Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

Kan kjapt nå si fra om at Chess tilbyr hurtigportering for de som bestiller der og sier ifra til kundeservice. Får studere beskjeden din nermere cyclo etter eksamen i objektorientert programmering ;)

Da blir det telefon i jula også gitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ringte først OneCall for å portere. Venta 15 minutt uten svar så jeg tok heller Chess. Venta 2 minutter og fikk bytta til ChessKing uten problemer. Ville ta 1 uke å få SIM-kortet sa de, men NUTEL-sim-kortet ville være aktivt selv etter 17.12 og frem til jeg fikk nytt kort sa de.

 

Nutel nå kan vel best sammenlignes med Titanic. Det går rett til bunns og alle prøver å komme seg i livbåtene (les:andre mobilselskap) før det er for sent.

Lenke til kommentar

Nutel forbannet på Ventelo

 

Nutel er alt annet enn fornøyd med Ventelos fremgangsmåte de siste dagene. Markedsdirektør og gründer i Nutel, Siri Wormdahl, antyder at Ventelos egen salgsprosess spiller inn.

 

Publisert: 13.des 2007 kl.06:27

Sist oppdatert: 13.des 2007 kl.07:39Skrevet av: Varog Kervarec <[email protected]>

 

 

Torsdag kveld satt Ventelo, Nutel og en ikke navngitt tredje aktør i forhandlinger om sistnevntes overtakelse av Nutels kundeportefølje.

 

– På fredag signerte vi salgsavtalen med kjøpers advokat, og antok at dermed at vi hadde funnet den løsningen vi har jobbet for den senere tiden, opplyser Siri Wormdahl i Nutel til Inside Telecom.

 

Ikke enighet med Ventelo

Men slik gikk det ikke. For fremdeles gjenstod forhandlinger mellom Ventelo og kjøperen, og her skulle avtalen senere strande på at uenighet om de økonomiske detaljene.

 

– Dette burde ikke overraske Nutel, for det var en soleklar betingelse for overtakelse av kundene at Ventelo og kjøperen kom til enighet seg imellom, sier direktør Baard Henningsen i Ventelo Wholesale.

 

– Vi fikk beskjed om at Ventelo og kjøper ikke var kommet til enighet før mandag morgen. Meldingen kom i form av en tekstmelding, og plutselig var det ikke mulig å oppnå kontakt med ledelsen i Ventelo, repliserer Wormdahl.

 

Trenger trafikk

Hun relaterer det hun oppfatter som besynderlig oppførsel fra Ventelos side til den salgsprosessen selskapet befinner seg i.

 

– Alle vet at Ventelo er i spill. Når de sender ut varsel om nedstenging av vårt nett til våre kunder, og legger til at kundene bør kontakte Ventelos kundebehandlere dersom de har spørsmål i forbindelse med dette, så henger det sammen med prosessen selskapet befinner seg i, hevder Wormdahl.

 

Hun går langt i å antyde at Ventelo trenger trafikken Nutels 15.000 kunder genererer, og at de nødig vil gi slipp på denne før deres egen salgsprosess er unnagjort.

 

Pågått lenge

Henningsen i Ventelo poengterer på sin side at tålmodigheten nå har tatt slutt, og at Ventelo må påregne å ta et tap i Nutel-saken.

 

– Nutel har misligholdt avtalen siden juli. Post- og teletilsynet (PT) ga oss tillatelse til å kutte forbindelsen for Nutel-kundene alt i september, men vi valgte å gi Nutel ytterligere tid slik at de kunne stable på beina en løsning til beste for alle parter, sier han.

 

Når denne løsningen aldri ble en realitet, fikk Ventelo på nytt PTs tillatelse til å koble fra Nutels kunder. De har varslet om at dette gjøres førstkommende mandag.

 

Opprettet eget innvalgsnummer

Ifølge Wormdahl er Ventelo så ivrige med å overta Nutel-kundene at de har opprettet et eget innvalgsnummer de bes benytte når de ringer Ventelos kundesørvis.

 

Når Inside Telecom ringer nummeret oppgitt i SMS-en fra Ventelo til Nutels kunder, møtes vi av kundekonsulent som opplyser at Nutel er konkurs.

 

– Dette er ikke noe å lure på for deg som er Nutel-kunde. De aller fleste kundene hopper nå over til oss, for de ligger jo alt i systemene våre her, sier konsulenten som åpenbart ikke registrerer at vi ikke ringer fra et Nutel-nummer.

 

– SIM-kortet ditt er dødt om fire-fem dager. Det er kanskje greit å kunne kommunisere med familie og venner i jula og på nyttårsaften? undrer konsulenten, før han tar til å presentere det som ifølge ham selv er landets billigste mobilabonnement.

 

– Velg ikke Ventelo!

Wormdahl ønsker ikke at Nutel-kundene skal gå over til Ventelo, men heller bli hos selskapet frem til de har løst problemene sine. Dette til tross for at Forbrukerombudet i en melding i går fastslo at Nutels kunder vil være uten forbindelse med omverdenen fra førstkommende mandag.

 

– Vi vil ha en løsning på plass innen mandag, selv om vi nå tapte verdifull tid som følge av at vi ikke fikk beskjed om det inntrufne før helgen. Og skulle kundene våre likevel ønske å forlate oss nå, ber vi dem om å oppsøke telepriser.no og finne fram til den billigste tilbyderen der. Gå for en uten skjulte kostnader! oppfordrer Wormdahl.

 

Der er i det minste Nutel og Forbrukerombudet enige.

Lenke til kommentar
Er det rart vi hopper slike tilbud som KillBill kom med???

 

Man kan jo gå seg helt bort i dette abonnementsmarerittet!

 

Og det som ikke står på www.telepriser.no er jo tillegstjeneste man kan supplere abo med slik at det blir mer gunstig for de, f eks netcom freetext med netcom venner, har man da masse venner med netcom får man totalpris på rett over 300 kr uansett hvor mye man ringer.

 

slike ting tar ikke telepriser høyde for, det må man finne ut selv *frustrert*

Ja, det er virkelig slitsomt å måtte gjøre noe selv..

Lenke til kommentar
Har nettopp meldt overgang til tele2

Noen som vet hva som skjer med de 1000 vi nutel-kunder har betalt i depositum?

 

Hvis jeg ikke får dem trenger jeg vel heller ikke betale den regningen som datt ned i mailboksen min fra nutel i går.

 

Vi som har betalt depositum på 1000kr kan se bort fra den siste regninga vil jeg tru

Lenke til kommentar

Alle som har bestilt studentkortet anbefales å kontakte de og få pengene tilbake. Jeg gjorde det og de sa overraskende nok ja. Hvis de ikke gjør det da bør du true de med å kontakte forbrukerombudet. Mange av "tilbudene" de har er falske.

Apple, Nextgentel, Bladkiosken er ikke noe annet enn generelle tilbud eller studenttilbud.

Lenke til kommentar

jeg fikk plutselig to regningenr fra nutel med purregebyr og inkassovarsel i posten. betalingsfristen er i morgen. men er litt skeptisk. vet jeg har en regning utestående hos dem, men trodde for det første ikke at det var to, og for det andre at de var så høye! men det er nå så. uansett, har sendt mail til nutel fredag forrige uke, uten svar. fikk bekreftelse på at mail var mottatt og greier. inkassovarsel er jo ikke noe morro. avtalen med nutel var tross alt at jeg skulle få spesifiserte regninger til min e-post adresse. er det noen som kan litt mer om jussen i dette her enn jeg gjør?? så jeg er litt usikker. er det noen vits i å prøve å ringe dem? og hvor mye koster det å ringe fra annet abonnement enn nutel (chess)?? jeg skiftet tidligere i høst, og er veldig glad for det. var bare tull med nutel! kommer nok aldri tilbake! :p

Lenke til kommentar
Jeg ringte først OneCall for å portere. Venta 15 minutt uten svar så jeg tok heller Chess. Venta 2 minutter og fikk bytta til ChessKing uten problemer. Ville ta 1 uke å få SIM-kortet sa de, men NUTEL-sim-kortet ville være aktivt selv etter 17.12 og frem til jeg fikk nytt kort sa de.

 

Prøvde å ringe OneCall nå, og satt 15 minutter i kø før de la på :(

Lenke til kommentar
Alle som har bestilt studentkortet anbefales å kontakte de og få pengene tilbake. Jeg gjorde det og de sa overraskende nok ja. Hvis de ikke gjør det da bør du true de med å kontakte forbrukerombudet. Mange av "tilbudene" de har er falske.

Apple, Nextgentel, Bladkiosken er ikke noe annet enn generelle tilbud eller studenttilbud.

 

Sakset fra www.studentkortet.no:

 

VIKTIG MELDING (oppdatert 13.12.2007 kl. 10:45)

Nutel og Ventelo har sendt ut flere meldinger denne uken, og vi forstår at situasjonen er frustrerende for våre medlemer.

 

Vi jobber i disse timer med alternative løsninger for å ivareta våre medlemmers interesser, vi ber derfor om at alle som har KillBill Student om å avvente situasjonen til dere mottar mail eller sms fra STUDENTKORTET.

Lenke til kommentar

her er en mail jeg fikk fra onecall angående hurtigportering

 

"Hei.

 

Vi har fått beskjed om at kundene som har registrert sin bestilling på vår webside senest i løpet av 16.12.2007, vil de IKKE bli stengt ned av Nutel/Ventelo 17.12.2007."

 

Syns dog det høres litt rart ut, hvordan kan de teknisk klare dette?

 

 

NB Fikk ny sms fra ventelo kl 0926 der de minner om nedstenging av abb mandag 0800...

Endret av svinty2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...