Anonym5656 Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Hei! Skal filme no greier hvor det skal være en del nærme bilder, blant annet blodårer og lignende. Det skal filmes i et helt hvitt rom og skal være i svart/hvitt. Jeg lurte på om noen hadde no tips for å få frem detaljer bedre når jeg skyter? Har fått noen tips om å bruke rødt(tror jeg) filter på lyskasterne for å fremheve blant annet blodårer, men kilden er det vell så som så med.
Aetius Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 På svart/hvitt-opptak brukes tradisjonelt grønt filter på objektivet for å fremheve røde ting som lepper etc. Kanskje det er verdt å prøve for deg også.
Anonym5656 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Skrevet 27. november 2007 (endret) Akkurat. Vil jeg få nesten samme effekt av å bruke grønt filter på lyskildene? Hvis noen har noen bra lenker/linker på dette, er det bare å si ifra. Burde jeg forresten bruke en stor blender? Er vell slik at stor blender gir minst dybdeskarphet(noe som kan være med å bringe fram detaljer). Endret 29. november 2007 av Gakkakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå