Gå til innhold

Hvilken utdanning passer for meg?


Iverfar

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på fremtiden min, jeg er nå 17 år gammel, går på skole i USA det året her, men hadde ok karakterer i 1. året VGS, en svak femmer, skal nevnes at jeg kunne ha fått bedre karakterer i mange fag, men jeg var ikke akuratt den som leste mest. Mine beste fag er Realfag og samfunnsfag, fagene som trakk meg end var språkfag. (Fransk og Norsk). Jeg er ellers glad i Historie, dyr, mennesker, sport, penger. En del altså.

 

jeg lurer egentlig på hva slags utdanning som kan passe seg for meg, jeg vet selfølgelig at ingen kan svare på spørsmålet bedre enn meg, men har ikke noe imot tips. Viktige ting er Lønn, hvor lett det er å få arbeid, utdannningstid- og muligheter, arbeidsmiljø generelt etc.

 

Setter pris på svar og hjelp

 

- Iver

Endret av Iver.th
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha 3mx og 2fy (ikke sikker på hva det heter etter kunnskapsløftet)

 

spørs hvilken skole og hvilken ingeniør linje du søker på, men du bør nok prøve å få med deg gode karakterer ihvertfall i realfagene fra vgs

 

her kan du se karakterkrav: www.samordnaopptak.no

 

Er mange skoler som tilbyr dette, bla NTNU, men spørs hva slags ingeniør du vil bli

Finnes mange typer: el, bygg, maskin, petroleum osv.

 

Er stor mangel på ingeniører så anbefales å bli det, bare jobb bra med realfagene du så går nok det bra

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter kunskapsløftet er 3mx kalt R2 mens 2FY heter det samme. Viss du vil se hva de forskjellige yrkene innebærer kan du se på denne siden: http://www.jobbfeber.no/

 

Jeg lurer også veldig på hva jeg skal bli. Har tenkt en del på mariningeniør, men vet ikke helt hvor vanskelig denne utdanningen er. Går andre året på videregående og ligger på karakteren 4-5 i de fleste fag.

 

Er det noen tar denne utdanningen og kan fortelle litt om vanskelighetsgrad osv? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...