Gå til innhold

Minnescanner til Linux

v3g4rd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet noen av dere om det eksisterer en minnescanner til Linux á la T-Search til Windows? Har kikka en god del på både Google og SF, men jeg har dessverre til gode å finne noe som fungerer like bra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet om noenting? Jeg har tenkt litt i det siste på hvorfor det er slik.. Kanskje det har noe med hvordan kernelen i Linux er bygget opp i forhold til Windows sin - og at det derfor blir mye vanskeligere å implementere.

Skrevet

Prøvd memtest86? Man må (etter det jeg vet) boote på nytt og laste memtest for at man skal kunne scanne. Vil anbefale deg å laste ned UBCD (Ultimate Boot CD). Her er det massevis med gode diagnoseprogrammer!

Skrevet

Memtest86 er ikke helt hva jeg hadde i tankene. Har ikke tenkt å drive så mye med feilsøking av minnet, men heller søke frem til bestemte minneadresser - for deretter å redigere dem.

Takk for tipset uansett :)

Skrevet

Jeg fant frem til de bestemte minneadressene etter mye strev ved hjelp av en hex-editor - men skulle fremdeles hatt et program lignende T-Search som kan søke etter minneadresser mens de fremdeles blir løpende oppdatert.

Du vet ikke om det finnes noe program til Linux som kan gjøre noe lignende? Altså lytte til minne i real-time og allikevel ha mulighet for å oppdatere dem?

Skrevet

Vet dessverre ikke om noen, men med mulighetene som finnes for minneaksess, så ville det overraske meg stort om det ikke finnes. Finnes nok en hel haug med debuggere og lignende som gir slike muligheter, men har ikke drevet med det selv, så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...