Gå til innhold

Spillfølelse


Anbefalte innlegg

Hva synest du er den beste spillfølelsen?

 

Når jeg og min kompis planlegger og samarbeider på lag via andre over nettet, kribler det i magen hos meg. Taktikken i et online spill er mye kulere enn når du bare springer inn og stapper fienden full av kuler.

Mangen har null begrep om et realistisk forhold til online gaming, er dere enige. Har dere spillfølelser dere vil dele?

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur at det er meir en og gifte seg med ei kjerring og bygge ein kåk ... les det her du so har du litt og tenke over ......det blir sikkert ein bra spille følelse. 8)

 

Når dataspillet The Sims blir et internett-spill kan du flytte ut på nettet. Det koster bare 50 dollar ved første kjøp, deretter må du betale en månedlig leie på 10 dollar. Flyttingen skulle gå enkelt også, la bare alt annet enn hjernen ligge hjemme.

 

Det fascinerende med The Sims er at det simulerer virkeligheten - hvordan du bor i byen, med alt som hører til: Planlegging av familie, økonomi og deltagelse i politikk. Du kan være mange forskjellige personligheter - slem eller hyggelig, etter eget ønske. Målet er å få mest makt og innflytelse, det er opp til deg å spille kortene dine riktig. Skummelt? Eller spennende?

 

Det blir mulig å spille mot andre simmere, opp til tredve ad gangen i real time. Man kommuniserer med de andre spillerne via snakkebobler, som en ganske vanlig chat.

 

Forløperen til Sims Online er SimCity som ble skapt av Will Wright. SimCity kom allerede i 1989. Spillet handler om å ta avgjørelser på helt vanlige ting og situasjonene du havner i er ganske realistiske. Over syv millioner spill er solgt foreløpig.

 

– Dette er et enormt eksperiment for oss, sier Will Wrigth til The Wall Street Journal: – For mange mennesker er dette Ville vesten. Hvem vet hva som befinner seg der ute?

 

Det er grunn til å bekymre seg om hva som skjer når man kommunsierer med andre mennesker anonymt. Men The Sims og Wright er villige til å ta sjansen. Og Wright lover overvåking og utsparking om handlingene blir for voldsomme. Det er heller ikke mulig å ha mer erotisk kontakt enn lett kyssing.

 

Spillet er bygget opp etter Maslows behovshierarki. Du velger kjønn og alder på en person. Deretter handler det om å finne mat, hjem, klær, kjærlighet og jobb. Akkurat som i det virkelige livet.

Lenke til kommentar
Syns det er gøy nok å slå norges beste UT spiller i 1on1 jeg. :) men DET skjer ikke ofte... :roll: Vanligvis er det en angstfyllt opplevelse der jeg aldri får følelse av kontroll, og aldri kommer i gang med mitt eget spill. :oops:

 

Er litt nysgjerrig på hvem som er blant de beste i UT i Norge. (Har jo støtt på noen i din klan og blitt feid av banen, uten mulighet for å hente seg inn :) )

Lenke til kommentar
Syns det er gøy nok å slå norges beste UT spiller i 1on1 jeg.  :) men DET skjer ikke ofte...  :roll: Vanligvis er det en angstfyllt opplevelse der jeg aldri får følelse av kontroll, og aldri kommer i gang med mitt eget spill.  :oops:

 

Er litt nysgjerrig på hvem som er blant de beste i UT i Norge. (Har jo støtt på noen i din klan og blitt feid av banen, uten mulighet for å hente seg inn :) )

 

Klovne (klovnefisk) har vel vært norges beste spiller det meste av tiden, selv om han er litt inaktiv nå. Trance var også sykt god, men han var det bare problemer med (han kranglet med alle), og han forsvant fra miljøet for en stund siden (tror han laget kvalm i Q3 miljøet en stund også). Ellers han man også spillere som Acer, Fearme, Tcboo, Alea, Crasher osv...

 

Beste norske klanen nå er vel POWAH. Er med der selv, men er såpass inaktiv at jeg nok får sparken. :oops: Jeg spiller for det meste bare på gøy, og gidder ikke legge opp dagene mine etter når det er trening og kamper...

Lenke til kommentar
Syns det er gøy nok å slå norges beste UT spiller i 1on1 jeg.  :) men DET skjer ikke ofte...  :roll: Vanligvis er det en angstfyllt opplevelse der jeg aldri får følelse av kontroll, og aldri kommer i gang med mitt eget spill.  :oops:

 

Er litt nysgjerrig på hvem som er blant de beste i UT i Norge. (Har jo støtt på noen i din klan og blitt feid av banen, uten mulighet for å hente seg inn :) )

 

Klovne (klovnefisk) har vel vært norges beste spiller det meste av tiden, selv om han er litt inaktiv nå. Trance var også sykt god, men han var det bare problemer med (han kranglet med alle), og han forsvant fra miljøet for en stund siden (tror han laget kvalm i Q3 miljøet en stund også). Ellers han man også spillere som Acer, Fearme, Tcboo, Alea, Crasher osv...

 

Beste norske klanen nå er vel POWAH. Er med der selv, men er såpass inaktiv at jeg nok får sparken. :oops: Jeg spiller for det meste bare på gøy, og gidder ikke legge opp dagene mine etter når det er trening og kamper...

 

Håper at det å spille fordi det er gøy fortsatt er det som driver folk. Når rammene begynner å bli for stramme og organiserte, kan ting fort bli kjedelig og rutinepreget. Dette vet vi jo fra før kan være drepende på motivasjon og læring! Og da faller jo noe av vitsen bort med trening...

 

A propos POWAH...tror jeg krysset klinger med en av dem på en Boomtown server for litt siden :woot:

Lenke til kommentar
Syns det er gøy nok å slå norges beste UT spiller i 1on1 jeg.  :) men DET skjer ikke ofte...  :roll: Vanligvis er det en angstfyllt opplevelse der jeg aldri får følelse av kontroll, og aldri kommer i gang med mitt eget spill.  :oops:

 

Er litt nysgjerrig på hvem som er blant de beste i UT i Norge. (Har jo støtt på noen i din klan og blitt feid av banen, uten mulighet for å hente seg inn :) )

 

Klovne (klovnefisk) har vel vært norges beste spiller det meste av tiden, selv om han er litt inaktiv nå. Trance var også sykt god, men han var det bare problemer med (han kranglet med alle), og han forsvant fra miljøet for en stund siden (tror han laget kvalm i Q3 miljøet en stund også). Ellers han man også spillere som Acer, Fearme, Tcboo, Alea, Crasher osv...

 

Beste norske klanen nå er vel POWAH. Er med der selv, men er såpass inaktiv at jeg nok får sparken. :oops: Jeg spiller for det meste bare på gøy, og gidder ikke legge opp dagene mine etter når det er trening og kamper...

 

Håper at det å spille fordi det er gøy fortsatt er det som driver folk. Når rammene begynner å bli for stramme og organiserte, kan ting fort bli kjedelig og rutinepreget. Dette vet vi jo fra før kan være drepende på motivasjon og læring! Og da faller jo noe av vitsen bort med trening...

 

A propos POWAH...tror jeg krysset klinger med en av dem på en Boomtown server for litt siden :woot:

 

Idag orker jeg ikke spille så mye som det kreves for å holde skillsene på et høyt nivå. Spiller man bare mot gode folk får man ikke enkle rutinefrags, og man kan ikke gjøre feil uten å bli hardt straffet for det. Derfor krever det masse trening og konsentrasjon for at en ikke skal få bank.

 

Nå går det mest i Deck16 publicservere. Da slapper man mer av, og kan også gjøre en god del ting som vil man ellers ikke ville gjort i organiserte former (man leker litt mer med motstanderen). Man trenger heller ikke konsentrere så mye på timing av powerups og mapcontrol.

 

Men om man spiller mye, og har tid til det, så er det veldig fett å spille i klaner og i organiserte former. Jeg var knapt innom en public server på 2 år, selv om jeg spilte 4 timer for dagen.

 

Ut2003 har jeg ikke spilt på 1 måned. Det er et drit kjedelig spill. Trist men sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...