South_Bridge Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 (endret) Skulle gjerne ha spilt litt warcraft 1, og hadde backup av cden på en hdd. Har det installert, men spillet maser om at CDen ikke er i(som den seff ikke er siden jeg ikke har den her). Noen som vet hvordan jeg kan mounte en mappe(backup av cd) som CD i DosBOX? Eller er det noen som har et annet program du bruker for å spille de gode gamle dos spillene? Nevner at jeg kjører Vista Endret 3. desember 2007 av South_Bridge
Blåbær Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 SCUMM VM er også et alternativ. Men hvorfor får du ikke kjørt warcraft 1 med dosbox? Mounte kan gjøres med Daemon tools.
South_Bridge Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Skrevet 3. desember 2007 jeg har bare en backup av mappesystemet og ikke av selve cden som en iso. og ønsket var da å mounte denne backupen(mappesystemet med cdens innhold) som cdrom, men skal prøve SCUMM VM
Blåbær Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Iso kan du lage med Nero, SCUMM VM er omtrent som dosbox, altså for å kunne kjøre programmer som egentlig ikke kan kjøres med win xxp/vista.
Sokkalf™ Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 ScummVM var opprinnelig beregnet for å kunne kjøre LucasArts-spillene, men har blitt utvidet med noen flere. Den støtter langt fra alle spill, og er noe helt annet enn DOSBOX som er en full DOS-emulator. Såvidt jeg kan se støtter den ikke Warcraft 1. For å mounte en mappe som CD i dosbox kan du skrive (i dosbox) : "mount d \path\til\der\cden\ligger\på\maskinen -t cdrom" Bytt ut D med det du vil ha som driveletter, selvsagt.
GeirGrusom Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Du kan også mounte ISO filer med imgmount funksjonen.
South_Bridge Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 (endret) ScummVM var opprinnelig beregnet for å kunne kjøre LucasArts-spillene, men har blitt utvidet med noen flere. Den støtter langt fra alle spill, og er noe helt annet enn DOSBOX som er en full DOS-emulator. Såvidt jeg kan se støtter den ikke Warcraft 1. For å mounte en mappe som CD i dosbox kan du skrive (i dosbox) : "mount d \path\til\der\cden\ligger\på\maskinen -t cdrom" Bytt ut D med det du vil ha som driveletter, selvsagt. Det er slik jeg har gjort det: mount D C:\warcd -t cdrom output: MSCDEX: Mounted subdirectory: limited support output: Drive D is mounted as CDRom C:\warcd\ mount C C:\war output: Drive C is mounted as local directory C:\war\ Jeg får da starta spillet men når jeg kommer inn og skal feks starte en campg så får jeg beskjed om at cden ikke er i.... Endret 4. desember 2007 av South_Bridge
South_Bridge Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 **** BUMP **** Enkleste løsninga er vel å ta en tur heim til mor da... å hente cden på gutterommet Hvis ingen har flere erfaringer med bruk av dosbox og mouting av cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå