Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig ytelse. Trenger råd


Anbefalte innlegg

Har forholdsvis nylig reinstallert XP pro, og har egentlig ikke merket at noe har gått tregt, men nå tok jeg for morro skyld en liten test i PCmark05, og resultatene var iflg sammenligningen med lignenede systemer ganske rævva. Fikk ca 6000 poeng.

 

XP er altså nylig lagt inn, og den er oppdatert med alt (siste drivere til chipset og grafikkort samt windows update). I bios har jeg satt den til optimalisert default og bare endret på Cool'n'Quiet som jeg har satt på for å få mindre støy.

 

Noen som har tips til hva det kan være?

 

Noe info jeg har glemt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har forholdsvis nylig reinstallert XP pro, og har egentlig ikke merket at noe har gått tregt, men nå tok jeg for morro skyld en liten test i PCmark05, og resultatene var iflg sammenligningen med lignenede systemer ganske rævva. Fikk ca 6000 poeng.

 

XP er altså nylig lagt inn, og den er oppdatert med alt (siste drivere til chipset og grafikkort samt windows update). I bios har jeg satt den til optimalisert default og bare endret på Cool'n'Quiet som jeg har satt på for å få mindre støy.

 

Noen som har tips til hva det kan være?

 

Noe info jeg har glemt?

 

Fragmentert disk kanskje?

Lenke til kommentar

Nei, har ikke det, men har oppdatert antivirus (avast!) installert, og har sjekket at det ikke er noen uvante servicer eller prosesser som bruker CPU, minne eller båndbredde. Kan alltids ta et sveip og sjekke etterpå, men jeg tror ikke det er det som er problemet.

 

Er det noen spesielle ting i BIOS jeg burde huske på eller sjekke?

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å overklokke litt?:)

Har du eldre Windows OS på hardisken som tar noe plass?

 

 

Tja, kan jo det, men resultatet mitt var under halvparten av hva andre med det PCmark05 oppfatter som "lignende system" har fått, så 10-20% OC er ikke veien å gå tror jeg. Noe annet er galt!

 

Har ingen andre OS inne for tiden. XP er reinstallert nylig, på ny disk, og alt er ryddig og fint

 

hva er speccsa for PC-en da?

 

 

AMD X2 6000+, 2GB Geil DDR2 4-4-4-12, nVidia 7800GT

Lenke til kommentar
Kjenner ikke dette HK, men har du mulighet til å endre 1,2V HT ?

Mitt HK (asus p5n32-e-sli plus) trenger ca, 1,4V for å være mere stabilt v/OC enn 1,2V (default)...

 

/L

 

 

Har egentlig ikke lyst til å overklokke, rett og slett fordi jeg ikke gidder. Har gjort det før, og kommet til den konklusjonen at jeg bare merker forskjell i tester, og ikke i ytelse. Er bare ikke verd tiden... Vil bare ha den ytelsen maskinvaren bør kunne gi "rett ut av boksen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...