt sentralbord. Selfølgelig skal det ikke være nødvendig og måtte jobbe rundt folk for og få den hjelpen du trenger. mitt inntrykk er at uansett hvilken suport du kontakter så kommer de stort sett med standardsvar.

 

Men har faktisk alltid fått svar fra acer samme dag som jeg sender mail. og er det noe som haster så er det bare å ringe. da får du svar på relativt kort tid, og kan de ikke svare på det du spør om så setter de deg vidre over.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjenner mange som har ACER maskiner og har feil/problemer med:

 

- Hengsler som knekker

- Strømkontakt på baksiden

- Touchpad som ikke virker

- Tastatur som ikke virker

- DVD-drev som "kobler ut"

 

ACER/Forhandler problemer:

 

- ACER selv påstår de ikke gir reklamasjon på maskiner som er over ett år, og henviser til garantien. ACER vil ikke tilby lånegjenstand.

 

- Forhandler påpeker garantien om maskinen er eldre enn ett år, og nekter tilby ACER lånegjenstand.

 

 

Uansett, det er forbrukerkjøpsloven som gjelder. Alle bærbare PC-er har reklamasjonstid på 5 år, og kunden kan selv velge om han vil ha ny vare, eller godta reparasjon.

 

Selger kan bare kreve å få reparere hvis:

 

- Det er (absolutt) umulig å skaffe ny, eller det

- Medfører urimelige kostnader å skaffe ny (Etter en individuell helhetsvurdering av:

A) Verdi av tingen uten mangel

B) Mangelens betydning for kunden

C) Andre ordringer som kan gjennomføres uten ulempe for kunden

D) Hva reparasjon koster for selger

E) Hvor raskt reparasjonen kan gjennomføres?

F) Kan selger gjøre seg nytte av den mangelfulle tingen?

Fkjl §29, 1. ledd

(mobiltelefoner, klær etc) Har kunden rett på å få omlevering straks. Det samme gjelder bærbar PC

 

Hvis selgeren ikke oppfyller sine plikter til avhjelp:

 

- Kan kjøper rette selv og

- Kreve sine utgifter dekket av selger men:

A) utgiftene må være ”forsvarlige” og

B) dokumentert

 

Krav kan rettes mot:

 

- Selgeren

- Produsent

- Importør

- Grossist

(Alle som har videreformidlet varen i Norge)

Lenke til kommentar
Uansett, det er forbrukerkjøpsloven som gjelder. Alle bærbare PC-er har reklamasjonstid på 5 år, og kunden kan selv velge om han vil ha ny vare, eller godta reparasjon.

 

Kunden kan ikke komme i butikken og forlange ny pc med en gang det er noe galt med maskinen! Det kan kunden ikke gjøre før det er blitt gjort forsøk på reperasjon 3 ganger på samme feil.

Lenke til kommentar

En butikk har lov til å undersøke at det faktisk er en feil, men det er i grunn kunden som bestemmer reperasjon eller ny vare. Butikken kan kun kreve reperasjon om det er urimelig å gi ny vare (dvs for høye kostnader, varen ikke finnes lengre osv).

 

Alle varer som normalt er hyllevarer kan man kreve ny vare der og da. Det er også sjelden at billigere varer er ment å reparers, da det koster mer enn å gi kunden en ny vare.

Lenke til kommentar

Harddisker faller også inn under reklamasjonsfristen på fem år. Kunden kan kreve erstatning og forsinkelsesrenter. Hvis reparasjon ikke skjer innen rimelig tid, skal tilbakebetaling skje.

 

http://www.forbrukertvistutvalget.no/index...?Saknr=20070470

http://www.forbrukertvistutvalget.no/index...?Saknr=20070228

 

Søk etter bærbar pc på Forbrukertvistutvalget. Det er nesten 60 saker.

 

Vær nøye på erstatning og forsinkelsesrenter :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har nå sotte å klødd meg i skallen talløse ganger over hvorfor i **** musa og tastaturet "hakker" eller er helt dødt, har reformatert, fått ny bios og aller nyeste driverene til denne 1640Z laptop'n... Har holdt på i snart 5 timer... trodde det var software relatert. Så leser jeg her at det er så enkelt som å ta batteriet ut (batteriet er flatt uansett og dødt for lenge siden) så jaja... prøvde å ta ut batteriet. ****'n SUCCESS!

Åååå så deilig! ENDELIG! Jeg bøyer meg i støvet for dere folkens, det er såpass enkelt at du kan ta ut batteriet. :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, hadde helt glemt at jeg spurte om dette her jeg, har bare satt pcn i dvale når jeg ikke har brukt den å da har det ikke vert noe problem. Men nå var den helt av, og mus og tastatur fungerte ikke igjen, skulle akkurat til å bestille en ny, da jeg kom inn på tråden her igjen. Tok ut batteri og alt fungerer :) Takk for tipset!!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...