Gå til innhold

AGP kort som duger til 1280x1024 i Sims 2.


Mr. Bridger

Anbefalte innlegg

Familie maskinen har vært plaget med artifacts en god stund og det er på tide å gjøre noe med det. Det er et ATI Radeon 9800 kort. Jeg har byttet kjølepasta, men problemet kommer nå tilbake. Mulig en ny vifte hjelper, men det er kanskje like greit og kjøpe et nytt kort.

 

Maskinen brukes stort sett til internett og tekstbehandling, men søstern min liker å spille Sims 2. Derfor hadde det vært kjekt om kortet orket Sims 2 i 1280x1024 siden det er native på LCD skjermen. AA/AF er ikke nødvendig, men og kunne velge medium eller high på grafikk kvalitet er en fordel.

 

Leste litt av de gamle postene her og det virket som ATI X1950Pro var bra, men det kunne kreve litt strøm. Jeg vet ikke størrelsen på strømforsyningen. Et annent alternativ var 7600GT som krevde mindre strøm mens 7600GS og X1650Pro var litt billigere igjen. Men nå er jo ATI HD2600 Pro og kanskje XT et nytt altenativ. ATI 2400Pro kan også være et alternativ siden det er billig og litt raskere enn det gamle 9800 kortet.

 

Samtidig som det kjøpes inn skjermkort trenger maskinen en DVD brenner, 512MB eller 1GB med ram (DDR) og en ny trådløs mus. Dette kan fort komme på omtrent 1000kr ekstra og jeg tror ikke de er villige til å bruke mer enn 2000kr totalt.

 

Målet er som sagt bare Sims 2 1280x1024 på minst medium instilling uten at det hakker.

 

Maskinvare:

P4 3.0

512MB Ram (skal bli 1GB eller 1,5GB)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Effekten på din PSU kan du sjekke ved å åpne kabinettet og lese på klistrelappen som er på den(som oftest)

 

Jeg har x1950Pro og er kjempefornøyd, har en 350W PSU som ikke akkurat er store greiene, men har aldri hatt noen problemer i strømsjangeren.

 

Har vurdert x1950pro men har bare en 350W PSU med 18amp på 12V railen.

Tror du det går?

Hvor mange amp har du på 12v railen?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Strømforsyningen klarer nok X1950Pro.

 

Jeg skal se litt mer i skjermkort guiden som er sticky her på forumet. Maks ytelse er ikke alt som teller. Varme, støy og pris også viktig.

 

Tror nok den mest optimale løsningen bør være her:

https://prisguiden.no/product.php?productId=82634

+ https://prisguiden.no/product.php?productId=21951

 

Edit: Disse minnebrikkene kan være noe ustabile sammen med nForce-brikkesett på HK uten voltøkning, ca. + 0.2-0.3V.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Effekten på din PSU kan du sjekke ved å åpne kabinettet og lese på klistrelappen som er på den(som oftest)

 

Jeg har x1950Pro og er kjempefornøyd, har en 350W PSU som ikke akkurat er store greiene, men har aldri hatt noen problemer i strømsjangeren.

 

Har vurdert x1950pro men har bare en 350W PSU med 18amp på 12V railen.

Tror du det går?

Hvor mange amp har du på 12v railen?

 

Har rett og slett ikke peiling, men det er ikke dyre greiene jeg har.... Tror det burde funke for deg og :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...