ekwathne Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg kikket litt på kabinetter på prisguide.no og kom skjønnheten Thermaltake DH101 VF7001BNS. Jeg falt pladask for den. Det er et MicroATX kabinett så jeg må da ha nytt hovedkort dersom jeg kjøper det. Jeg har da ATX hovedkort fra før, vil det da bare være å bytte hovedkort og bruke de samme gamle delene? Passer alt av cpu, minne og skjermkort? Og tviler på at det er plass til en Ninja Plus kjøler i det? Noen kommentarer til kabinettet? mvh erling Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2007 Er det noe jeg må huske på ved å gå fra ATX til MicroATX, eller vil alt passe? Hvilken kjøler tror dere vil passe? Den må jo være liten. Evnt noen komentarer på selve kabinettet? Jeg elsker utseende på det. Jeg skal skrape sammen noen kroner og så kjøpe det. Lenke til kommentar
jubeiyagu Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Den støtter også ATX hovedkort. Så du trenger ikke å bytte ut noen ting. Har bestilt det samme kabinettet siden september. men ingen web-shopper har fått inn. Ser at sverige har nettopp fått inn...kommer snart hit også håper jeg!! Endret 8. desember 2007 av jubeiyagu Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Er du sikker på at den støtter ATX? Ser det er like mange PCI slots som til et ATX hovedkort men på prisguide står det at det er MicroATX. Såg ikke før nå at den ikke var på lager. Hvilke svenske butikker har det inne? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hvis du hadde tatt deg tiden til å lese på hjemme siden dems hadde du sett at den fint støtter atx. Er du ute etter et stille kabinett. Så tror jeg at du må ha en vifte styring på kabinett viftene. Har selv aldri vært borti en vifte som har vært stille med over 1500rpm. (når jeg sier stille så mener jeg at harddisker lager mer lyd enn viftene) Mer info: http://www.thermaltake.com/product/Chassis...1/vf7001bns.asp Endret 8. desember 2007 av MoDzoNa Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Sitter også på venteliste for å få dette nydelige kabinettet. Om du er usikker på om dette er kabinettet for deg kan du jo vente litt til noen andre her på forumet får tak på det og kan gi litt tilbakemeldinger om fordeler og ulemper med det. Hvis du bare må vite om det er bra NÅ! finnes det endel reviews av det, uten at jeg tør stole helt på sider jeg ikke kjenner til. Har en relativt stor kjøler selv så er spent på om den passer, hvis ikke får jeg finne frem sagen Lenke til kommentar
jubeiyagu Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 ekwathne: litt seint svar: men søk google: prisjakt vf7001bns så finner du de. ellers, så har jeg jeg sett en dato på 10.12 og 12.12 i norske web-shopper, men de er nå borte igjen!!! koster det MYE å importere en kasse fra sverige? Har en følelse at norske web-shopper ikke får inn før etter nyttår. La si hvis kassen koster, 1800 svenske...hva må jeg regne med å betale totalt? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 pluss på en plass mellom 500-1000kroner Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2007 Noe nytt om når det kommer? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Ser at flere av de norske nettbutikkene har satt datoen 19.12.2007. Får håpe de får de inn da. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 15. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Hva med i steden for å spekulere sånn.. Ta å send en mail til en nettbutikk som har det i sin liste å spør når de får det inn. Det kan hende at de vet noen som ikke er lagt ut på siden. Eller så kan du få en bekreftelse på når de får den inn. Lenke til kommentar
jubeiyagu Skrevet 15. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 FIKK DET idag!!!! Kom uventet, men hadde mast på Amentio og Hattelco. Ser veldig fint ut!! Men det lille lcd displayet ser ut som om det har fått seg ett smell. skal sjekke det ut og installere hardware imorgen, idag er det julebord med jobben. Så da er det bare å bestille! Amentio eller Ps.no så får du fra Hattelco. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Graturlerer. Kan du poste bilder? Lenke til kommentar
jubeiyagu Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Gammel kasse skal inn i Dh101 Testing av oppsett, alt fungerer. Lille lcd displayet hadde falt litt av under transport, men litt skruing foran også var det bare å sette på plass. Byggingen ferdig, tatt ut 60mm viftene, de bråker litt. Også plugget av front 120mm vifta, bråker den også, må kjøpe viftekontroll til den. Planlegger å sette hardisken under DVD-spilleren, slik at 120 vifta får fritt pusterom. Hadde kjøpt noctua vifte, trodde den skulle være mer stille Så var det bare å putte inn i tv-hylla. Ser fint ut! Kan ikke tenke meg noen andre kasser. Denne er akkurat perfekt for meg. Det er ganske stille med cpu vifte + grafikk vifte + strøm vifta (cpu & gpu viftene satt til lav omdreining) Tempraturen er ikke til å bli skremt av heller. 40c på cpu idle og gpu 65 lille displayet viser alt av informasjon som du måtte ønske, akkurat nå viser den nyheter og været fra usa. Skal leke mer med den senere. Følger også med fjernkontroll. Kan styre mus bl.a. og skru av og på data'en. Nå er det bare å glede seg til den! Du kommer ikke til å angre på denne skjønnheten! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Fantastisk flott kabinett. Skal ha meg et slikt. Hvilken cpu kjøler har du? Vil det passe med en Scythe Ninja Plus kjøler? Hvor var det du bestilte ditt eksemplar? Lenke til kommentar
jubeiyagu Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 jeg har ett Zalman CNPS9500 AM2 Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 754/939/940/AM2 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32225...BE-D2583A1CB52E den er 12.5 cm høy. Og passet akkurat. og Ninja Plus er 15. Så tror nok dessverre at den ikke passer...men kjøp en slik som jeg har, den er helt konge! finner sikkert billegere enn kompletts. Bestilte kassen fra Amentio.no Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 jubeiyagu, hvordan ser det ut under dvd romen? Er det en 5¼ intern plass under? Da kan jeg montere en ekstra harddisk der isåfall. Skal kjøpe kabinettet straks det kommer i butikkene. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2008 Kabinettet begynner vist å komme inn i butikkene. Har ikke penger for øyeblikket men straks jeg får penger skal det handles! Noen som vet om det er en intern 5¼ plass i kabinettet? Under dvd rom. Lenke til kommentar
jubeiyagu Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Ja det er 5¼ intern plass under dvd-rommen. tar jeg ikke helt feil så er det plass til 2x 5¼. skal selv sette hardisken der etterhvert, for bedre luftflyt i kabinettet. Under 5¼ interne plassen der du skal plassere hardisken, er det små åpninger som slipper til "kald" luft fra rommet, så tror ikke varme er noe problem for hardisken. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Flott! Tenkt å ha tre disker i kabinettet så da kan jeg montere feste for 3½ der. Har du noen kommentarer nå som du har hatt kabinettet en stund? Er det mye vibrasjoner i kabinettet av harddisker og slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå