Gå til innhold

Kommentartråd til: DIY 1280x1024 LCD-projektor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser lovende ut dette her.

 

Var en kjapp tur innom siden din. Er det kassen til dette prosjektet det er bilder av der? Var liksom lik form.

Har ikke sett det forrige prosjektet, men om du har gjort det før så har du vel lært av de eventuelle feilene så da bli det nok enda bedre nå.

 

Lykke til! Ser frem til å se hvordan du løser alt. :D

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar
Seer lovende ut dette her.

 

Var en kjapp tur innom siden din. Er det kassen til dette prosjektet det er bilder av der? Var liksom lik form.

Har ikke sett det forrige prosjektet, men om du har gjort det før s¨har man vel lært av feilene så da bli det nok enda bedre nå.

 

Lykke til! Ser frem til å se hvordan man løser alt. :D

 

Jepp, det er det.

De kommer i tråden straks :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"Den inneholdt en VUE eBallast 400W, den er rød/rosa"

 

Magenta ser det mer ut som :p (pirke pirke)

 

Men dette kan bli bra, spennendeprosjekt !

 

Hehe, ja, okay. Stemmer vel mer. Ikke det at det har så mye å si ;)

 

Hva med en tilbakelink til selve workloggen?

 

Trodde jeg hadde gjort det, men det hadde jeg visste ikke.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Spennende prosjekt, har vurdert å gjort det samme en gang selv, har lærret hjemme..

det jeg lurer på er om du kan sende meg en liste over alt som er nødvendig og hva de forskjellige delene brukes til, osv og hvordan de skal plasseres. hadde vært topp for dette blir garantert noe jeg kommer til å gjøre løpet av neste år, men uten noe kunnskap blir det vanskelig. har en projektor hjemme, men pæren har gått lenge og kommer til å gå snart og er dyrt å kjøpe ny pære så vurderer derfor å bygge selv, for pærene der er vel billigere enn på orginal projektor.. mulig jeg kan bruke noen deler ifra den jeg allerede har?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Hehe... intressangt dette :p

 

Ja, det er egentlig ganske interessant. Spesielt forskjellige teknikker man lærer seg. Men hele prosjektet er jo veldig kostbart. Og en bitteliten feilkalkulasjon kan skape så store feil. :)

 

Når jeg kommer hjem igjen til påske, blir det å sette den sammen igjen. Og forhåpentligvis kunne vise dere noen bilder av den i aksjon :D

Lenke til kommentar
Hvor stort (ev. lite) bild klarer du å få ut av en sånn?

 

Det varierer veldig. Skal forklare det veldig enkelt.

 

 

Stort bilde: Da minker avstanden fra LCD-panelet til triplet-linsa. Mens man er avhengig av å ha projektoren langt unna lerretet.

 

Lite bilde: Da øker avstanden gra LCD-panelet til triplet-linsa. Men da kan man ikke ha projektoren langt unna lerretet.

 

F.eks:

 

For å få et 120" bilde må projektoren (triplet-linsa) stå ca. 4,8m ifra lerretet og avstanden fra LCD-panelet til triplet-linsa blir ca. 74,9cm.

 

For å få et 50" bilde må projektoren (triplet-linsa) stå ca. 2,4m ifra lerretet og avstanden fra LCD-panelet til triplet-linsa blir ca. 89,1cm.

 

Men altså... Det er litt vanskelig(for meg i alle fall) å si hvor stort/lite bilde man kan få hvor slik at kvaliteten blir bra.

 

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar
Morsomt prosjekt det her ja, men du vet at til den prisen er du ikke langt unna en ordentlig projektor? :tease:

 

Jepp, men det har ikke noe med saken å gjøre :p

 

Jeg synes personlig det er spennende å gjøre slikt. Jeg gjør det ikke fordi det skal være en billig løsning eller noe sånt. Det er utfordrende, spennende og at man lærer en del. Ikke minst er det ganske kult å vite at man selv har laget dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...