Gå til innhold

Generelle spørsmål om 8800GT (stock) og klokking


Anbefalte innlegg

*snip*

 

mitt ligger på ca 55-60c load i crysis og 3dmark06, men har vært borti par å 70 i 3dmark06 tror jeg.

 

vet ikke hvor mye de tåler. prøv å skru av dekselet til kjøleren, og evt plasser en vifte der :) jeg har en 120mm i kabinettdøra som båser NESTEN på korte hehe. hjalp ikke mer enn 3-5c, og å ta av dekselet på kjøleren hjalp ikke mer enn 3-5c d heller.

 

Hjelper ikke plastformen på kjølinga da den styrer luften inn imellon kjøleribbene? Har du eventuelt en guide?

 

den kjøleribba (vertfall på mitt POV 8800GT) er bare noen litt merkelige strimler med ett eller annet som ikke ser til å ha stor effekt med kun stock-vifta, men dersom du har en vifte du kan ha på kjøleribba vil det nok funke bra.

 

har ingen guide for å ta den av, var et antall små skruer en måtte skru av så *pop*. ta ut kortet ditt å se selv. veldig veldig logisk. :p

 

dersom jeg gir enda litt til mhz klokk både på shader,mem og core, så får jeg faktisk dårligere ytelse. altså mindre fps/poeng i 3dmark06...

Endret av viiite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

 

mitt ligger på ca 55-60c load i crysis og 3dmark06, men har vært borti par å 70 i 3dmark06 tror jeg.

 

vet ikke hvor mye de tåler. prøv å skru av dekselet til kjøleren, og evt plasser en vifte der :) jeg har en 120mm i kabinettdøra som båser NESTEN på korte hehe. hjalp ikke mer enn 3-5c, og å ta av dekselet på kjøleren hjalp ikke mer enn 3-5c d heller.

 

Hjelper ikke plastformen på kjølinga da den styrer luften inn imellon kjøleribbene? Har du eventuelt en guide?

 

den kjøleribba (vertfall på mitt POV 8800GT) er bare noen litt merkelige strimler med ett eller annet som ikke ser til å ha stor effekt med kun stock-vifta, men dersom du har en vifte du kan ha på kjøleribba vil det nok funke bra.

 

har ingen guide for å ta den av, var et antall små skruer en måtte skru av så *pop*. ta ut kortet ditt å se selv. veldig veldig logisk. :p

 

dersom jeg gir enda litt til mhz klokk både på shader,mem og core, så får jeg faktisk dårligere ytelse. altså mindre fps/poeng i 3dmark06...

 

Har en vifte som blåser inn foran og treffer vell cirka skjermkortet mitt på, har også bestilt en ny som kommer til å treffe skjermkortet fra siden(tror denne kan senke kortet par tre grader).

Tok av dekselet idag også btw makstempen sank med sånn cirka 2 grader load

Min hadde ikke skruer, hadde slike push inn ting av aluminium... men Asus burde virkelig klare å lage bedre kjøleribber en de som er på kortet mitt nå, ser ut som en treåring har lagt de...

Men skal få sett om jeg kan få satt på en 80mm vifte direkte oppå kjøleribben...

 

Edit: satt på 80mm vifte festa under skjermkortet, blåser skrått opp i kjølekanalene dette har satt ned max tempen fra 86 til 76 :S, trodde ikke det skulle hjelpe så mye, er forresten en nexus ultra quiet(eneste jeg hadde)...

Endret av Ezmo
Lenke til kommentar
er maxtempen du oppgir feks i 3dmark06? ja de kjølegreien ser helt håpløse ut. er mer kjølekanaler enn ribbe :p kan ikke se at de fungerer så særlig bra egentlig..

 

Nei bruker "rthdribl", det er denne som alltid klarer å presse temperaturen høyest, kan ta en runde i 3d mark 06 og se

 

Edit: Tempen peaket på 70 grader i 3dmark så tror jeg beholder denne klokken ettersom den er stabil og har ikke behov for så mye mer...

Endret av Ezmo
Lenke til kommentar

kjørte det rthdribl-greia di. fikk ikke mer enn 42c der ass :p idle temp er ca 36.

 

edit1: huh, av en eller annen grunn var det cpu jeg så på ^^ skal komme tilbake med gpu :D

 

 

edit2: ca 52c under det greia der. idle er ca 46.

 

edit3: har nå motert en 120mm på "ribba" :D gikk ned fra ca 46-47c til omlag 42c idle. 48 full load under rthdribl/3dmark06.

 

post-80744-1199796247_thumb.jpg

 

edit4: "lånte" 1gb pc5300 fra jobben, så hadde totalt 3gb liksom. tok ut denne nå, så ble plutselig alt litt mer ustabilt :/ får feks at spillet stopper opp og at lyden hakker. dette er vell ikke gpu-relatert sikkert?

fant ut at pcen min på jobb hadde 1x1gb og 2x512mb, så skal bytte ut de 2x512 ;) synd at du ikke kan klokke med hp-bios :p

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...