Gå til innhold

Julekalender 2007 - luke 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Hva gneger dere etter da? Norton slo jo NOD32 i den siste November testen til AV-TEST. Norton lå ganske høyt oppe, mens NOD32 lå på 14. plass :) Ja, se der du.

 

Edit: Beklager, tok feil av bedriften. Endret navn nå.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hva gneger dere etter da? Norton slo jo NOD32 i den siste November testen til AV-Comparatives. Norton lå jo på topp, mens NOD32 lå på 14. plass :) Ja, se der du.

 

Mr. Facts her burde vel kanskje faktisk lese AV-Comparatives testen for november før han uttaler seg....

 

I testen kom NOD32 på andre plass, slått av Avira Antivirus PE Premium Edition. Norton Antivirus på den annen side kom på delt sjette plass sammen med Microsoft OneCare.

 

Ref: http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2007_11.php

Lenke til kommentar
Hva gneger dere etter da? Norton slo jo NOD32 i den siste November testen til AV-Comparatives. Norton lå jo på topp, mens NOD32 lå på 14. plass :) Ja, se der du.

 

Jeg velger av prinsipp å aldri stole på enoen test som sier at norton AV er det beste programmet ;)

Og så vidt jeg vet er vel nod32 det eneste programmet som ikke har feilet virus bulletins VB100 test en eneste gang siden det ble lansert i 1998...

 

Men seriøst, det er ingen som sier at norton ikke beskytter mot virus. Vårt problem er den enorme ressursbruken og at norton er omtrent like oppmerksomhetssøkende som et adhd-barn som akkurat har spist et toliters norgesglass med sjokoladetrukne kaffebønner...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

2008 versjonen til Norton er helt omskrevet enn forrige versjoner, og bruker 40% mindre ressurser i forhold til 2007 versjonen. Norton ligger nå på et ressursbruk, som er ganske lave i forhold til andre programmer. 2009 versjonen blir enda mindre ressursbrukende.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
2008 versjonen til Norton er helt omskrevet enn forrige versjoner, og bruker 40% mindre ressurser i forhold til 2007 versjonen. Norton ligger nå på et ressursbruk, som er ganske lave i forhold til andre programmer. 2009 versjonen blir enda mindre ressursbrukende.

 

 

Det er i hvertfall et bra tegn :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva gneger dere etter da? Norton slo jo NOD32 i den siste November testen til AV-TEST. Norton lå ganske høyt oppe, mens NOD32 lå på 14. plass :) Ja, se der du.

 

Edit: Beklager, tok feil av bedriften. Endret navn nå.

 

Som de andre sier - Norton kan finne virus. Men GUD som det tar kontroll over maskinen din. Viruskontroll burde være noe som foregår usynlig i bakgrunnen. Norton er en stor, gul Clippy som maser og maser og maser og maser og maser...

Lenke til kommentar
Hadde det enda vært Symantec Antivirus eller noe skulle jeg ha svart..

 

Hva mener du med det?

 

Det jeg mener er at jeg under tvil skulle kunne bruke Symantec Antivirus, men aldri i verden at Norton kommer inn på min PC. Derfor har jeg heller ingen grunn til å svare på dette spm, og lar heller folk som vil ha softwaren ha mulighet til å vinne.

Lenke til kommentar
Hadde det enda vært Symantec Antivirus eller noe skulle jeg ha svart..

 

Hva mener du med det?

 

Det jeg mener er at jeg under tvil skulle kunne bruke Symantec Antivirus, men aldri i verden at Norton kommer inn på min PC. Derfor har jeg heller ingen grunn til å svare på dette spm, og lar heller folk som vil ha softwaren ha mulighet til å vinne.

Tror han mente "Er ikke norton og symantec det samme da?" :p

 

Symantec antivirus, så vidt jeg vet, er til corporate systemer (bedrifter og slikt), og jeg har hørt at det er overlegent mye bedre enn hjemmeversjonen..

Lenke til kommentar

Symantec er jo nesten et virus i seg selv i visse scenariorer jeg har vært borti. Har ikke merket noen fobedringer ved 2008 versjon (en som jobber der sier den er blitt bedre men ikke bra nok til å bruke den, bedriftløsningen skal på en annen side være bra). Her får man med ca 5 forkjellige beskyttelse moduser som gjevnlig maser å krever oppmerksomhet (som en annen nevnte, som et adhd barn), som i flere tillfeller stopper programmer du ønsker og bruke og ikke minst ikke så lett lar seg avinnstalere da man må inn i regedit (ikke ulikt et virus).

 

Nei takk ;)

Lenke til kommentar

hehe, burte være en tankevekker for symantec hvis de ser alle disse inleggene her. det står at premien er sponset av symantec så det kan godt hende at de ser hva vi skriver. og godt er det. selv bruker jeg avira antivir Personal edition. Hadde vært mer interesangt hvis man fikk et år med f.eks betalingsversonen av avira.

pappa bruker norton på bærbare dellen sin, treigere maskin har jeg aldri sett. PC-en er nesten ubrukelig før det har gått ca 10min med oppstarttull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...