Gå til innhold

AoC vs WH Online. Meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse løp raskere enn meg. Kanskje fordi de stormet mot meg med våpnene hevet, mens jeg gav dem finger'n. :D

Dessuten var det selvsagt en RP server. Det hjelper jo fint lite når ingen bryr seg om å rollespille. Var med i en eneste in-character guild meeting og hadde det utrolig morsomt, men det var den eneste gangen. For øvrig prøvde presterte jeg å selge to mekaniske ekorn til andre spillere, men det ble en heller kort karriere som selger. Jaja. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
WH blir sikkert omtalt som en kopi av Wow. siden

WoW : alver,dverger,mennesker,troll,orcer,undead osv osv..

WH : ------"--------

Age of Conan : 3 forskjellige menneske raser

Tror Age of Conan blir best tbh, ikke ment på en fanboymåte..

Er vel kanskje fordi jeg vet mer om Conan historien enn Warhammer historien.

Men blir i alle fall AoC på meg.

Har spilt WoW i 2 år og har ikke noe særlig tro på WH online, prøvde LOTRO og det var ikke noe særlig. blir liksom det samme, så jeg tror også at WH ikke blir like populært p.ga det ikke er så mye nytt i det, f.eks som rasene jeg nevnte tidligere.

EDIT: unnskyld for dårlig skriving :S

La meg se.... Hvem kopierte Warhammer? *host* *hark* WoW *host*... *kremt*... Warhammer har vært i 26 år, Warcrat har vært i noen få år og de tok faktisk mange ting fra Warhammer da de lagde Warcraft spillene sine.

Warhammer Online har ikke noe nytt? Kan du være så snill og lese om det før du kommer med sånne tåpelige kommentarer?

Du vet ikke noe om Warhammer Online og så tror du at du vet alt ved å komme med dumme agrumenter.

Selvfølgelig blir ikke Warhammer Online like populært som WoW, det kan vel alle se aldri kommer til å skje.

Har faktisk bestemt meg for å teste AoC når det kommer siden Warhammer online ikke kommer om lenge og jeg begynner å bli smålei WoW. Hvis det er spillet for meg og jeg blir helt hekta så fortsetter jeg. Grunden til at jeg ikke hadde lyst før var animasjonene, men den nye videoen overbeviste meg.

Skrevet

Fordi WoW er ganske gammelt og likevel utrolig populært? Dessuten kommer jo neste ekspansjon om en stund og introduserer den første helteklassen, så det sier seg jo selv at det blir enda flere ekspansjoner med enda flere helteklasser etterhvert. Men la dem beholde WoW, i det minste betyr det færre folk å irritere seg over i WH og AoC. ;)

Skrevet
Hvordan kan alle se at Warhammer Online ikke blir like populært som WoW når det ikke kommer ut før om et år omtrent?

Vel. Det er nok ikke umulig at det kan bli mere populært, men jeg tviler.

Det som mange ganger er problemet når folk dømmer et mmo idag, er det at de aller fleste begynner å sammeligne det med wow. Å vist ikke det er like bra eller "ligner" på det wow har, så er det dorlig...

At wow kommer til å miste spillere i større skala pga av andre mmo`s tviler jeg sterkt på. Når wow nå kommer med heroklasser så tror jeg enda flere kommer til å like det bedre å bedre. Det er tross alt heros som er det kjente med seinere warkraftspill.

Wow er best uansett om du vil eller ei. Å det tror jeg er vanskelig å motargumentere, men versågod :tease:

Skrevet
Hvordan kan alle se at Warhammer Online ikke blir like populært som WoW når det ikke kommer ut før om et år omtrent?

Vel. Det er nok ikke umulig at det kan bli mere populært, men jeg tviler.

Det som mange ganger er problemet når folk dømmer et mmo idag, er det at de aller fleste begynner å sammeligne det med wow. Å vist ikke det er like bra eller "ligner" på det wow har, så er det dorlig...

At wow kommer til å miste spillere i større skala pga av andre mmo`s tviler jeg sterkt på. Når wow nå kommer med heroklasser så tror jeg enda flere kommer til å like det bedre å bedre. Det er tross alt heros som er det kjente med seinere warkraftspill.

Wow er best uansett om du vil eller ei. Å det tror jeg er vanskelig å motargumentere, men versågod :tease:

At WoW ikke vil miste endel spillere når AoC/WH online kommer tror jeg er helt feil!

Selv er jeg med i et stort guild som er spredd over Anarchy Online,WoW, EVE online,etc og de fleste har bestemt seg for å spille AoC når det kommer.

Regner med at endel andre store guild også bare venter på at det skal komme et nytt bra/bedre online spill.

Veldig mange som spiller WoW idag gjør det kun mens de venter på AoC og WH online, dette vet jeg siden jeg driver spillbutikk og treffer WoW spillere daglig.

Det samme sier mine kolegaer rundt om i landet.

WoW kommer nok fortsatt til å være det største spillet men jeg tipper så mye som halvparten av dagens WoW spillere vil være borte i løpet av 2008.

WoW vil selv da ha sinnsykt mange spillere og de vil sikkert ha fått endel nye av den yngre genrasjonen av online gamere..

Skrevet

Fordi det rett og slett ikke er mulig å slå WoW.

De har tatt over MMORPG markedet. Når noen sier MMORPG eller online spill, hva tenker de fleste da? WoW.

Det er rett og slett MMORPG verdens spillemekka og det kan rett og slett ikke slås enda.

Warhammer Online og til og med Age of Conan har sagt at det er umulig å slå dem.

Skrevet
Noe av det mest tragiske med WoW er at jeg ikke kan spille så mange klasser jeg vil -> Jeg har spilt alle, og hver klasse har sin sjarm, men det tar rett og slett alt for lang tid. Det endte med at jeg sletta spillet i stedet :roll:

Selvfølgelig kan du spille så mange klasser du vil, men det går fint ann å spille med bare 1-3 mains.

Det er vel ikke WoW som er tragisk her, det er rett og slett at du ikke hadde den tiden og tolmodigheten som spillet krever.

Skrevet

Både Vanguard: Saga of Heroes og EverQuest 2 har utrolig mange klasser og raser, men jeg lagde bare en eneste figur i hvert at dem og gadd ikke bry meg med de andre. De fikk vente til jeg gikk lei en eller annen gang. Dessverre mista jeg interessen for begge spillene av forskjellige grunner før jeg kom i nærheten av å teste alle rasene og klassene. WH blir nok mye av det samme. Skal starte som Chaos eller Dark Elf, men det er alt. Tenker litt på Dark Elf Witch eller hva de nå heter. Resten kan vente noen måneder. ;)

Skrevet

Om man tror at AoC eller WAR kommer til å slå WoW i antall brukere er man veldig naiv. Jeg tviler på om de kommer til å være i nærheten av spillerbasen til WoW sammenlagt engang, kanskje om et par år når WoW er enda mer utdatert men ikke med det første. Grunnen til at det er så mange WoW spillere på verdensbasis er at det slo an stort i Asia, og dette er mye pga Blizzard sitt rykte som spillprodusent og hvor enkelt det er å sette seg inn i spillet.

WoW har enkle crafting, klasse og PvP systemer for en grunn, det skal ikke ta deg flere måneder å sette deg inn i det. Bare betal og spill så er de fornøyde.

Jeg gleder meg hvertfall stort til begge spillene siden de garantert kommer til å videreutvikle standarden som er satt i WoW på alle måter. Om det blir stort i Asia eller ikke kunne jeg ikke brydd meg mindre om, folka i korea og slikt spiller spill som for meg ser totalt hjernedødt ut. Det er simpelten så stor forskjell i spillkulturene.

La oss nå fortsette den 20. tråden på forumet om hvorfor alle fanboys synes AoC blir bedre enn WAR og at WAR ligner på WoW. Directional basert melee slossesystem er selvsagt en stor revolusjon og dette kommer til å utgjøre all forskjell når kampen om brukerne kommer. Jo og forresten, alle kids kommer garantert til å spille WAR siden alle har bestemt seg for at dette er WoW 2.0, og ikke en DAoC spirituell oppfølger i Warhammer universet som har vært planen hele veien.

/sarkasme

Skrevet
La oss nå fortsette den 20. tråden på forumet om hvorfor alle fanboys synes AoC blir bedre enn WAR og at WAR ligner på WoW. Directional basert melee slossesystem er selvsagt en stor revolusjon og dette kommer til å utgjøre all forskjell når kampen om brukerne kommer. Jo og forresten, alle kids kommer garantert til å spille WAR siden alle har bestemt seg for at dette er WoW 2.0, og ikke en DAoC spirituell oppfølger i Warhammer universet som har vært planen hele veien.

/sarkasme

lukter War fanboy av den posten der ..

Skrevet

Asia har jo MMORPG'er som Cabal Online, Sword Of The New World, 9Dragons og så videre og så videre og så videre. Jeg har spilt en del av dem, men synes ikke de var noe særlig bra. Flere av dem (som f.eks Cabal) har real-time kamper og fungerer mer som et rent actionspill enn et tradisjonelt MMORPG, men hvem bryr seg egentlig når selve spillet er så kjedelig? Poenget er at kampene i WH og AoC neppe blir så revolusjonære som man vil ha det til. Begge to er allerede gjort før, men mange her i vesten kjenner ikke til de spillene jeg nevnte. Sword Of The New World lar deg forresten skape en familie i stedet for en enkelt karakter, og du kan spille med opp til tre familiemedlemmer på en gang, og selvsagt går alt i real-time. Hvorfor har vi ikke hørt noe særlig om det før? Hvor mange andre MMORPG'er vet dere som lar deg spille med flere folk samtidig egentlig? ;)

For øvrig bryr jeg meg ikke noe særlig om hvor mange folk et spill har. Halo3 ble regnet som en revolusjon av mange og skulle være det beste spillet som noen gang blir laget. Selv gadd jeg ikke se på boksen engang da jeg synes det første spillet var utrolig kjedelig, og jeg stoppet ganske tidlig i det andre da det på en eller annen måte var enda dårligere. Hva så om WoW har flere millioner aktive spillere over hele verden? Det gjør det jo ikke automatisk til et spill jeg faktisk liker. Derimot spilte jeg LotRO da det kom, og selv om de aktive brukerne var lang, lang mindre i antall en hos WoW hadde det langt bedre brukere. Alle var høflige mot hverandre og rollespilte hele tiden, og jeg fikk mange venner der på svært kort tid. Etter å ha spilt WoW, EverQues 2, Vanguard, City of Heroes og Villains blandt annet over lengre tid var vennelisten min hele tiden tom. I LotRO ble den ganske lang etter bare noen få uker. ;)

Skrevet
Poenget er at kampene i WH og AoC neppe blir så revolusjonære som man vil ha det til. Begge to er allerede gjort før, men mange her i vesten kjenner ikke til de spillene jeg nevnte. [klipp]

Du har nok rett i at vi i at de fleste av oss i vesten ikke kjenner til de spillene du nevner. Og jeg er helt enig i at WH ikke bringer noe som ikke er nytt til bordet på combat siden. Men jeg tviler sterkt på at vi har sett all combat i AoC fra før. Det største og viktigste momentet for ny type combat er imo collition detection. Det vil gjøre at tanker også faktisk har en tanke oppgave i PvP også. Potensielt kan de da beskytte healers, casters, ranged etc. På den måten vil man også komme nærmere den klassiske krigsoppstillingen med infanteri, kavaleri (mountede melee), artilleri (bueskyttere). Hvordan dette vil fungere i praksis er vel for tidlig å si, men AoC er vel på den måten det nærmeste av de store MMO'ene til faktisk å kunne unngå reine zerg, selvom dette vil kreve disiplin fra involverte parter.

[klipp]WoW har flere millioner aktive spillere over hele verden? Det gjør det jo ikke automatisk til et spill jeg faktisk liker. Derimot spilte jeg LotRO da det kom, og selv om de aktive brukerne var lang, lang mindre i antall en hos WoW hadde det langt bedre brukere. Alle var høflige mot hverandre og rollespilte hele tiden, og jeg fikk mange venner der på svært kort tid. Etter å ha spilt WoW, EverQues 2, Vanguard, City of Heroes og Villains blandt annet over lengre tid var vennelisten min hele tiden tom. I LotRO ble den ganske lang etter bare noen få uker. ;)

WoW er verdenskjent for sitt dårlige miljø. Jeg tror mye av dette skyldes at det er så itemsbasert og derav veldig grinde/farme basert. LotrO har defintivt en hyggeligere kundemasse, fordi det er mer historiebasert og derav trekker til seg et mer introvert, modent og reflektert publikum. Bare synd at LotrO ikke er et komplett MMO imo (mangler mye PvP), og at grafikken er så blass og snodig. Liker man mye pve og litt

Skrevet

Kampene i AoC og WH blir nok bedre enn noe vi har sett i vestlige spill, og mer avanserte enn Cabal og Sword Of The New World. (som begge er real-time i stedet for turbasert som i WoW). Men på den annen side er jo grunnlaget allerede gjort, så alt AoC og WH gjør er jo bare å forbedre det. På mange måter blir det som å sammenligne Doom med Wolfenstein 3D, eller Quake med Doom. Doom er mer avansert enn Wolfenstein 3D, men i bunn og grunn er det nøyaktig samme spill med bedre grafikk og trapper. Quake er Doom i full 3D, men ellers er det svært lite nytt. ;)

Men for all del, selv om det er gjort før betyr det jo ikke at det bilr dårlig. Jeg gleder meg noe enormt til AoC og WH. Kanskje mest AoC siden man spiller opp til level 10 i singleplayer, så dermed slipper vi elegant alle de newbiene som hele tiden maser om elementære ting som hvilken klasser som passer best for dem, hva som er best av tohåndssverd og et enhåndssverd og skjold, og så videre. Seriøst, på en time i The Shire hørte jeg minst femten stykker som maste om dem forbanna kua i sumpen. Dessuten er jo AoC ment for voksne, så kanskje vi kan slippe useriøse fjortiser som tror de er konger bare fordi de fant et bedre våpen enn de hadde fra før.

Når det gjelder LotRO skjønner jeg ikke hva de tenkte på. The Shire er det beste området jeg har sett noensinne i hvilket som helst MMORPG, og kan måle seg med mange områder i singleplayer RPG'er. Hele plassen er utrolig kul å utforske, og questene er svært bra gjennomført. Problemet er at jeg gikk svært fort lei etter å ha forlatt det fordi alle de andre områdene er det samme. Thorin's Gate, Ered Luin, Evendim, Bree, Trollshaw, de er nøyaktig samme område med nøyaktig samme quester som i alle andre MMORPG'er. Noen få skiller seg jo ut, men de er svært få. Gikk de lei etter å ha laget The Shire? Nå skal det sies at jeg kom meg opp til lvl 32 med en hobbit, men de siste ti levelene gikk på autopilot fordi jeg ikke hadde noe annet å foreta meg. Ble med i en gruppe, gikk litt berserk og fikk litt experience uten helt å vite hva jeg egentlig gjorde i questen. Synd, men sant. Jeg håper AoC og WH blir annerledes, så man faktisk bryr seg om hva man gjør. Det burde ikke bli et problem i AoC siden man spiller alene en god stund, men hva med lvl11 og oppover? Og hva med WH om det bare blir krig, krig og mer krig? Det kan bli et genialt spill, men blir questene bra? Gidder jeg bry meg om hva jeg egentlig gjør, eller går jeg bare rundt og leter etter fiender å drepe? Da kan jeg jo like greit spille Hellgate: London. ;)

Skrevet

Igjennom hele spillet fra level 1 til 80 så har man på en måte en singleplayer "mode" i spillet. Man har et destiny quest som handler om å "finne seg selv" fra man blir dratt opp fra sjøen til man møter conan en eller annen gang på veien.

Og fra denne quest linjen, så vil man se en masse andre greiner som går ut fra den, som vil bygge på historioen. Funcom har jo vist at dem kan det å lage spennende historier, så jeg trur da at Age of Conan vil gjøre det bra på den siden der.

Skrevet
Kanskje mest AoC siden man spiller opp til level 10 i singleplayer, så dermed slipper vi elegant alle de newbiene som hele tiden maser om elementære ting som hvilken klasser som passer best for dem, hva som er best av tohåndssverd og et enhåndssverd og skjold, og så videre.

det er lv 20, slike spørsmål får man selv i max lv.

er det samme. Thorin's Gate, Ered Luin, Evendim, Bree, Trollshaw, de er nøyaktig samme område med nøyaktig samme quester som i alle andre MMORPG'er. Noen få skiller seg jo ut, men de er svært få.

helt like? det du sier der er det samme som å si, alle svarte ser helt like ut for meg, alle hvite, asiater osv ... Ommrådene er ganske unike etter min mening, Du sammenligner Thorins Gate (snølagt fjellandskap) med Evendim (Grønne sletter og øyer) !?? du har vel ikke sett trollshaw heller, du er rimelig død der i lv 32.... Ta en titt på Angmar osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...