Gå til innhold

Kjøpe PS3 kun for GT5?

Hansiii

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, og "rally"delen av GT4 er jo så nært opp mot virkeligheten man kommer. Jeg ser ikke bort fra at det er der Loeb har lagt grunnlaget for sine 4 titler :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nja e nu ikke helt sikker på det du:) pikespeak me over 1800hk. pluss at du kan smæsje biln i veggen i 300+ å kjøre videre som ingenting har skjedd.. prøv det i virkeligheten:)

Skrevet

Har du sett filmen???

Tydeligvis ikke, men for å forklare deg kort kjører han visse 24 timers løp hvor han har brukt GT4 på privat-jeten sin til å trene før løpene, da han ikke kjente banene fra før.

Han tar så turen innom Poly sine studio og kjører Le-Mans bil så flere av oss får noe å trene på. Det går virkelig unna..

Rallydelen er ikke veldig bra i GT serien, og for min del kunne den vært droppet fra hele GT, men de vil vel ha en viss variasjon fra baneracing.

Skrevet
Rallydelen er ikke veldig bra i GT serien

Men det er jo "the real driving simulator" ;) Rally delen jo være omtrent som virkeligheten da?

Forøvrig tror jeg ikke man får noe godt bilde av hvordan det er å kjøre en bil med over 1000 gamp i GT. Eller noen andre av de spreke kjerrene. Selv jeg greier jo å kjøre nordsløyfa på 5.30 ettelleranna med formel bilen (uten hjelpemidler av noe slag). Og jeg har hørt om relativt gode førere som knapt greier å holde en formel 1 bil under kontroll når de tester dem. Altså ikke f-1 førere (selv om de og fyker i dekkbarriæren til tider). Så enten er jeg et fører ess uten sidestykke, eller så er det noen muffins her hehe. Og hvilken treningsverdi Loeb får ut av å "teste" bilen før et løp ved å kjøre litt GT4... Er det ikke et playstation sponsormerke jeg ser på capsen hans i ny og ne? Kan ikke ha noe med det å gjøre? (Konspiratorisk tanke)

Skrevet

GT5 kommer ikke før til neste år, så hvorfor ikke bare avente kjøpet og heller kjøpe når det nærmer seg eller når det er tilstrekkelig med interesange spill på PS3.

Skrevet

GT4 var imo den overlegne simulatoren til konsoller på forrige generasjon.

GT5 demoen tyder på at det fortsetter slik, selv om de fortsatt mangler skade.

Om man går for 100% i GT, hjelper det ikke å basere seg på å kjøre i veggen eller andre biler, for da ender man sist;)

Skrevet

Du prøvde åpenbart ikke RBR med driving force pro. GT4 var milevis bak. Litt mer shiny grafikk hadde riktignok GT4. Men det var ikke bedre enn Burns.

Skrevet
Rallydelen er ikke veldig bra i GT serien

Men det er jo "the real driving simulator" ;) Rally delen jo være omtrent som virkeligheten da?

Forøvrig tror jeg ikke man får noe godt bilde av hvordan det er å kjøre en bil med over 1000 gamp i GT. Eller noen andre av de spreke kjerrene. Selv jeg greier jo å kjøre nordsløyfa på 5.30 ettelleranna med formel bilen (uten hjelpemidler av noe slag). Og jeg har hørt om relativt gode førere som knapt greier å holde en formel 1 bil under kontroll når de tester dem. Altså ikke f-1 førere (selv om de og fyker i dekkbarriæren til tider). Så enten er jeg et fører ess uten sidestykke, eller så er det noen muffins her hehe. Og hvilken treningsverdi Loeb får ut av å "teste" bilen før et løp ved å kjøre litt GT4... Er det ikke et playstation sponsormerke jeg ser på capsen hans i ny og ne? Kan ikke ha noe med det å gjøre? (Konspiratorisk tanke)

Nei, mye sant i det du sier Freke. Men en 100 % realistisk driving simulator hadde solgt meget lite, særlig siden at ett kræsj ville drept deg. Og siden standard kontrolleren til GT spillene er en Dual Shock I/II/III kontroller så sier det seg selv at noen grep må tas for at det i det hele tatt skal være mulig å kjøre en bil med stor motor. Og mye av grunnen til at man kjører mye raskere i ett spill, som GT eller LFS på pc , enn i virkeligheten er at man slipper frykten for å dø. Sier seg selv at man klarer å kjøre raskere da. Nissan testet den nye skylinen rundt nurburing, og den kjørte på 7 minutter og 38 sekunder. Hører ikke usannsynlig ut at du skulle klarer det med en formel 1 bil samt at du tar større sjanser enn det en virkelig sjåfør gjør. Men selvfølgelig er ikke spill 100 % virkelig, men de prøver å holde seg til virkeligheten uten at de dreper moroa.

Skrevet (endret)

De må jo sette en grense for hvor realismen i spillet skal settes. Helst skulle man vel kanskje dødd om man krasjet i høy nok hastighet, vært gammel nok til å kjøre og i alle fall ikke tillates å se bilen fra det høyst urealistiske tredjepersons-perspektivet.

Edit: Hehe UrgeLoL, tror jeg jinxet kræsj-og-dø-poenget ditt.

Endret av Geofrank
Skrevet

Du prøvde åpenbart ikke RBR med driving force pro. GT4 var milevis bak. Litt mer shiny grafikk hadde riktignok GT4. Men det var ikke bedre enn Burns.

Jo sikkert bra, men nå liker jeg da best banekjøring og biler jeg.

Se på rally er bedre enn å kjøre det. (synes jeg da)

Blir liksom to forskjellige typer spill man sammenligner, og det blir som å sammenligne fotball og ishockey spill som det samme.

Skrevet
Men en 100 % realistisk driving simulator hadde solgt meget lite, særlig siden at ett kræsj ville drept deg.

Det er vel det som er problemet. Altså, at alt for vanskelige spill selger dårlig. Jeg tror ikke det var uflaks i programeringen som førte til at man kan stoppe på 3 cm på løs grus i Dirt heller. Det er nok helst så det ikke skal så mye til for Per og Pål å komme seg til mål, og bli belønnet med en VM tittel. Sucks though.

Skrevet

Det beste på hele ps3'n min er å kjøre drift på GT HD med G25. Skru av alle "hjelpemidler" og skli rundt banen med Skylinen. Jeg blir ikke lei. Kjøpte PS3 for GTA4 og GT5, men spiller WRC Evolved. Når de spilla kommer ut så koster Ps3'n mindre en halvparten av hva jeg betalte, men det driter jeg i.

Ps. Gran Turismo HD er gratis. En bane, 10 biler, tidsløp, drift(NM i breisladd).

Skrevet
Det beste på hele ps3'n min er å kjøre drift på GT HD med G25. Skru av alle "hjelpemidler" og skli rundt banen med Skylinen. Jeg blir ikke lei. Kjøpte PS3 for GTA4 og GT5, men spiller WRC Evolved. Når de spilla kommer ut så koster Ps3'n mindre en halvparten av hva jeg betalte, men det driter jeg i.

Ps. Gran Turismo HD er gratis. En bane, 10 biler, tidsløp, drift(NM i breisladd).

Ja jeg har ps3 og G25 og det er helt overlegent. Jeg tror jeg ligger på 6. plass med skylinen på drift ennå på nettet. bare å sjekke. EVOVITME heter er onlineidn min. Er det noen som har laga nm eller? Jeg er klar som faen!

Skrevet
vært gammel nok til å kjøre og i alle fall ikke tillates å se bilen fra det høyst urealistiske tredjepersons-perspektivet.

Den siste er jeg 100% enig i, om man spiller "the real driving simulator" hvertfall. Med ekstra trykk på real. Ser ut som GT endelig får cockpitview hvertfall. Kanskje det får folk til å sitte inni bilen, men det er vel tvilsomt. Bedre å kjøre en ekte kjøresimulator hengende bak og over bilen og styre med sixaxis ;)

Jeg kommer nok til å spille GT5 en del selv, men jeg kommer ikke til å narre meg selv til å tro at jeg spiller en sim.

Skrevet

Og jeg kommer ikke til å narre meg selv til å tro at jeg spiller en arcade racer ala. NFS, Crazy Taxi, PGR4, Forza 2 osv osv.. For Forza 2 er vel også arcade racer i dine øyne ;)

Skrevet (endret)

Ja jeg har ps3 og G25 og det er helt overlegent. Jeg tror jeg ligger på 6. plass med skylinen på drift ennå på nettet. bare å sjekke. EVOVITME heter er onlineidn min. Er det noen som har laga nm eller? Jeg er klar som faen!

Hva er rekorden din da? Jeg har klart 13178 på driftinga, og jeg var på 2.plass en god stund. De blir vel resatt annenhver uke tror jeg.

Endret av Luc1fer-
Skrevet

Jeg venter også på GT5 før jeg kjøper PS3, med mindre det dukker opp noen andre, interessante spill underveis, så du er ikke alene :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...