Gå til innhold

666 Mhz på XP2100+ A7N8X deluxe


Feanor

Anbefalte innlegg

Hie!

 

Jeg sliter skikkelig med pc'n...

 

Når jeg starter opp etter at den har stått i ro en stund, booter den som xp1500+, dvs FSB 100 MHz. dersom jeg går inn i bios så står det som jeg sist justerte det til... dersom jeg setter det til defaultautp så booter maskinen på 666 Mhz dvs 133*5. jeg kan sette opp FSB til 166, og da får jeg 833 Mhz (166*5)

 

Hva F..N er det som skjer?

Et par ganger har jeg fått beskjed om at cpu kjøres i safemode pga et eller annet og at jeg må gå inn i bios å ordne opp, men etter at jeg har gjort det så er det samme historien om igjen...

 

Jeg har lett fram til bios varsjon 1002.003 beta, denne har jeg ogaå lagt inn en gang til bare for å sjekke om det var det som var feil..

 

Nå hører det med til historien at jeg hadde littt trøbbel i går. Jeg prøvde å overklokke litt, og ble stoppet to ganger av overopphetningsfunkjonen på hovedkortet. sjekket i bios etterpå da var temp på tur ned fra 77 grader.... :| (¨åtte reinstallere winXP etter denne seansen...

fant ut i dag at kjøler sto på feil vei... har ordnet det nå.. ( på 833 Mhz er cputremp på 23 grader med dioden som sensor :lol: )

 

Hva skal jeg gjøre? er alt ødelagt?

SElvsagt er asus sine sider nede i dag IGJEN.

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...