Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nymfomanitet: noe som avtar med årene?


Ozelot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke du en gutt?

Redigert: Eller hvordan er reglene for det med gutter? Har alltid forstått det som at nymfomani gjelder jenter, og ordboka er enig med meg.

 

Allright, jeg visste ikke at det gjaldt bare hos kvinner. Trodde at nymfomani kunne være et tilfelle både hos kvinner og menn.

Men hvis nymfomani bare gjelder for kvinner, hva heter det for menn?

Lenke til kommentar

Interessant tema, det ser ut til at psykologien annerkjenner hyperseksualitet, mens sexavhengighet er mer omdiskutert. I bunn og grunn omtaler begge begrepene det samme, forskjellen ligger mest i definisjon og hvem det rammer, s vidt jeg har forstått. Begge begrepene (hyperseksualitet og sexavhengighet) er diagnoser på personer som har en ukontrollerbar sexlyst som fører til stress, tar fokus bort fra andre deler av livet og fører til sosiale problemer for den det gjelder. Ofte vil seksuell stimulans ikke gi den som lider av dette noenting, hverken seksuelt eller emosjonelt. Mange med bipolar lidelse lider også av hyperseksualitet, de kan ha en ukontrollerbar og voldsom sexlyst i maniske perioder, mens de i andre perioder kan ha ingen sexlyst.

 

Som jeg sa tidligere, at du er kåt hele tiden vil ikke si at du er sexavhengig, det vil si at du er ung ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...