Akidon Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 (endret) Husker jeg spilte mye Wing commander: Prophecy før. Og etter det har jeg vert innom Star Wars X-wing alliance og Crimson Skies. Men etter det har jeg ikke fått med meg noen nye spill der du sitter i cokpiten i en en eller annen form for space fighter. Så er på jakt etter et spill der jeg får samme følelsen som jeg fikk av wing commander. Noen som har noen gode ideer? Lengter etter å holde i stikken igjen. Endret 8. desember 2007 av Akidon
Akidon Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Skrevet 8. desember 2007 Er kanskje ikke gitt ut noe særlig etter prophecy... eller?
Kharan Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Darkstar One Freelancer Spaceforce: Rogue Universe
Akidon Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Tusen takk for svar. Laster ned demo av Darkstar one og Spaceforce nå. Prøvde meg på freelancer. Er det mulig å bruke joystick der eller er det faktisk bare musen du kan styre med?
Kharan Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 I Freelancer skal det være mulig å bruke joystick, etter det jeg erindrer. Jeg syntes mus var den beste måten å kontrollere på, imidlertid.
Richard_S Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Anbefaler deg å prøve x3 reunion:) Stort romspill hvor du kan handle, eller bare slåss.. Det har dog en bratt læringskurve, som mange sliter med, men det er stort og herlig når du har satt deg inn i det. Tror du kan bruke "hva du vil" til å styre med, men jeg har bare prøvd tastatur og x360 gamepad:P Du kan laste ned en mod som lar deg se cockpit også, men det er stort sett de fra x2 du får se..
Akidon Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 This seems like a good time to talk about the controls - which is good, because this is a real major plus of the game. Typically, any form of space flight type game (X-Wing, Descent Freespace, Starlancer) is best played with a Joystick. There is no question of that, it's fact. Here's the thing - this game is different. There isn't even a joystick option - even if you wanted to, you couldn't play Freelancer with a Joystick. It's a good thing then that you won't want to - the mouse driven control system is so amazingly good and intuitive, it's quite the puzzle that it hasn't been thought of before. It's dead simple - move the mouse around, your guns will follow it. Click a button, you fire. Hold down the other button, your ship moves in the direction of the cursor. That's it! It's so easy, so intuitive and so, well, perfect, it defies description. Three thumbs up here, which is quite an acheivement for a humanoid with just the regular allotment of thumbs. Orly.. freelancer får fra meg. Prøvde demoer av spaceforce og darkstar også. Ingen av demoene imponerte. Darkstar var full i bugs. Fikk ikke juster opløsningen og heller ikke endre hvilke akser som var hva på joystikken. Og i spaceforce fikk jeg ikke bruke joystick engang. Tenker jeg laster ned Darkstar og gir det en sjangse til. Noen som vet om det faktisk er mulig å bruke joystick i spaceforce? Spillet så kult ut men uten joystick er det dødfødt for min del.
Akidon Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 (endret) Anbefaler deg å prøve x3 reunion:)Stort romspill hvor du kan handle, eller bare slåss.. Det har dog en bratt læringskurve, som mange sliter med, men det er stort og herlig når du har satt deg inn i det. Tror du kan bruke "hva du vil" til å styre med, men jeg har bare prøvd tastatur og x360 gamepad:P Du kan laste ned en mod som lar deg se cockpit også, men det er stort sett de fra x2 du får se.. Så unektelig bra ut. Bratt læringskurve betyr bare at det er fokus på detaljer og det liker vi Forresten takk for alternativene folkens Endret 10. desember 2007 av Akidon
Nedward Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 (endret) Av spill jeg kan anbefale deg; X3: Reunion - Stort spill med store muligheter innen handel, produksjon (du kan eie egene fabrikker), krigføring (du kan bruke alt fra ultrasmå jagere, til "kembostore" slagskip og hangarskip). Det er et ganske omfattende univers i spillet som (for meg) er utrolig intresant å lære om. Det eneste du må være villig til er å invistere litt tid i spillet for å virkelig komme i gang (les: tjene penger nok til å invistere i automatiserte handelsskip eller fabrikker) slik at du kan tjene penger til å kjøpe det du måtte ønske deg. Dessuten kan spillet til tider være noe utilgivelig hvis du ønsker å krige. Her er fiendene veldig vanskelig til tider, spesielt i begynelsen når våpene dine er heller dårlige. Men når du har lært deg spillet, og hvordan ting fungerer (den dynamiske økonomien f.eks.) så tror jeg nok du kan komme til å like spillet. Jeg kan jo nevne at dette er et typisk elsk eller hat spill, da det for mange kan virke alt for komplisert og tidkrevende. Edit: X3 støtter joystick. Endret 11. desember 2007 av Dj_eLmO
dravisher Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Starshatter er et ganske bra spill, men det er kanskje litt upolert. Hvis man liker romslag (med alt fra fighters opp til capital) så burde man kunne ha det litt moro med starshatter, spesielt hvis man setter pris på litt realistisk fysikk.
Waaghals Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Et sabla bra romskipspill etter samme mal som Wing Commander er Freespace 1 og 2. De har svinbra historie og oppdragsdesign, satt i timesvis med det når jeg var mindre. Spillet er mer eller mindre abandoware nå etter at interplay tok kvelden. Det beste er at det finnes en gruppe mennsker som arbeider med å oppgradere motoren med nye effekter. De har lagt ut denne oppgraderte versjonen på http://www.fsoinstaller.com/ Denne pakken inneholder også Freespace 2 så vidt jeg kan se. Dette er et relativt velkjent prosjekt så jeg går ut ifra det er lovelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå