Gå til innhold

noken som ber kveldsbønn?


Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre sang alltid en av foreldrene mine "Jeg folder mine hender små" og seinere "Kjære Gud jeg har det godt" for meg og søsknene mine på sengekanten. Syns det blir litt feil å synge den nå for meg selv, så ber ikke noe kveldsbønn nå lenger, bortsett fra når jeg legger lillebroren min.

Hvorfor blir det feil å be kveldsbønn nå som du har blitt eldre, men likevel gjør det når du legger lillebroren din?

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg var yngre sang alltid en av foreldrene mine "Jeg folder mine hender små" og seinere "Kjære Gud jeg har det godt" for meg og søsknene mine på sengekanten. Syns det blir litt feil å synge den nå for meg selv, så ber ikke noe kveldsbønn nå lenger, bortsett fra når jeg legger lillebroren min.

Hvorfor blir det feil å be kveldsbønn nå som du har blitt eldre, men likevel gjør det når du legger lillebroren din?

 

Høres rart ut.... Du tror ikke at lillebroren din syntes det er feil da? Har du spurt ham om det? (For meg er all guds reklame ovenfor og til unger feil, men det er meg da...)

Endret av strayder
Lenke til kommentar

Hehe, regnte med at det ville komme. Men jeg tror ikke det er bare det at det er kjent og kjært rituale, for han har reflektert en del over det, spurt oss om spørsmål o.l, til og med snakket med venner om det. Han har i tillegg funnet et slags bibelvers han vil at vi skal lese høyt hver kveld. Så jeg tror det er mer enn bare det at det er kjent og kjært.

Lenke til kommentar

Jeg ber kveldsbønn og ber kansje også midt på dagen hvis jeg får lyst.

Det er ikke sånn jeg dra et teppe ut og venter på rette stemning. Jeg sender en tank til Gud i himmelen med min bønn. For meg prater jeg med Gud akuratt som en venn, bare jeg ikke sier mine tanker høyt.

Jeg tenker at det er bønn til Gud og sier Amen. !

Amen er hebrasiks/egyptisk og betyr "måtte dette skje "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...