Gå til innhold

Generelle spørsmål om 8800GT (stock) og klokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har tenkt å kjøpe en HR-03, men hvordan vil den kjøle med en stillegående vifte i forhold til stock på lav hastighet?

 

 

har tenkt på å ta av plastikkdekselet som er på kortet..kansje det blir mer kjøling? har jo vifter som blåser mer eller mindre på kortet :)

Det vil nok hjelpe litt ja.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dere har sett denne tråden?

 

hm. thanks. har litt de samme problemet som beskrevet i den tråden :)

 

Har klokket mitt kort ganske så godt, med minnet på 1000. Bruker dog bare disse instillingene når jeg skal spille krevende spill slik som Crysis. Vet ikke om jeg ligger i faresonen jeg?

 

som beskrevet i tråden som ble linket til over, så er ikke minne på 8800gt så særlig bra å klokke høyt.. jeg kjører på 999, du kan jo prøve litt til. pass på varmen. selv er jeg strålende fornøyd med mitt kort med de frekvensene jeg kjører med nå!

kjører på 750/1855/999. Kjørte tidligere på litt lavere (se signaturen min), og oppnådde ikke akkurat store forbedringer med de frekvensense jeg kjører med nå, så er nok minnet som må mer opp, men som ikke er så lurt kansje ^^

Lenke til kommentar

*bump*

 

har nå tatt av plastikkdekselet, som tyder på å være av aluminum(?) :). For en merkelig kjøler..! Har en vifte på sida av kabinettet som blåser under på kjøleribba liksom, men ser ikke ut til å hjelpe mye, ligger på ca 45-50c idle, og rundt 60c load, max. Stiger ikke særlig mye på load under crysis feks.

Lenke til kommentar

*bump igjen^^*

 

Hadde tidligere deaktivert LinkBoost i BIOS, som vist nok skal gjøre ytelsen i nvidia GPUs bedre (høh). Tidligere da jeg gikk over 995 eller 999mhz på minnet fikk jeg rare artifacts osv i 3dmark06 og mye ustabilitet.

 

Etter at jeg satte på LinkBoost, kjørte opp mittet til 1011mhz, 3dmark06 to-tre ganger og crysis i noen timer ser det ut til å være stabilt. tempen er den samme som før, ca 45c idle og par å 60c load. Klokket også core fra 750 til 761mhz.

 

Fikk en økning med på ca 330 poeng i 3dmark06.

 

 

så dagens tips til dere med 8800gt! :D: aktiver linkboost, dersom dere har det :)

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Hei

 

Kjører mitt Asus 8800 GT nå på 700/1750/999 og kjørt artifact skanner i ATI tools i en god time uten artifacts, men etter denne testen ligger kortet på 83grader. Har hørt endel om at kortene tåler ganske mye men er 83 grader for mye? Kortet ligger bare rundt 65+- i crysis med alt på medium/high og 3d mark 06, hvorfor kommer kortet opp til 83 når jeg kjører disse programmene?

Har forresten stock kjøleren.

 

-Ezmo

Lenke til kommentar
Hei

 

Kjører mitt Asus 8800 GT nå på 700/1750/999 og kjørt artifact skanner i ATI tools i en god time uten artifacts, men etter denne testen ligger kortet på 83grader. Har hørt endel om at kortene tåler ganske mye men er 83 grader for mye? Kortet ligger bare rundt 65+- i crysis med alt på medium/high og 3d mark 06, hvorfor kommer kortet opp til 83 når jeg kjører disse programmene?

Har forresten stock kjøleren.

 

-Ezmo

 

mitt ligger på ca 55-60c load i crysis og 3dmark06, men har vært borti par å 70 i 3dmark06 tror jeg.

 

vet ikke hvor mye de tåler. prøv å skru av dekselet til kjøleren, og evt plasser en vifte der :) jeg har en 120mm i kabinettdøra som båser NESTEN på korte hehe. hjalp ikke mer enn 3-5c, og å ta av dekselet på kjøleren hjalp ikke mer enn 3-5c d heller.

Lenke til kommentar
*snip*

 

mitt ligger på ca 55-60c load i crysis og 3dmark06, men har vært borti par å 70 i 3dmark06 tror jeg.

 

vet ikke hvor mye de tåler. prøv å skru av dekselet til kjøleren, og evt plasser en vifte der :) jeg har en 120mm i kabinettdøra som båser NESTEN på korte hehe. hjalp ikke mer enn 3-5c, og å ta av dekselet på kjøleren hjalp ikke mer enn 3-5c d heller.

 

Hjelper ikke plastformen på kjølinga da den styrer luften inn imellon kjøleribbene? Har du eventuelt en guide?

Endret av Ezmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...