Gå til innhold

[Løst] Beste hodetelefoner til 1000 kr


DanielL

Anbefalte innlegg

Enkelt nok,hvike hodetelefoner på markedet til toppen 1000 kroner er de beste for tiden?

 

Kan være litt mer spesifisert. Har hatt Sennheiser PX100 og Sennheiser HD 201 i tillegg til den kjente men kjedelige Koss Porte Pro. PX100 ble for tam og kjedelig i lyden, HD 201 ble for tungdrevet og klumpete å gå med og Koss trenger jeg sikkert ikke forklare en gang her inne etter å ha lest litt.

 

Så ønsker et par hvor bassen er levelig og faktisk hørbar uten å ta over hele lydbildet, en kabel på maks 1,6-8 meter og de må ikke være for tungdrevet(Hører noe dårlig så trenger litt mer lydtrykk et folk flest).

 

Så,noen gode tips der ute? Er villig til å gå noen hundre over om det virkelig er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha gått for et hodesett innen AKG eller Beyerdynamic. Disse er de jeg har best erfaring av når det gjelder de litt dyrere settene. Du kan se på f.eks

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=72344

https://prisguiden.no/product.php?productId=19716

 

Evt gå inn på www.AKG.com og www.beyerdynamic.no for mer informasjon.

 

Eg vil virkelig anbefale Beyerdynamic DT770 Pro om du strekker deg så langt, dette er ganske mye dyrere, men det leverer i alle fall varene! Her kan du lese en test:

 

http://www.hardware.no/tester/lyd/seks_hodetelefoner/40114

 

Ble mange linker det her, men håper det hjelper litt i alle fall:)

Lenke til kommentar
Propper ønsker jeg ikke,aldri funnet noen som føles behagelig i ørene så holder meg til hodetelefoner. Grado virket spennende,tar meg nok en tur innom og tester dem med spilleren min. Var forresten innom Hifiklubben og hørte på Denon AH-D1000,ble gledelig overrasket over disse og vil muligens gå for dem om ikke Grado overbeviser meg.

 

Hvordan var AH-D1000? Endte du opp med de? HiFi Klubben her i Danmark selger de nå til halv pris, altså 500 kr, er de verdt det?

Lenke til kommentar

Er nok de jeg ender opp med ja. Grado viste seg å ha en alt for lang ledning i tillegg til at jeg ønsker hodetelefoner som føles mer lukkede.

 

Selv testet jeg de begge på touch i tillegg til det meste andre klubben hadde og i forhold til prisen likte jeg AH-D1000 best. Virket mest jevn fra topp til bunn, verken for markant diskant eller for rumlende bass. Med andre ord perfekt for meg. Og at ledningen ikke er lenger enn 1,6 meter er også bra.

Lenke til kommentar
Er nok de jeg ender opp med ja. Grado viste seg å ha en alt for lang ledning i tillegg til at jeg ønsker hodetelefoner som føles mer lukkede.

 

Selv testet jeg de begge på touch i tillegg til det meste andre klubben hadde og i forhold til prisen likte jeg AH-D1000 best. Virket mest jevn fra topp til bunn, verken for markant diskant eller for rumlende bass. Med andre ord perfekt for meg. Og at ledningen ikke er lenger enn 1,6 meter er også bra.

 

Takk for raskt svar!

 

Da skal jeg ta en tur innom HiFi Klubben i morgen igjen for å bestemme meg. Jeg testa de i dag, og de virka absolutt bra og veldig behaglige å ha på.

 

Grunnen til at de har dumpet prisen her er fordi det kommer en ny modell som skal erstatte AH-D1000, men de mener det ikke skal være de store forskjellene. Så et par hodetelefoner som nå er på prisnivå med det man ville betalt i USA er ikke så ille.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Enkelt nok,hvike hodetelefoner på markedet til toppen 1000 kroner er de beste for tiden?

 

Kan være litt mer spesifisert. Har hatt Sennheiser PX100 og Sennheiser HD 201 i tillegg til den kjente men kjedelige Koss Porte Pro. PX100 ble for tam og kjedelig i lyden, HD 201 ble for tungdrevet og klumpete å gå med og Koss trenger jeg sikkert ikke forklare en gang her inne etter å ha lest litt.

 

Så ønsker et par hvor bassen er levelig og faktisk hørbar uten å ta over hele lydbildet, en kabel på maks 1,6-8 meter og de må ikke være for tungdrevet(Hører noe dårlig så trenger litt mer lydtrykk et folk flest).

 

Så,noen gode tips der ute? Er villig til å gå noen hundre over om det virkelig er verdt det.

 

Kjøp deg Bose ® around-ear

Lenke til kommentar

Denne tråden er nesten tre år gammel, og det ser ut som om trådstarter har vlagt å gå for Denon AH-D1000, så jeg markerer denne tråden som "Løst"

 

Kjøp deg Bose ® around-ear

Når trådstarter skriver følgende, er nok ikke BOSE det beste alternativet. Jeg opplever bassen i BOSE-hodetelefonene (både on-ear og around-ear) overdreven, og diskanten er vel hva man kan kalle "flat" og dermed ikke så spennende.

 

Så ønsker et par hvor bassen er levelig og faktisk hørbar uten å ta over hele lydbildet

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...