Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur og mus virker ikke på acer aspire!


Anbefalte innlegg

Hei har problemer med en acer aspire 5672awlmi. Tastaturet og musen virker ikke bestandig, men slår jeg den av og på noen ganger virker de. Kjører jeg i sikkerhetsmodus virker de bestandig. I bios virker også tastaturet bestandig, har prøvd å innstallere alt på nytt men det ble ingen forskjell, har også oppgradert bios.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tastaturet fungerer i native mode, så da tviler jeg på det er noen Hardware deffekt.

 

Hvilket operativ system fulgte med?

 

Fikk inn en maskin på jobb med akkuratt samme feilsymptom, jeg trodde også det var noe galt med softwaren pga tastaturet fungerte tilsynelatende i sikkerhetsmodus, jeg skulle da installere windows på nytt for å kvitte meg med alle software feil, men tastaturet/musen sluttet plutselig også å virke midt i installasjonen av xp. Da måtte vi bytte hovedkort og etter det virket alt helt fint.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en Acer aspire 1640z hjemme med samme problem. mus og tastatur virker bare unntaksvis i XP. har reinstallert flere ganger uten at det hjelper. Kobler jeg til mus/tast via USB virker alt fint.

 

Er det slik å forstå at dersom man tar av batteriet (som forøvrig holder i ca 2 minutter), og bare kjører på strøm så virker alt fint?

 

Dette skulle man vel i så fall tro var en HW defekt som fikses for Acer's regning selv om 1 års garantien er utløpt?

 

Edit: Da kan jeg bekrefte at det hjelp for meg og å ta av batteriet...

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Joa, men kan det hende at problemet skyldes at batteriet ikke har blitt ladet ut og opp så ofte? Står som regel på AC... Mener å huske å ha lest at man bør "trimme" batteriet litt av og til

 

edit: jeg har sendt mail til Acer (orket ikke vente i tilsynelatende evigvarende telefonkø uten noen indikasjon på hvor lenge som gjensto...). Kan prøve å huske å poste svaret tilfelle andre lurer på om det er noe å hente fra Acer, eller om de mener vi har ødelagt batteriet selv.

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Hei. Har ei Acer maskin her som eg nett har reparert. Det er akkurat det same her. Når eg brukar maskinen på nettspenning utan batteriet i virkar den flott, men med eit eg matar i batteriet sluttar mus samt tastatur å virke. Det virkar fint heilt til Windows er innlasta. Då heng det seg opp. Maskinen er nyformatert.

 

Min bedre halvdel melder om det samme problemet på Acer maskina til ein ven av ho. Han har hatt den inne hjå Acer eit par gongar og fått det ordna. Då virkar det ei stund så skjer det samme. No har han gjeve opp og brukar maskinen utan batteriet i.

 

Dette er heilt klart eit problem som Acer er nødt til å vere klar over. Om dei ikkje vedgår problemet vert me antageleg nødt å ta det til forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Sendte dem en mail ang problemet for en drøy uke siden, men har ikke hørt noe. Synes helt klart vi kan gjøre en sak ut av det om de ikke ordner opp (med litt ydmykhet)

 

Har selv prøvd å få kontakt med acer-kundeservice i ca tre uker, uten hell. Gjelder ikke samme problem, men en projektor som er problematisk. Har og prøvd å sende mail til ... "ansettelsesmailkontoen" deres, iom at kundeservicen rett og slett ikke virker. Null svar fra det holdet heller. Så spørsmålet mitt er, noen som har fått svar fra acer.no ? Eller acer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Hei. Har ei Acer maskin her som eg nett har reparert. Det er akkurat det same her. Når eg brukar maskinen på nettspenning utan batteriet i virkar den flott, men med eit eg matar i batteriet sluttar mus samt tastatur å virke. Det virkar fint heilt til Windows er innlasta. Då heng det seg opp. Maskinen er nyformatert.

 

Min bedre halvdel melder om det samme problemet på Acer maskina til ein ven av ho. Han har hatt den inne hjå Acer eit par gongar og fått det ordna. Då virkar det ei stund så skjer det samme. No har han gjeve opp og brukar maskinen utan batteriet i.

 

Dette er heilt klart eit problem som Acer er nødt til å vere klar over. Om dei ikkje vedgår problemet vert me antageleg nødt å ta det til forbrukerrådet.

 

3 Gangen har du rett til å hevekjøpet. Acer kan ikke bare forvente at en hel del med disse maskinene skal sende de inn og inn eller leve med sånne problemer. Det er ikke noen liten mangel at hverken tastaturet eller musa fungerer. Siden så mange har problemet burde nå bare tilbakekalle de det gjelder og levere ut nye maskiner uten de problemene. Så store og seriøse burde Acer opptre.

 

Det jeg tenker på er at dere sier de fungerer helt til win loader. Det er ikke noen feil med windows/driver som forårsaker dette? Fungerer det en stund etter formatering også?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Sendte dem en mail ang problemet for en drøy uke siden, men har ikke hørt noe. Synes helt klart vi kan gjøre en sak ut av det om de ikke ordner opp (med litt ydmykhet)

 

Har selv prøvd å få kontakt med acer-kundeservice i ca tre uker, uten hell. Gjelder ikke samme problem, men en projektor som er problematisk. Har og prøvd å sende mail til ... "ansettelsesmailkontoen" deres, iom at kundeservicen rett og slett ikke virker. Null svar fra det holdet heller. Så spørsmålet mitt er, noen som har fått svar fra acer.no ? Eller acer i det hele tatt?

 

 

[email protected]

 

Dette er mail adressen som er beregnet for registrering av maskiner som skal til reperasjon

Lenke til kommentar

Fikk faktisk svar fra Acer i dag jeg. Kun 15 dager tok det. Svar og svar forresten... Her er hva de skriver:

 

Hei

Takk for at du tok kontakt med acer support.

Er det riktig om jeg har fårstått din mail rett at du vil ha den inn på service? Jeg kan ikke si og fårstå noe annet. Si fra om jeg skal logge en sak på deg så gjör jeg dette.

Med Vennlig Hilsen

Anita

 

Det jeg da hadde skrevet inn var at problemet er sånn og sånn, og spurte om dette er en kjent produsksjonsfeil som er dekket av en utvidet garanti (ettersom det er rett over 2 år siden vi kjøpte den).

 

Nå har jeg igjen uthevet at det er dette jeg lurer på, så får vise om det tar nye to uker. :ermm:

Jeg er i alle fall ikke interessert i å betale noe for å få dette fikset. Da lager jeg heller bråk med forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...