Gå til innhold

Kritikk på Juvenorge.com

Anbefalte innlegg

Heisann. Holder for tiden på med å lage et utkast til en side om Juventus Fc. Skulle gjerne hatt litt kritikk på dette hvis det er mulig. :)

Skissen: http://2dropsdesign.com/juve/juve_wide6.png

Hva jeg tror kan forbedres:

- Headeren kunne muligens vært bedre.

- Skriften i hovednyheten. Er noe merkelig med den jeg ikke har orket å fikse.

- Footeren er kanskje litt kjedelig?

Kom gjerne med kommentarer på hva dere likte/mislikte med skissen. Setter pris på alle kommentarer - også negative. Så lenge de er saklige selvsagt. ;)

Mvh. Sono

Endret av Sono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må jeg innrømme at jeg ble overrasket. Satt nesten å forventet noe ikke fullt så bra, men dette så veldig bra ut egentlig

Enkel og greit side

Kanskje en eller to farger for lite, hadde ikke gjort noe med noe mer, men det er ikke sikkert det passer inn heller.

Og som AnaXyd sier, så passet den søkeboksen lite godt inn der

Lykke til videre! :)

Edit:

Du bør skifte tittelen litt

Noen som ikke gidder å lese tråden, bare se på tittelen vet. Da får de jo ikke opp noen ting ;)

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar

Litt av problemet med å lage en webside spesifisert til denne klubben er at draktfargene er en kombinasjon av sorte og hvite striper. Grunnfargene er det derfor ikke spesielt mye å gjøre noe med. :)

Klubben bruker to farger til, men bare i serdeles liten grad. I fjor var f. eks tall og navn på draktene stavet med gult. (#ECBD4C)

I år brukes derrimot rødt. (#D42D1B)

Kunne nok prøvd å få inn en av disse to fargene, men synes det er vanskelig å finne noe godt sted.

Takk for kommentarene folkens. Bra dere ble positivt overrasket. :)

Draktene:

- Juventus Shirt 2007-2008

- Juvestore.com

Hva mente du forresten, Anders Moen? Dette med tittelen? :)

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Tror jeg ville fikset litt på utkuttinga av håret til spilleren i headeren. Det var litt for mye lyst på kanten der.

Syns også det går helt greit å ikke bruke særlig med farger. Men du kunne f.eks hatt en rollover på linkene hvor fargen blir litt mørkere, fra grå til svart ca.

Å skrive oppå bilder tror jeg jeg må finne ut av selv snart, er jo egentlig ganske kjekt, om det gjøres uten at skriften får dårlig lesbarhet. Og det klarer du jo fint her.

Lenke til kommentar
Tror jeg ville fikset litt på utkuttinga av håret til spilleren i headeren. Det var litt for mye lyst på kanten der.

Syns også det går helt greit å ikke bruke særlig med farger. Men du kunne f.eks hatt en rollover på linkene hvor fargen blir litt mørkere, fra grå til svart ca.

Å skrive oppå bilder tror jeg jeg må finne ut av selv snart, er jo egentlig ganske kjekt, om det gjøres uten at skriften får dårlig lesbarhet. Og det klarer du jo fint her.

ja, jeg ville klippet håret til spilleren...

Lenke til kommentar

Slettes ikke verst. Har lagt merke til noen flaws, og ting som jeg tror vi heve kvaliteten på designet:

• Aller først, så rettes all oppmerksomheten min mot fotballspilleren i header. Jeg tror jeg (som nevnt i tråden) ville fikset på håret hans. Jeg ville også gjort ham svart/hvitt, evt også fadet han litt bort. Ville også flyttet han ut på siden, sammen med søkeboksen og det der. Ser litt malplassert ut der han ligger nå.
  • Du må fokusere mer på de usynlige linjene i designet ditt. Har laget en kjapp forklaring som vedlegg i dette innlegget. Prøv å få ting til å ligge på samme linje, så vil det se mindre rotete ut.
  • Jeg liker ikke overlay-greia på bildet på forsiden (grå bakgrunn med lav opacity). Prøv å gjøre den svart istedenfor grå, tror det vil se mye bedre ut.
  • Tom og kjedelig bakgrunn. Du kan prøve å f.eks. legge en svak glow og linjer e.l. på utsiden av selve designet, da vil ikke bakgrunnen se tom ut.
  • Lag en HTML-skisse av designet, slik at man kan se hvordan antialiasing og slikt på fontene blir i praksis.
  • Gjør noe med footer, liker den dårlig. Endre på teksten, gjør tekstfargen lysere etc., jeg synes den trekker for mye oppmerksomhet slik den er nå.

Ellers synes jeg du har klart å mestre et design med svart bakgrunn ganske bra. Det er jo en utfordring å ha svart bakgrunnsfarge, men synes det ser generelt ganske ryddig og pent ut.

post-42150-1197743168_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for gode tips, Lokaltog! Dette er ting en uerfaren webdesigner som meg har lett for å glemme. Holder for tiden på med en skisse i html og css, men tar nok noe tid før jeg er ferdig.

Lurer forresten på om noen har et CMS å anbefale? Nyhetsløsningen i form av bilder er ikke så veldig lett å løse. Tanken er at alle kategorier som nyheter, kampreferater og rykter skal dukke opp øverst med stort bilde (De med nyhetens interesse), mens kategorier som neste kamp og artikler dukker opp med små. (Dyptlesning for spesielt intresserte)

Dette er ihvertfall den eneste mulige løsningen jeg kan finne uten automatisk skalering i de bestemte feltene (Topp og to i bunn). Dette er muligens den beste løsningen, men den som krever mest av systemet. (evt. pluginen) Tar gjerne imot tips til plugin med skalerbar størrelse av bilde.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått kodet det meste av designet. Hele prosessen var egentlig veldig grei med lite bugs og feil. Sliter dessverre litt med en bug nå og da i IE7. (IE6 funker faktisk!)

Feilen er at bildene i nyhetene spretter et par hundre pixel til høyre for sin opprinnelige plassering uten at jeg veit hvorfor. Alt av "divs" og annen grafikk ligger helt riktig.

Regner med at dette er en bug som skyldes Css-en. Føler du for å hjelpe så se på cssen her:

1. Gå inn på cssen: http://2dropsdesign.com/x/style.css

2. Finn overskriften "hovednyheten" og finn klassen "img.main_img". Det er denne klassen som skal styre bildene.

Takker for all hjelp.

Edit: Laster opp bilde av buggen for de uten IE7...

post-67738-1197904882_thumb.jpg

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Jeg mistenker det for å ha drevet iherdig designforskning i den tiden du holdt deg borte fra dataen, sono! Dette er lovende. Likte forresten ikke hoveren på linkene. I tillegg forbinder jeg dottelinjer med akronymer ol. Bruk heltrykken linje, eller kanskje dasher hvis du må ha "mønster".

Siste innhold og siste innlegg er fine definisjonslister, men jeg ville ikke hatt med streken i teksten. Det er en jobb for CSS.

Les videre er vel forresten ikke særlig H4 heller?

Lenke til kommentar
Heisann. Holder for tiden på med å lage et utkast til en side om Juventus Fc. Skulle gjerne hatt litt kritikk på dette hvis det er mulig. :)

Skissen: http://2dropsdesign.com/juve/juve_wide6.png

Hva jeg tror kan forbedres:

- Headeren kunne muligens vært bedre.

- Skriften i hovednyheten. Er noe merkelig med den jeg ikke har orket å fikse.

- Footeren er kanskje litt kjedelig?

Kom gjerne med kommentarer på hva dere likte/mislikte med skissen. Setter pris på alle kommentarer - også negative. Så lenge de er saklige selvsagt. ;)

Mvh. Sono

Ikke noe spessielt ved den synes jeg. Blir noe av det samme jeg har sett allt for mye av. Dårlig kontruktiv tilbakemelding, men prøv noe som er litt annerledes av det du finner :) Det er det som skiller de proffe designerene fra amatørene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...