Gå til innhold

Nokia n95 eller sony ericsson k850i


Shuttle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med N82? Kjappere og billigere enn N95, samt at den har bedre batterikapasitet.

 

Mht batteriet er vel ikke den store forskjellen fra N95, de største forskjellene er at N82 er raskere pga betydelig mer RAM, det er også endel av grunnen til at kamera et mye raskere mht oppstart og lagring.

men N95-2 er mye av dette rettet opp i.

Spør deg selv om du trenger GPS, og hva som er viktig for deg.

En annen ting som er fornuftig er å prøve begge disse modellene i butikken, K850 har et spesielt tastesett, som ikke alle blir fortrolig med, så bruk dem begge litt, se hva du syns virker best for deg og ditt bruk!

Lenke til kommentar
På n95 koster GPS penger, på N82 gjør det ikke det. N82 har også WLAN, pluss at den har blits og er generelt raskere.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en titt på n82 jeg :p

 

Hvor ialle dager har du det ifra? N95 og N82 bruker akkurat samme programvare til GPS..

Det er GRATIS å bruke GPS`en.. men det er guidingen og stemmeveivisningen som koster penger.. noen ca 150 kr pr år.

 

N95 har også blitz, men ikke Xenon blitz som N82 har, den har også WLAN

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
På n95 koster GPS penger, på N82 gjør det ikke det. N82 har også WLAN, pluss at den har blits og er generelt raskere.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en titt på n82 jeg :p

 

Hvor ialle dager har du det ifra? N95 og N82 bruker akkurat samme programvare til GPS..

Det er GRATIS å bruke GPS`en.. men det er guidingen og stemmeveivisningen som koster penger.. noen ca 150 kr pr år.

 

N95 har også blitz, men ikke Xenon blitz som N82 har, den har også WLAN

Både N95 og N82 har WLAN, N95 har ikke blitz, men LED lys!

Mht GPS så er N82 betydelig bedre og raskere pga mer RAM for lockdown og i bruk!

Lenke til kommentar
Hvordan definerer du ordet blitz? Jeg definerer det som blinkende lys.. altså.. N95 har en LED Blitz.. mens N82 har Xenon blitz. Samme måte definerer Nokia det, på spesifikasjoner til N95 står det Blitz..

 

Syns det er misvisende i beste fall og faller under kreativ markedsføring spør du meg.

LED er et lys, Xenon er betydelig kraftigre, og faller under benevnelsen blitz i mitt vokalbular.

N** er jo også computer... :!: ifølge Nokia...

Lenke til kommentar

er ikke hvem som hevder hva som er saken men hvordan ord defineres. En blitz er jo ett blinkede lys, ett lys som blitzer. Så pr. definisjon er LED lyset til N95 en bliz. Men N82 har Xenon blitz, som er mye kraftigere enn en LED bliz.. For, LED`en blinker jo.. hadde det bare vært ett lys, så hadde den ikke blinket sant?

 

Så på godt norsk kan du jo si at N95, K750 har blinkelys..

Lenke til kommentar
En blitz er jo ett blinkede lys, ett lys som blitzer.

Jepp, eller som wikipedia seier det:

"En blits (fra tysk: blitz, «lyn») er en ekstra lyskilde som brukes ved fotografering for å kompoensere for manglende eller uheldig belysning på motivet."

 

[norsklærar] Legg merke til det: blitS ikkje blitZ! :nei: [/norsklærar]

Lenke til kommentar
hadde det bare vært ett lys, så hadde den ikke blinket sant?

 

Så på godt norsk kan du jo si at N95, K750 har blinkelys..

På N73 kan du få lyset til å holde seg lenge, ikke akkurat noe blitzlys, tipper du får samme effekt med N95 så jeg synes fremdeles det er et lys som blinker og ikke en blitz som flasher, men meg om det ;) Du kan jo bruke det som lommelykt, kan du det med N82-blitzen da?

Lenke til kommentar
På n95 koster GPS penger, på N82 gjør det ikke det. N82 har også WLAN, pluss at den har blits og er generelt raskere.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en titt på n82 jeg :p

 

Hvor ialle dager har du det ifra? N95 og N82 bruker akkurat samme programvare til GPS..

Det er GRATIS å bruke GPS`en.. men det er guidingen og stemmeveivisningen som koster penger.. noen ca 150 kr pr år.

 

N95 har også blitz, men ikke Xenon blitz som N82 har, den har også WLAN

 

Hvordan fungerer det? Hvem betaler du dette abonnementet til? Kan man ikke plotte en kurs uten dette? Navigering uten stemmeveivisning?

 

Vil det si at Nokia N82 har den samme GPSen? Nokia 6111 Navigator sin GPS fungerer uten å måtte betale noe ekstra.

Lenke til kommentar
hadde det bare vært ett lys, så hadde den ikke blinket sant?

 

Så på godt norsk kan du jo si at N95, K750 har blinkelys..

På N73 kan du få lyset til å holde seg lenge, ikke akkurat noe blitzlys, tipper du får samme effekt med N95 så jeg synes fremdeles det er et lys som blinker og ikke en blitz som flasher, men meg om det ;) Du kan jo bruke det som lommelykt, kan du det med N82-blitzen da?

Nei et blitz (N82/K850) avgir kun et sterkt lysglimt, en LED kan lyse og brukes som en lommelykt om man vil (N73)

 

 

Blinker ikke lyset når du tar bildet? Joda.. da blitser det..

:thumbup:

Lenke til kommentar
På n95 koster GPS penger, på N82 gjør det ikke det. N82 har også WLAN, pluss at den har blits og er generelt raskere.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en titt på n82 jeg :p

 

Hvor ialle dager har du det ifra? N95 og N82 bruker akkurat samme programvare til GPS..

Det er GRATIS å bruke GPS`en.. men det er guidingen og stemmeveivisningen som koster penger.. noen ca 150 kr pr år.

 

N95 har også blitz, men ikke Xenon blitz som N82 har, den har også WLAN

 

Hvordan fungerer det? Hvem betaler du dette abonnementet til? Kan man ikke plotte en kurs uten dette? Navigering uten stemmeveivisning?

 

Vil det si at Nokia N82 har den samme GPSen? Nokia 6111 Navigator sin GPS fungerer uten å måtte betale noe ekstra.

 

Ja, man kan fint plotte en kurs uten å betale.. men man får ikke stemme veilledningen, ei heller guider i byer og slikt.. Det er det man betaler for.

Slik har i alle fall jeg forstått det..

 

Men det fungerer slik at, når du går inn på ekstratjenester i programmet, så får du spørsmål om hvilke områder du vil kjøpe for, f.eks norden, så går du videre til en helt normal betalingprosess, hvor du taster inn VISA kort nr. ditt og epost adresse. Så har du betalt for den angitte perioden du valgte. Så får du en epost med en aktiveringskode som du bør ha i bakhand om du må reinstallere telefonen, eller noe slikt.

 

Om de forskjellige telefonene har den samme brikken har jeg ingen anelse om, men N82 bruker samme programvare som N95, 6110 bruker jo Route 66

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...