Gå til innhold

partisjonere harddisk gjennom windows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en std 3.5 SATA harddisk på 200GB tilkoblet laptopen gjennom en ekstern leser som overfører i USB 2.0, det fungerer bra. Men så har jeg et spørsmål.. harddisken er partisjonert i 3 deler og jeg vil gjerne oppheve parisjoneringen og lage to nye i NTFS, jeg er klar over at jeg mister informasjonen lagret på diskene, men det er helt greit fordi jeg har tatt backup. Hvordan kan jeg gjøre dette gjennom Windows (Vista)?

Takk for alle svar :-D

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet

Diskmanager.

Slett alle partisjoner, lage to nye,Quick Format (NTFS).

• 2 uker senere...
Skrevet
Diskmanager.

Slett alle partisjoner, lage to nye,Quick Format (NTFS).

Gjort slik som over, men nå vil ikke diskene synes i Windows, bare i Diskmanager. Må jeg si til dem at de er Windows-harddisker på et vis, hva er galt?

Skrevet

Kan du tildele dem en bokstav i DiskManager? (det burde dog skjedd automatisk).

Blir enklere å forstå problemet hvis du kan legge ut et bilde av DiskManager.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Stemmer ikke alltid at det går "automagisk".

Ihvertfall ikke dersom PC/Laptop har andre enheter som bruker diskbokstaver som DiskMangager "ønsker" å tildele nye opprettede partisjoner.

Skrevet

TL1000S og Hårek, tusen takk for tips til program og anbefaling av Hiyatek SATA leseren. Den fungerer i grunn ganske greit, docker i SATA-disken og kopler til laptopen med USB 2.0 eller E-SATA, leseren kunne dog ledet litt mer varme vekk fra harddisken. Angående det å få frem harddiskene i Windows etter formatering og partisjonering, så fungerte det fint når jeg tilga harddiskene initials (H og I forøvrig), så takk igjen.. Greit å ha ordnet dette, slipper å kaste harddiskene, nå har jeg 400GB til backup og annet stuff som jeg enten kan ta med laptopen eller la stå trygt på hylla hjemme - jeg hadde ikke klart dette uten dere - igjen, tusen takk!

God jul alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...