Gå til innhold

spill og vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dere må da skjønne at de som disser vista er så kalte XP-fanboys, dette er mest sansynlig pga. de har XP selv or har trolig aldri prøvd vista (har mange slike venner IRL).

 

Jeg har begge OP'ene, og jeg vil si at VISTA er mye mer brukevennlig og stabilt, det eneste er at det krever litt mer RAM.

 

Har ikke hatt noen problemer med vista.

 

Har heller aldri hatt problemer med å spille litt gamle spill (som f.eks. Fallout) eneste du kanskje kan få støte litt problemer på er trackmania nations, men det er som sagt bare å patche, så det blir ikke et problem...

Lenke til kommentar
Jeg ville heller gått for XP + Vista Transformation Pack 7 enn Vista...

Da ser det like pent ut som Vista, og har kompabiliteten og stabiliteten til XP, Og det blir forstatt raskere enn Vista.

Jeg bruker ikke Vista fordi det ser penere ut, jeg bruker det fordi det er mer stabilt og generelt bedre i bruk.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Om du MÅ spille på Pc så ville jeg holdt meg til XP. Vista er alt for ustabil og spill som ikke er laget med Vista i tankene kan være et sant helvete å kjøre. Tillogmed Vista spill er til tider problematisk for tiden...

 

Hentyder du til at linux er bedre? Er fristet til å prøve igjen, men sist jeg prøvde meg fikk jeg kun Cs og Quake til å funke, noe som begrenset min entusiasme for linux som gaming os en hel del...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

De som egentlig burde ha lov til å uttale seg angående spill og Vista, er folk som har prøvde det i mer enn en måneds tid.

Ser mye av det samme som jeg ser ved en kollega av meg. Han whiner og klager og rakker ned på Vista hver gang det blir tatt opp i en samtale. Men han har aldri hatt det installert.

Samtidig hevder han at Ubuntu er det beste operativsystemet som er å få tak i. Men det fikk han knapt til å installere på egen hånd.

 

Jeg har prøvd Vista i 3-4 måneder, Xp i 4-5 år, forskjellige Linux distroer i noen måneder.

Liker alle sammen godt og de funker på hver sin måte.

Men tomme påstander om at spill funker dårlig på Vista finner jeg ikke noen sannhet i.

Til og med Commander Keen kjørte jeg på Vista. Lav framerate syter også noen på. Dårlig hardware høres det mer ut som. Ikke noen vits i å lage noe operativsystem for gamle PC-er. Microsoft har gjort riktig i å lage et framtidsrettet OS.

Mange glemmer at Xp ikke ble brukbart før SP2 og et anbefalt 256mb ram var alt for krevende den tid xp kom ut.

Tilbake på framerate så hadde jeg +/- 160fps i Source Stress test med Vista og 165 i XP med samme settings.

 

Men for all del. Forskjellige brukere og forskjellige oppfatninger av denne saken ;)

Lenke til kommentar

Vista trenger en servicepack, det er få som benekter dette. Men selv med så mange bugs er Vista lysår forbi XP hva gjelder stabilitet. Har kjørt Vista i over et halvt år, og hatt 1 blue screen, forårsaket av nvidia beta drivere. Det har vært popkultur fra dag 1 å disse Vista. Sånn er det bare, sånn vil det alltid være med alle OS. Alle forandringer sees på som negativ, og få vil "lære" et OS på nytt. De som gidder å lese litt og fikle med ting, får mye igjen for det. Lei av Vista sikkerhetsmeldinger som popper opp i fjeset ditt? Er bare å fjerne dem, om man bare gidder å finne ut hvordan da. Jeg var selv veldig skeptisk til Vista, siden jeg hadde lest så mye negativ omtale (basert på beta releaser i hovedsak). Faktum er at jeg hadde ikke gått tilbake til XP nå om jeg hadde fått betalt for det.

 

Digg å lese ekspertkommentarene (les: hjerneløs ryktespredning) fra folk som åpenbart ikke vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Har brukt Vista Ultimate i et par måneders tid nå, og jeg kan ikke tenke meg å gå tilbake til XP..

 

Selvsagt er det et par "småbugs" i Vista, men det er det som oftest driverne som er skyld i. Fått en bluescreen hittil, og det var i Kane & Lynch: Dead Men, grunnen var lydkortet sa Vista, men jeg mistenker betadrivere til Nvidia :)

 

Vista er bedre enn XP, syns nå jeg.. :)

Lenke til kommentar

Har 2 gig minne, 3 gig intel, hadde 7800 gt når jeg hadde vista. Brukte Vista i over 1 måned men måtte gi meg fordi jeg fikk halvparten av fpsen jeg hadde i WoW i xp. Egentlig litt kjipt for jeg liker vista bedre enn xp :/.

 

Er jo mulig at dette er gamle problemer og at det er blitt bedre nå. Men da var det i alle fall umulig å spille WoW med Vista.

Lenke til kommentar
Har 2 gig minne, 3 gig intel, hadde 7800 gt når jeg hadde vista. Brukte Vista i over 1 måned men måtte gi meg fordi jeg fikk halvparten av fpsen jeg hadde i WoW i xp. Egentlig litt kjipt for jeg liker vista bedre enn xp :/.

 

Er jo mulig at dette er gamle problemer og at det er blitt bedre nå. Men da var det i alle fall umulig å spille WoW med Vista.

 

Hadde det sånn før jeg også på den gamle maskina mi, men etter noen oppdateringer av windows gikk dette bedre.

Skjermkortet er også veldig lurt å finne nye drivere til etter hvert.

 

Hadde det også sånn før at hver gang det kom ut en wow patch krasja windowsen :p Måtte fjerne wow hver gang og legge det inn igjen med patchen rett etter installasjonen var ferdig.

 

Men nå lider jeg ikke veldig :p

kjører alt på høyeste i 1680x1050 helt glatt, selv i byene med MYE folk

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Synes Vista er flott jeg, kunne ikke tenke meg å gå tilbake til XP. Eneste jeg merker som er negativt, er at Vista bruker mye systemminne, men det gir ikke noe særlig utslag for meg i spill uansett.

 

Ting jeg liker med Vista: Enkle menyer/lett tilgang på det meste (for eksempel det geniale 'Snipping Tool'), fint utseende og masse små funksjoner som generelt gjør det mer behagelig å bruke. Også var jeg så grusomt lei XP :wee:

Lenke til kommentar

Men, jeg har spurt før og jeg spør igjen, må man virkelig ha Vista Ultimate? holder det ikke lenge med home premium?

 

jeg syns ultimate hadde en litt saklig stiv pris....vedder på at windows hadde solgt bedre om de hadde senket prisene "littegran", jeg likte vista veldig godt, men fikk ikke testet det ut i mere enn 30 dager siden jeg hadde en trial versjon, var jo greit nok, men jeg tror jeg ikke fikk alt som jeg ville ha fått i en fullversjon, dessuten har jeg bare 2gb ram, DDR til og med og ikke DDR2 så jeg regner med at jeg må kjøre på med litt extra ram skal jeg klare hoppet fra XP til vista.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Men, jeg har spurt før og jeg spør igjen, må man virkelig ha Vista Ultimate? holder det ikke lenge med home premium?

 

jeg syns ultimate hadde en litt saklig stiv pris....vedder på at windows hadde solgt bedre om de hadde senket prisene "littegran", jeg likte vista veldig godt, men fikk ikke testet det ut i mere enn 30 dager siden jeg hadde en trial versjon, var jo greit nok, men jeg tror jeg ikke fikk alt som jeg ville ha fått i en fullversjon, dessuten har jeg bare 2gb ram, DDR til og med og ikke DDR2 så jeg regner med at jeg må kjøre på med litt extra ram skal jeg klare hoppet fra XP til vista.

 

Ja du skal klare deg fint med Home Premium. Men dersom du har planer om å sette opp litt avanserte nettverksløsninger og melde inn PC-en din i et domene, så må du ha Business eller Ultimate. ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...