Gå til innhold

problem med vaskemaskin?


Anbefalte innlegg

Hei har nettopp kjøpt en brukt vaskemaskin og merket noe problemer med den allerede under første vask.

 

Satte den på program B(60-95 C) for jeg hadde en del ganske skittent tøy og det som var greia var at selve maskina stoppet aldri å vaske og den ble overopphetet i tillegg slik at jeg måtte slå den av manuelt, tryykke på AV/PÅ knapp.

Da har den blitt så opphetet at jeg ikke kunne ta på den engang.

Prøvde da å vaske igjen med program H (30 C) og den stoppet ikke da heller av seg selv.

Dette skal være en grei vaskemaskin i og med at jeg har kjøpt det av en jeg kjenner godt som ikke har brukt den i mer en et år.

 

Noen her som kan ha en anelse om hva som kan være gærnt med den??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste erfaring jeg kan dele er at kretskortet kan få dårlig kontakt. Det rister jo en del i en slik maskin når den sentrifugerer.

Jeg loddet over loddepunktene til alle store komponenter, og siden har den fungert upåklagelig.

Slike feil er umulig å se.

 

Det kan også ha blitt dårlig kontakt i pluggene. Ta de ut og inn noen ganger, spray med kontaktspray.

Lenke til kommentar

Har skjønt hva som er problemet nå da.

Testet maskina i går og det er nok ikke programvelgeren som er problemet, men termostaten tror jeg.

Når jewg vasket klærne med kald vann så gik alt greit og maskina fungerte utmerket.

Først når jeg satte på varme ville den ikke funke.

Den ville rett og slett ikke utføre utskylling og sentrifugering av vann automatisk.

Hvor mye koster en sånn termostat tror dere??

Lenke til kommentar

Reservedeler til vaskemaskiner er svindyrt. Jeg hadde en som jeg skulle bytte børster på. Når jeg ringte for å bestille nye fikk jeg vite at disse kostet over 700kr. Ble så sur at jeg kjøpte ny maskin til 6000 istedenfor. Nå tenkte jeg å bestille børster fra noen som lager de på bestilling så kan jeg selge den eller ha den som reserve.

Lenke til kommentar

Prøv først å ringe service-verkstedet. Hør med dem hva de skal ha for deler (husk å skrive ned serienr som står på en liten lapp på innersiden av døra, eller bakpå maskina).

 

Deler til slike ting, er som sagt DYRT, dessverre. Men er nok termostaten din som er gåen etter det jeg har vært borti av vaskemaskiner, tror du skal komme unna med 4-500 kr. skal heller ikke være den største saken å bytte den selv.

Lenke til kommentar
Prøv først å ringe service-verkstedet. Hør med dem hva de skal ha for deler (husk å skrive ned serienr som står på en liten lapp på innersiden av døra, eller bakpå maskina).

 

Deler til slike ting, er som sagt DYRT, dessverre. Men er nok termostaten din som er gåen etter det jeg har vært borti av vaskemaskiner, tror du skal komme unna med 4-500 kr. skal heller ikke være den største saken å bytte den selv.

Jaha, det koster jo en formue å ringe de gutta der!!Kjøper heller en ny vaskemaskin.

Vil gjerne prøve å gjøre noe selv.

 

Altså dette med termostaten, er det vanskelig å skifte ut en sånn termostat??

Noen som har gjort noe sånt før??Hvordan gjør man det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...