Gå til innhold

Hjelp spaceworld mener at 14 dagers angrerett bare gjelder f


svennand

Anbefalte innlegg

Hjelp Spaceworld mener at 14 dagers angrerett bare gjelder for postordrer :o

 

kjøpte et tastatur. for så å finne ut at det var no dritt. dro til butikken igjen (hadde det ca 1 time).

Dama spurte på hvilke grunnlag jeg ville bytte det, jeg sa 14 dagers angrerettsloven, hun sa: den gjelder bare for postordre (netthandel...)

 

Stemmer dette? :shrug:

 

smarte lille meg fant andre grunner til å få hevet kjøpet men har en kompis som har akkurat samme. har lyst å printe ut noen lover å flashe i trynet på diskdama :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelp Spaceworld mener at 14 dagers angrerett bare gjelder for postordrer :o  

 

kjøpte et tastatur. for så å finne ut at det var no dritt. dro til butikken igjen (hadde det ca 1 time).

Dama spurte på hvilke grunnlag jeg ville bytte det, jeg sa 14 dagers angrerettsloven, hun sa: den gjelder bare for postordre (netthandel...)

 

Stemmer dette? :shrug:  

 

smarte lille meg fant andre grunner til å få hevet kjøpet men har en kompis som har akkurat samme. har lyst å printe ut noen lover å flashe i  trynet på diskdama :yes:

 

Klart du kan heve kjøpet, med den nye loven har du alle mulige rettigheter.

 

TIPS : Vær hyggelig ved reklamasjon bytting av varer, det lønner seg.

Ha god erfaring med dette da jeg jobber som kundebehandler i bilbransjen, og kunder som bruker kjeft setter man fort i halsen.. :grumpy:

Lenke til kommentar

Angrfrist gjelder ikke ved kjøp i vanlige butikker. Noen (Elkjøp f.eks.) praktiserer det som en service. I de fleste seriøse butikker kan man bytte til noe annet eller få tilgodelapp hvis varen/embalasjen er i samme stand stand som da du kjøte den. Hvis varen ikke virker e.l. er saken en helt annen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått tilbake å prøvd en gang til å få det byttet. Hvis de da ikke lar deg bytte det, så stiller du deg rett på utsiden av butikken å forteller alle som går inn hvor elendig service de yter, hvor vanskelig de er, osv.

 

PS! Det er ingen som kan hindre deg i å si din mening, så lenge du ikke er til offentlig sjenanse. Så når daglig leder/butikksjef kommer bort til deg å ber deg pelle deg av gårde, så kan du be han reise å ryke en viss plass, på en pen måte selvfølgelig. 8)

 

Hvis eiern av sjappa har litt som surrer og går i toppen, så vet han at butikken taper mindre på å bytte tastaturet du kjøpte.

Lenke til kommentar
Men den nye forbruksloven sier at du kan angre ditt kjøp/bytte en vare innen 10 dager (?)

 

Det der er feil enkelt og greit.

 

Stemmer dette?

 

smarte lille meg fant andre grunner til å få hevet kjøpet men har en kompis som har akkurat samme. har lyst å printe ut noen lover å flashe i  trynet på diskdama :yes:

 

Som folk allerede har sagt, angrerettloven gjelder ikke ved kjøp over disk.

 

Viss du leser i angrerettloven §1 står det:

 

"  Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. "

 

Også Forbrukerkjøpsloven er aktuell i denne sammenhengen, men heller ikke den vil gir kjøperen rett til å returnere en fullt fungerende vare.

 

Vil anbefale alle å lese (og forstå) disse 2 lovene. De er veldig kjekke å kunne både når du handler i webshop(begge lovene) og når du handler over disk (forbrukerkjøpsloven).

Lenke til kommentar
si ifra til Siri at hun skal ta imot tastaturet og hils fra Betina. Du får bytte til et annet et  eller tilgodelapp. Du må ha embalasjen i behold også...

 

Hu?

:o

 

fikk forresten bytta det :woot:

 

ps. innslag tidligere. det var et memorex trådløst tastatur/mus... i en sånn jækla stor embalasje som sikkert gjorde at det ble dobbelt så dyrt..... grunnen til at jeg ikke likte det var pga at hvis musen kom mer en 25-30 cm fra recieveren så var det null reaksjon! (om man kjøper trådløst bare pga å slippe ledningsvas er det greit nok, men skal man sitte forran tv

en istede eller lignende så.... :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...