Gå til innhold

PS.NO treig levering fysisk til posten


Anbefalte innlegg

Hei, har handlet en del hos ps.no og vore fornøyd med bestillinger. Men dessverre så har siste handelen så pågår atm vore av den mindre gode typen.

 

Har bestilt et kabinett og det ble levert til posten samme dagen så eg bestilte, eg tenkte ikke noe mer øver det før eg sjekket hvor langt det hadde komt 3 dager senere. Dessverre var det komt like langt dvs innlevert til nermeste postkontor hvor ps.no holder til. Tok kontakt med posten så ga meg denne infoen per mail:

 

Hei.

 

Denne pakken er kun forhåndsmeldt til Posten. Det betyr at avsender har sendt oss en elektronisk fil på hvilke pakker de skal sende den aktuelle dagen.

Her bør du kontakte avsender for å høre om pakken virkelig er sendt.

 

Har tatt kontakt på email med ps.no og venter på svar. Er litt drøyt når de opplyser om at pakken har blitt levert når det ikke har skjedd fysisk.

 

Oppdatering:

 

Fikk tilbake en mail hvor det sto:

 

Hei,

 

takk for hyggelig julehilsen.

 

Hvilket fakturanummer gjelder det ?

 

Så eg svarte på, etter det har det vore helt død i fra de på email, så eg ringte inn på onsdag og fikk beskjed om at de hadde gjort en feil og sendt den med en palle til Sverige :roll: Så han hadde ingen anelse hvor den er blitt av men den er på vei sa han. Eg forklarte at eg hadde bestilt en annen plass pga dette her tok for lang tid og det var ok, eg måtte berre ring når eg fikk pakken og si i fra at eg sendte den tilbake.

 

Fornøyd med telefon support :thumbup:

Misfornøyd med leveringstiden :thumbdown:

Misfornøyd med mail support :thumbdown:

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes man skal være forskiktig med å påstå at noen lyver før man konkret vet at det er tilfelle. At man melder inn pakker på denne måten, er vel ikke noe som er spesielt for ps.no.

 

Min erfaring med denne nettbutikken har alltid vært redelig og grei, så vær forsiktig med å påstå noe du ikke nødvendigvis har dekning for.

Lenke til kommentar
Dessverre var det komt like langt dvs innlevert til nermeste postkontor hvor ps.no holder til.

Da er det Posten som lyver. Dersom PS.no ikke har levert sendingen til Posten står det "Mottatt data om sending" som status på sporingen. PS.no kan umulig få endret den til "Innlevert postkontor" uten at posten har mottatt og scannet pakken - i så tilfelle ville uansett det vært Posten som hadde gjort feil.

Lenke til kommentar
Dessverre var det komt like langt dvs innlevert til nermeste postkontor hvor ps.no holder til.

Da er det Posten som lyver. Dersom PS.no ikke har levert sendingen til Posten står det "Mottatt data om sending" som status på sporingen. PS.no kan umulig få endret den til "Innlevert postkontor" uten at posten har mottatt og scannet pakken - i så tilfelle ville uansett det vært Posten som hadde gjort feil.

 

 

Her er det så står når eg går inpå ps.no og sjekker pakken i fra sporings listen deres.

 

Dato Kl Hendelse Poststed

04.12.07 14.07 MOTTATT DATA OM SENDING 4808 ARENDAL

 

Edit: tenkte mottat data om sending = mottat pakke

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar

Da er jo saken litt annerledes...

 

Følgende to alternativer er mulig:

 

1. PS.no har ikke levert pakken til Posten

2. Posten har ikke registrert pakken.

 

Et lite triks for å sjekke om dette kun gjelder din pakke: Legg til 7 i sendingsnummeret ditt og søk på Posten - har den pakken samme status? (eks: slutter ditt sendingsnummer på xxx1234, søk på xxx1241.

Lenke til kommentar
Da er jo saken litt annerledes...

 

Følgende to alternativer er mulig:

 

1. PS.no har ikke levert pakken til Posten

2. Posten har ikke registrert pakken.

 

Et lite triks for å sjekke om dette kun gjelder din pakke: Legg til 7 i sendingsnummeret ditt og søk på Posten - har den pakken samme status? (eks: slutter ditt sendingsnummer på xxx1234, søk på xxx1241.

 

Det er med 7 (i begynnelsen) er som posten har sagt ser det ut som, at ps.no berre har sendt en elektronisk bekreftelse på at de skal lever pakken. Når det blir gjort (dvs posten oppdatere status) skal eg oppdatere tråden med.

Lenke til kommentar
Da er jo saken litt annerledes...

 

Følgende to alternativer er mulig:

 

1. PS.no har ikke levert pakken til Posten

2. Posten har ikke registrert pakken.

 

Et lite triks for å sjekke om dette kun gjelder din pakke: Legg til 7 i sendingsnummeret ditt og søk på Posten - har den pakken samme status? (eks: slutter ditt sendingsnummer på xxx1234, søk på xxx1241.

Vil vel ikke tro at Ps leverer pakken selv på postkontoret,posten henter vel pakker hos dem daglig. Tror nok at Posten har registrert feil,evt pakket feil når de hentet pallene med varer...

Lenke til kommentar

PS er litt før tida med mine ordrer, torsdag bestilte eg ett av fire ledige 790FX MB som var satt opp med 11.12. som ankomst, på fredag fikk eg mail om ordre sendt, hos Posten fant eg ikkje pakken før 2145 i Kristiansand, omlasting i Oslo i går, til Bergen for siste omlasting etter lunch i dag.

Neste pakke med en del som var bekrefta 12.12. er nå til pakking :thumbup: om teorien stemmer burde Posten overta i morgen - så spørs det om de skal ha den pakken i 5 dager fra mottak til utlevering.

Lenke til kommentar

heh bestilte som nevnt hos en annen butikk så var komplett, kabinett der og. Sjekk leverings hastigheten!

 

12.12.07 13.20 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

11.12.07 16.39 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

 

1 dag på å lever ekstremt bra! (noterte ned sendingsnummeret og henten den på posten)

Lenke til kommentar

Ser ut som Komplett har en bedre avtale med Posten, eller "egne" biler som kjører opp til Oslo. Min siste pakke fra PS som var "sendt" tidlig i dag, "dukka opp" i Kristiansand 10 i kveld, er Posten Ekspeditt, går den fra Oslo til Bergen i morgen og muligens dukke opp på "mitt" Postkontor på lørdag...

Slik gikk det med pakken fra fredag:

12.12.07 08.55 ANKOMMET POSTKONTOR

11.12.07 13.01 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

10.12.07 13.20 VIDERESENDT 0024 OSLO

07.12.07 21.42 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

 

Når eg reiser heim i helga kan eg prøvekjøre "nybygget"

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Gratulere! Har du noe å overklokke :)

"Kanskje" :innocent: det kom en 5000* Black Edition på døra i går :hmm: , har "samla" litt Crucial PC8500 RAM til "nybygget", får ta med 939 maskina "heim" i morgen og bytte hovedkort mm. - kanskje ringe heim og få pakken henta og montere i morgen kveld :w00t: Bytte MB og la vannkjølinga "testkjøre" i morgen, CPU sitter neppe på millimeteren likt med mitt 939 kort, bruker et Kandalf LCS nå....

 

Ser ut som "Sørlendingene" har en dårlig avtale med Posten:

13.12.07 16.30 VIDERESENDT 0024 OSLO

12.12.07 21.58 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

Denne pakken var "sendt" etter "frokost" i går, tok Posten ca. 14 timer fra de får melding til den er på terminalen....

Denne pakken har kun to ekstra HDD kjøleseksjoner til kabinettet ( 3 disker i 5 1/4" plass med 120mm vifte), disse kosta nesten frakta mindre fra PS enn fra Komplett :hmm: Har fire disker nå og to er 5mm unna luftinntaket til min nye PSU fra Corsair (HX620). Slipper vel kjøleproblem på PSU nå, når det "hardeste" arbeidet til maskina er surfing, scanning i antivirus og en kabal ved AdAware før eg "slokker" maskina....

Setter inn en enkel disk "framme" når eg bytter MB, må vente til jul, og kanskje rekker :xmas: og "lande" mitt HiS HD3850 TurboX til julaften.

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...