Gå til innhold

Man blir IKKE feit av øl!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg føler at dette er feil.

 

Uten å ha noen forskningsresultater på det kan eg bare se på min egen kropp hvordan den blir påvirket. I perioder hvor eg har vært mye på fest og drukket mye øl har vekten min gått merkbart opp. I perioder hvor det har vært mindre fester har vekten gått ned igjen.

 

Naturligvis ikke noe klinisk miljø rundt de resultatene der, men eg har ikke endret livsstil på andre måter i de tidsrommene.. så eg har gått over til tuborg lite når eg drikker mye for å bli i godt lag... men holder meg til corona/carlsberg når eg drikker for å nyte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hiver alltid i meg mengder pottis mens jeg drikker øl. Øl øker matlysten ekstremt. Tror dette kan forklare mye av hvorfor ølhunder er feite. Alkohol setter jo også ned forbrenningen. Dette, supplert med høyt matinntak, er nok mye mer fetende enn ølen i seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg hiver alltid i meg mengder pottis mens jeg drikker øl. Øl øker matlysten ekstremt. Tror dette kan forklare mye av hvorfor ølhunder er feite. Alkohol setter jo også ned forbrenningen. Dette, supplert med høyt matinntak, er nok mye mer fetende enn ølen i seg selv.

Med andre ord, det er bivirkningene som fører till overvekten?

 

Rart det ikke det samme skjer nede i Tjsekkia.. kanskje de er vant til alkoholens negative sider, eller spiser sunnere enn andre land?!

Lenke til kommentar

Tja.

Det var ingen sammenheng mellom ølkonsum og midjefett (WHR) hos verken kvinner eller menn. For menn var det en liten sammenheng, men når forskerne gikk nærmere inn på den, var den ikke det som kalles statistisk signifikant.

Dette er også bare resultatene av 900 undersøkte med trolig ganske lik livsstil, så om det vil være korrekt for resten av befolkningen er jeg ganske usikker på. For mennesker med en annen livsstil kan `litt` være en del mer.

Lenke til kommentar

There are three kind of lies: Lies, damn lies, and statistics.

 

Synes det blir feil i dette tilfellet å forske på overvekt på øldrikkere kontra melkemenn. Det er alt for mange ukjente faktorer inne i bildet her. Det eneste de finner ut, er om øldrikkerene trener mer eller mindre enn gjennomsnittet :)

 

Det er ikke sånn at du får DEN ølmagen etter en skikkelig fyllekule. Magen kommer etter månede på månede med øl i sofaen foran TVn. Det er et kjent vitenskapelig faktum at øl er svært kabohydratrikt, og vil være fetende om du ikke beveger deg nok til å brenne dem av.

 

Alt annet er løgn og bedrag. Alle karbohydrater legger seg under skinnet om du ikke rører på deg, deriblant øl.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mye feilinformasjon ute å går her. Ja man blir feit av øl HVIS man er i kalorioverskudd. Grunnen til at ølen legger seg på magen er på grunn av senkning av testo produksjonen og stor konvertering til østrogen. Ca 5-10% av karbohydratene i øl blir til fett, avhengig av personen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...